Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 8 клас |
Урок № 9 Урок-узагальнення з теми «Вступ. Будова і життєдіяльність тварин» Мета уроку: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Вступ. Будова і життєдіяльність тварин»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати Очікувані результати: учні називають ознаки тваринної клітини, органи і системи органів, середовища існування тварин; учні наводять приклади способів живлення, дихання тварин; учні порівнюють будову клітин і рослин, типи живлення тварин і рослин; учні характеризують залежність життєдіяльності тварин від способу життя, значення тварин в екосистемах та в житті людини. Обладнання: ____________________________________________________________________ Тип уроку: урок узагальнення знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
Повідомлення теми уроку. Формулювання разом з учнями мети та завдань уроку. Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Вступ. Будова і життєдіяльність тварин». Завдання уроку: — узагальнити знання з теми; — систематизувати знання з теми; — проконтролювати знання з теми; — коригувати знання з теми.
Найважчий крок у житті — оцінити себе. З народної мудрості Слово вчителя Сьогодні на уроці ви продемонструєте свій рівень знань з теми «Будова і життєдіяльність тварин», і не тільки продемонструєте, а й будете самостійно виставляти собі бали за кожне завдання. Усього пропонується п’ять завдань (останнє завдання — за вашим бажанням). Бали за виконані завдання ви будете виставляти в результаті взаємоперевірки, паралельної перевірки всім класом, оцінювання однокласниками чи вчителем залежно від змісту завдання.
4.1. «Термінологічне лото». На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення терміна. Приклади термінів: Зоологія, орган, система органів, тканина, симбіоз, коменсалізм, мутуалізм, паразитизм, поведінка, нейрон, гермафродити, внутрішнє запліднення, зовнішнє запліднення, прямий розвиток, непрямий розвиток, інстинкт тощо. 4.2. «Так — ні». Учитель зачитує твердження, а учні погоджуються або не погоджуються з ними. 4.3. Тестові завдання. Вибрати одну правильну відповідь. 1. Тканина, у якій переважає міжклітинна речовина: А нервова В сполучна Б м’язова Г епітеліальна 2. Тканина, яка сприймає подразнення і забезпечує реакцію організму на них: А епітеліальна В сполучна Б нервова Г м’язова
3. Наука, що займається вивченням різноманітності тварин та їх класифікацією: А екологія В біологія Б зоологія Г систематика 4. Тканина, що бере участь в утворенні покривів тіла тварин, а також вистилає порожнини тіла й органів: А сполучна В нервова Б епітеліальна Г м’язова 5. Хрящі відносять до тканини: А сполучної В нервової Б м’язової Г епітеліальної 6. Тканина, що забезпечує різні види рухів як усього організму, так і окремих його частин: А м’язова В сполучна Б нервова Г епітеліальна 4.4. «Установи відповідність» (роздавальний матеріал). 4.5. «Творча лабораторія». Учні відповідають на запитання підвищеного рівня складності.
Учні самостійно підводять підсумки уроку, підраховують та виставляють у картці кількість балів, які вони отримали протягом уроку.
6.1. Завдання для всього класу. Підручник _____________________________________________ Зошит _________________________________________________ 6.2. Індивідуальні та творчі завдання. Підготувати цікаві повідомлення про одноклітинних тварин.
| |
Переглядів: 583 | |
Всього коментарів: 0 | |