Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 8 клас |
Урок № 8 Різноманітність способів життя тварин. Мета уроку: сформувати уявлення про тваринні угруповання; поглибити знання про різноманітність способів життя живих організмів; визначити корисні та шкідливі типи взаємовідносин в екосистемах; розширити знання про типи зв’язків живих організмів; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; формувати екологічну культуру. Очікувані результати: учні знають типи угруповань, взаємовідносин тварин, шляхи пристосування тварин до умов життя; наводять приклади взаємозв’язків тварин і рослин; характеризують залежність життєдіяльності тварин від способу життя, взаємозв’язки організмів з довкіллям. Обладнання: ____________________________________________________________________ Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
2.1. Індивідуальна робота учнів за картками. 2.2. «Вірю — не вірю». Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «–» — не вірю. 1. Кожен вид має декілька середовищ існування. 2. Тварин, які дихають легенями, у ґрунті мало. 3. Усі організми, які мешкають у водному середовищі, мають органи дихання зябра. 4. Щільні покриви тіла тварин наземно-повітряного середовища існування вберігають їх від висихання. 5. Тіла багатьох організмів можуть служити середовищем існування для інших організмів. 6. Теплокровність — це ознака пристосування тварин до водного середовища існування. 7. Деякі організми проводять у ґрунті все своє життя, інші — лише його частину. 8. В організмів, що оселилися всередині інших організмів, найкраще розвинені органи чуттів та органи руху. 9. Водяні ссавці дихають за допомогою легенів. 10. Під поведінкою організмів розуміють їхню здатність змінювати свої дії, реагувати на вплив внутрішніх і зовнішніх факторів. 11. Умовні рефлекси формуються як у багатоклітинних, так і в одноклітинних тварин. 12. Природжена поведінка властива всім тваринам. Відповідь:
2.3. «Шпаргалка з помилками». Учні обмінюються «шпаргалками», знаходять і виправляють у них помилки. 2.4. «Творча лабораторія» (робота у творчих групах). — Наведіть приклади поведінки будь-якої відомої вам тварини. Які з них можна віднести до природжених, а які — до набутих форм поведінки?
3.1. Обговорення вислову. Будь-яка тварина — це багатовіковий витвір еволюції, і кожна з них має однакове з нами право жити й виконувати певну роль у взаємозв’язаному світі. О. Скарлато 3.2. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети та завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу 1. Різноманітність способів життя тварин. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорної схеми, словникова робота.) 2. Зв’язки тварин з іншими компонентами екосистеми. (Бесіда, складання опорної схеми, словникова робота.)
5.1. «Тести для друга». Скласти три тестові завдання з вивченої теми та запропонувати однокласникам виконати їх. 5.2. Тест на встановлення відповідності.
Фронтальна бесіда 1. Які способи життя тварин вам відомі? 2. Яким тваринам притаманний поодинокий спосіб життя? 3. Які вам відомі групові способи життя? 4. Що таке симбіоз? Назвіть його та наведіть приклади. 5. Що таке конкуренція? Наведіть приклади. 6. Що таке ланцюги живлення? Які організми є першою ланкою в ланцюгу живлення?
7.1. Завдання для всього класу. Підручник _____________________________________________ Зошит _________________________________________________ 7.2. Індивідуальні та творчі завдання. Підготуватися до узагальнюючого уроку з теми «Вступ. Будова і життєдіяльність тварин». | |||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 434 | |
Всього коментарів: 0 | |