Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 8 клас

Урок № 5 Органи та системи органів тварин, їх функції

Урок № 5

Органи та системи органів тварин, їх функції

Мета уроку: розглянути загальний план будови і функцій органів та систем органів тварин; з’ясувати значення систем органів у тваринному організмі; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, висловлювати свою думку; розвивати логічне мислення, творчий потенціал; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи, працелюбність, культуру спілкування.

Очікувані результати: учні називають органи і системи органів тварин; учні знають функціональне значення систем, план будови систем органів; характеризують системи органів, наводять їх приклади.

Обладнання: ____________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. 2. Перевірка домашнього завдання

2.1. Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2. «Закінчи речення».

1. Основні типи тканин в організмі тварин:… (епітеліальна, сполучна, м’язова, нервова).

2. Тканина, клітини якої щільно прилягають одна до одної і яка майже не містить міжклітинної речовини, — … (епітеліальна).

3. Тканина, яка містить значну кількість міжклітинної речовини, — … (сполучна).

4. Клітини епітелію порожнини носа багатьох ссавців мають… (війки), які затримують пилинки.

5. Нервова клітина, структурна одиниця нервової тканини — … (нейрон).

6. Тканина, клітини якої мають видовжену форму та здатні скорочуватися,— … (м’язова).

7. Внутрішня поверхня органів утворена… (епітеліальною) тканиною.

8. Разом з епітелієм… (сполучна) тканина утворює шкіру.

9. Кров належить до… (сполучної) тканини.

2.3. Виконання тестових завдань формату А, які учні підготували вдома.

Учні обмінюються зошитами із завданнями і виконують їх.

  1. 3. Актуалізація опорних знань учнів та мотивація їх навчальної діяльності

Слово вчителя

Отже, в організмі тварин налічується чотири типи тканин: епітеліальна, м’язова, нервова і сполучна. Саме з такого «набору» тканин формуються органи.

3.1. «Асоціативний кущ»

Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «орган». Усі відповіді записуються до «асоціативного куща».

Можливі варіанти відповідей учнів: голова, шлунок, хвіст, лапи, серце, зуби, очі, легені тощо.

Узагальнення результатів.

3.2. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети та завдань уроку.

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Поняття про органи тваринного організму, їх функції. (Розповідь учителя, бесіда.)

2. Поняття про системи органів, їх функції. (Робота в групах, обговорення, заповнення таблиці.)

Робота в групах

Використовуючи текст підручника та додатковий матеріал, схарактеризуйте будову та функції:

I група — опорно-рухової системи;

II група — дихальної системи;

III група — травної системи;

IV група — видільної системи;

V група — кровоносної системи;

VI група — регуляторних систем (нервової та ендокринної).

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Гра «Хрестики-нулики».

5.2. «Коло ідей».

Завдання для груп:

— Поясніть, що, куди, звідки і для чого переносить транспортна система в організмі тварин.

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

Фронтальна бесіда

1. Що таке орган?

2. Які принципи будови органів?

3. Що таке система органів?

4. Які системи органів характерні для тварин?

5. Яка система забезпечує узгоджену роботу всіх органів?

6. У чому полягає функція системи органів розмноження?

7. Яка система забезпечує газообмін в організмі тварин?

8. У чому полягає функція травної системи?

  1. 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про тварин-екстрималів.

Категорія: Конспекти уроків із біології 8 клас | Додав: uthitel (24.09.2018)
Переглядів: 573 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: