Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 8 клас

Урок № 43 Різноманітність земноводних

Урок № 43

Різноманітність земноводних

Мета уроку: сформувати знання про різноманітність земноводних, пов’язану з пристосуванням їх до існування в різних середовищах; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес до вивчення біології; удосконалювати вміння порівнювати і робити узагальнюючі висновки; виховувати культуру спілкування, старанність, працелюбність.

Очікувані результати: учні наводять приклади земноводних, у тому числі поширених в Україні, їхньому регіоні; учні розпізнають представників хвостатих та безхвостих земноводних на малюнках; учні порівнюють організацію хвостатих та безхвостих земноводних.

Обладнання: ____________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2. Скласти сенкан на тему «Земноводні».

2.3. Знайти та виправити помилки в тексті.

2.4. «Мозковий штурм».

— Якщо в тераріум з голодною жабою покласти мертвих комах, то жаба їх не чіпатиме. Чому?

— Відомо, що жабу можна привчити брати їжу з дерев’яної палички. Далі вона хапатиме паличку, навіть якщо на ній не буде їжі. Поясніть поведінку тварини.

— Чому між земноводними і мохами вчені часом проводять аналогію? (І земноводні, і мохоподібні — це перші організми (у світі тварин і рослин), які вийшли з водного середовища на суходіл. Проте вони не втратили зв’язку з водою.)

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Пересування — дивовижна властивість живих організмів. Одні стрибають, як жаба, інші бігають, як тритони, а черв’яги пересуваються, мов черви. Протеї та сирени вправно плавають. Та це ще не все. Квакші спокійнісінько ходять по листках на гілках, а одна з них — яванська летюча квакша — планерує, стрибнувши з дерева і розправивши свої величезні перетинки між пальцями на кінцівках. Так вона пролітає відстань у 12 м. Багато видів амфібій володіють і рятівною здатністю порівняно швидко закопуватися в землю. Так, часничниця вночі займається полюванням, а вдень ховається в землі, закопуючись за допомогою своїх рогових мозолів на лапках. Робить вона це досить вправно, тому менш ніж за хвилину може повністю зануритися в пісок або пухку землю. Де б не застало цих земноводних ранкове сонце, вони в ту ж мить зариваються, зникаючи під землею майже у вертикальному положенні. При цьому часничниці можуть жалібно нявчати, як маленькі кошенята.

3.1. Проблемне запитання

— Чому в земноводних тварин так багато способів пересування?

3.2. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети та завдань уроку.

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

Різноманітність земноводних. (Робота в групах, учнівські презентації, «хвилина питань», обговорення, заповнення таблиці.)

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Тест для друга».

Учні складають по три тестові завдання та обмінюються ними між собою.

 

5.2. «Коло ідей».

Запитання до груп:

— Чому, на вашу думку, земноводні не трапляються на океанічних островах? (Поширюватися на океанічні острови земноводним заважає солоність океанічної води. Навіть 1 %-й розчин солі негативно впливає на розвиток личинок.)

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

Учитель нагадує учням проблемне запитання, поставлене на початку уроку:

— Чому в земноводних тварин так багато способів пересування?

Учні обговорюють і роблять висновок:

Різноманітність способів пересування земноводних пов’язана з освоєнням земноводними різних середовищ існування: водного, ґрунтового, наземно-водного та життя на деревах. А різні середовища існування, у свою чергу, дають змогу земноводним не вступати в гостру конкуренцію за базу живлення і сприяють їх стабільному існуванню.

  1. 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

1. Скласти сенкани на теми «Квакша», «Тритон», «Черв’яга».

2. Підготувати повідомлення про земноводних, занесених до Червоної книги України.

Категорія: Конспекти уроків із біології 8 клас | Додав: uthitel (09.02.2018)
Переглядів: 494 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: