Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 8 клас |
Урок № 2 Роль тварин у житті людини Мета уроку: поглибити знання учнів про різноманітність тваринного світу; з’ясувати значення тварин у природі та в житті людини; розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи. Очікувані результати: учні наводять приклади значення тварин у природі та в житті людини; роблять висновок про значення тварин у житті людини. Обладнання: ____________________________________________________________________ Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
2.1. Виконання тестових завдань. Вибрати одну правильну відповідь. 1. Наука, що вивчає представників тваринного світу,— це: А екологія В мікологія Б біологія Г зоологія 2. Вид — це: А окремий організм Б сукупність організмів, які подібні за особливостями будови та процесами життєдіяльності, вільно схрещуються між собою та дають плодюче потомство В група подібних організмів Г клас організмів 3. Найвищою систематичною одиницею є: А вид Б родина В клас Г царство 4. Основною систематичною одиницею є: А вид Б ряд В родина Г царство 5. Класифікувати організм — це означає визначити його: А середовище життя В місце в системі органічного світу Б спосіб життя Г хімічний склад 6. Близькі роди об’єднують у: А види В родини Б типи Г класи 7. Близькі родини об’єднують у: А ряди В класи Б типи Г царства 2.2. Перевірка сенканів на тему «Тварини» (частина домашнього завдання). 2.3. «Коло ідей». Робота в групах — Чому науки зоологія і ботаніка виникли раніше за всі інші?
Слово вчителя А чи знаєте ви, що деяким тваринам вдячні люди споруджували пам’ятники? Насамперед заслужив пам’ятник один з найдавніших і найвірніших друзів людини — собака. У місті Ном штату Аляска стоїть бронзовий пам’ятник їздовому собаці Бальто, який у важку зимову негоду до-ставив пакунок з лікувальною сироваткою, врятувавши людей від епідемії тяжкої хвороби. У Парижі височить пам’ятник сенбернару Баррі, який у Швейцарських Альпах відшукав понад 40 людей у снігових обвалах. В американському місті Солт-Лейк-Сіті споруджено пам’ятник птахам мартинам за те, що вони врятували поля від нападу сарани. Установлено пам’ятники птахам і в інших країнах: у Канаді — канадській казарці, у Франції і Великій Британії — поштовим голубам. У Парижі (перед Пастерівським інститутом) та в Токіо споруджено пам’ятники жабам — незамінним лабораторним тваринам, завдяки яким зроблено чимало важливих наукових відкриттів. Це тільки незначна кількість тварин, яким завдячують люди. А чи можливе життя людини без тварин? Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети та завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу 1. Значення тварин у природі. (Бесіда, складання опорної схеми.) 2. Значення тварин у житті людини. (Бесіда, повідомлення учнів, складання опорної схеми.)
5.1. «Творча лабораторія» (робота у творчих групах). — Тварини — санітари довкілля. Доведіть це.
Фронтальна бесіда 1. Схарактеризуйте роль тварин у природі. 2. Яку позитивну роль у житті людини відіграють тварини? 3. Яку негативну роль можуть відігравати тварини в житті людини? 4. До яких наслідків може призвести знищення «шкідливих» тварин людиною?
7.1. Завдання для всього класу. Підручник _____________________________________________ Зошит _________________________________________________ 7.2. Індивідуальні та творчі завдання. 1. Підібрати або самостійно скласти ребуси про тварин. 2. Скласти «Подяку тваринам» (твір-мініатюра).
| |
Переглядів: 475 | |
Всього коментарів: 0 | |