Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 8 клас

Урок № 1 Тваринний світ — складова частина природи. Різноманітність тварин та їх класифікація

Урок № 1

Тваринний світ — складова частина природи. Різноманітність тварин та їх класифікація

Мета уроку: сформувати в учнів знання про зоологію як науку, що вивчає тваринні організми; ознайомити їх з основними систематичними категоріями царства Тварини; розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси, формувати вміння працювати з опорними схемами, виділяти головну думку та формулювати висновки; виховувати дбайливе ставлення до природи; сприяти розвитку інтересу до вивчення природничих наук.

Очікувані результати: учні називають царства живої природи, ознаки живих організмів, ознаки
відмінності тварин від представників інших царств, основні систематичні категорії царства Тварини; уміють порівнювати представників різних царств.

Обладнання: ____________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  1. 1. Організаційний етап

1.1. Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Створення позитивного настрою.

1.2. Пояснення вимог до робочих зошитів, зошитів для практичних робіт, рекомендації щодо підручників та навчальних посібників.

  1. 2. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Люби природу не як символ
Душі своєї.
Люби природу не для себе,
Люби для неї.

М. Рильський

Як же радісно і приємно почуваєш себе на лоні природи. Ти чуєш спів пташок, милуєшся метеликом, який сів на твоє плече, бачиш велетня-джмеля, який опустився на квітку конюшини і копирсається в ній. Не знайти слів, щоб висловити своє захоплення красою рідного краю, не збагнути мудрості матінки-землі, яка наділяє нас не тільки матеріальними, а й духовними дарами. Вона ділиться з нами своїми таємницями, загадками, облагороджує наші душі.

  1. 3. Актуалізація опорних знань учнів

3.1. Бесіда.

— Пригадайте, які живі організми мешкають поруч з вами.

— Які царства живих організмів ви знаєте?

На дошці записані слова: конюшина, джміль, підберезник, жаба, трутовик, волошка, зозуля, кропива.

— Що об’єднує слова, які записані на дошці? (Це об’єкти живої природи, або живі організми.)

— Яка наука вивчає живу природу? (Біологія.)

Біологія — комплексна наука. Які саме біологічні науки займаються вивченням записаних на дошці живих організмів? (Підберезник, трутовик — мікологія; конюшина, волошка, кропива — ботаніка, жаба, зозуля — зоологія.)

— Яка наука називається зоологією?

(Учитель доповнює і уточнює відповіді учнів.)

Зоологія — це комплексна наука, що всебічно досліджує тварин, їх історичний розвиток, взаємозв’язки між собою та з навколишнім середовищем.

3.2. «Асоціативний кущ».

Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «тварини». Усі відповіді записуються до «асоціативного куща», який зображено на дошці.

Можливі варіанти відповідей учнів: гетеротрофи, рухаються, видають звуки, розмножуються, еукаріоти тощо.

Узагальнення результатів.

 

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Зоологія — наука про тварин. (Розповідь учителя, складання опорної схеми, словникова робота.)

2. Різноманітність тварин та їх класифікація. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорної схеми.)

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Розгадування кросворда «Тварини навколо нас».

5.2. «Тести для друга».

Скласти три тестові завдання формату А (з однією правильною відповіддю) і запропонувати для виконання сусідові по парті.

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

«Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

  1. 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

1. Скласти сенкан на тему «Тварини».

2. Підготувати повідомлення про роль тварин у природі та в житті людини.

Категорія: Конспекти уроків із біології 8 клас | Додав: uthitel (24.09.2018)
Переглядів: 581 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: