Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 7 клас

Урок № 39 Загальна характеристика голонасінних, їх середовище існування

Урок № 39
Загальна характеристика голонасінних, їх середовище існування

Мета уроку:ознайомити учнів із загальною характеристикою голонасінних рослин, сформувати знання про основні ознаки голонасінних; розвивати вміння працювати з підручником, додатковою літературою; удосконалювати індивідуальну самостійну роботу учнів; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи та естетичні смаки учнів.

Очікувані результати:учні мають називати основні місця, де ростуть голонасінні; називати ознаки голонасінних; учні мають розпізнавати голонасінні рослини у природі, за гербарними зразками й малюнками та називати їх.

Обладнання:______________________________________________________________________

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда

— Пригадайте, які вищі спорові рослини ви вивчали.

— Чому вони не стали панівною групою на нашій планеті?

— Які рослини займають панівне становище на сучасному етапі?

— Наведіть приклади насінних рослин.

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

За стародавньою легендою, китайський імператор Шен Нунг, який правив у 2800 р. до н. е., помітив, що його придворні у певному віці стають забудькуватими, у них погіршується пам’ять і розумові здібності. Одного разу, стоячи біля відчиненого вікна, імператор почув голос: «Дерево, на яке ти зараз дивишся, відновить розум та пам’ять твоїх близьких і друзів». Імператор покликав прислугу і наказав зібрати листя з гінкго та приготувати з нього настій. Цей напій щоденно давали всім, хто хворів на забудькуватість. Уже через декілька тижнів Шен Нунг помітив, що пам’ять повернулася до його підлеглих. З того часу в Китаї дерево гінкго є священним.

Але мало хто знає, що гінкго дволопатеве, про яке йшла мова в легенді, та добре відомі нам сосна і ялина є своєрідними «родичами» і належать до відділу Голонасінні.

«Асоціативний кущ»

Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «голонасінні». Усі відповіді записуються до «Асоціативного куща», який зображено на дошці.

Можливі варіанти відповідей учнів: насіння, голе насіння, шишки, хвоя, дерево, голки тощо.

n 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Загальна характеристика голонасінних. (Розповідь учителя, демонстрація колекції голонасінних, бесіда, повідомлення учня, складання опорного конспекту.)

2. Життєвий цикл голонасінних на прикладі сосни звичайної. (Розповідь учителя, самостійна робота учнів з підручником.)

3. Середовище існування голонасінних. (Бесіда, самостійна робота з підручником.)

n 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Вірю — не вірю».

Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «–» — не вірю.

1) Життєві форми голонасінних — дерева, кущі, трави.

2) Молоді жіночі шишки сосни жовті, а чоловічі — бурі.

3) Запилення голонасінних здійснюється вітром.

4) Сосна та ялина належать до голонасінних рослин.

5) В Україні найбільш поширені гінкгові.

6) Насіння в голонасінних лежить на лусках шишок «голо», незахищено.

7) Серед голонасінних є квіткові рослини.

8) Шишки хвойних бувають чоловічі і жіночі.

9) Живиця — це смола хвойних рослин.

  1. У хвойних немає листків, а є маленькі голочки — хвоя.
  2. Деякі голонасінні не утворюють насіння.
  3. Голонасінні мають потужну стрижневу кореневу систему.

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

+

+

+

+

+

 

n 6. Підбиття підсумків уроку

Фронтальна бесіда

1. Які ознаки характерні для голонасінних рослин?

2. Чим насінина відрізняється від спори?

3. Чим голонасінні відрізняються від покритонасінних?

4. Які особливості будови хвойних?

5. Чи багато серед голонасінних листопадних рослин? Наведіть приклади.

6. Які особливості будови листків голонасінних?

n 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

1. Скласти сенкани на теми «Хвоя», «Шишка».

2. Підібрати або скласти загадки про ялину, сосну, шишки тощо.

 

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 7 клас | Додав: uthitel (07.02.2018)
Переглядів: 423 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: