Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 7 клас

Урок № 8 Органи рослини, їх функції і взаємозв’язок. Внутрішня будова кореня

Урок № 8
Органи рослини, їх функції і взаємозв’язок.
Внутрішня будова кореня

Мета уроку:розглянути особливості внутрішньої будови кореня та розкрити взаємозв’язок будови і виконуваних функцій окремих зон кореня в цілому; поглибити знання учнів про ґрунт як джерело поживних речовин для рослини; вдосконалювати вміння учнів працювати з мікроскопом та постійними мікропрепаратами; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; формувати екологічну культуру, любов до природи.

Очікувані результати:учні мають називати зони кореня та характеризувати їх; учні мають характеризувати ґрунт як джерело поживних речовин; учні мають встановлювати взаємозв’язки між функціями та будовою зон кореня.

Обладнання:______________________________________________________________________

Тип уроку:комбінований.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опор­них знань учнів

2.1. Фронтальна бесіда.

1. Що таке корінь?

2. Які види коренів вам відомі?

3. Які кореневі системи вони утворюють?

2.2. Скласти діаграму Вена.

Дати порівняльну характеристику типам кореневих систем.

2.3. Взаємоперевірка заповненої вдома таблиці «Видозміни коренів та їх значення в житті рослин і господарстві людини».

2.4. «Мозковий штурм».

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Розв’язування проблемного завдання

У книзі «Життя рослин» К. А. Тимірязєв писав: «…Природа тут вдалася до хитрощів. Корінь за найменшої витрати будівельного матеріалу в змозі оббігти більшу кількість частинок ґрунту, якнайщільніше прилягти до нього…»

— Про які хитрощі говорив учений? (Мабуть, про можливості кореня здобувати воду з поживними речовинами ґрунту.)

n 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Зони кореня, їх функції. (Розповідь учителя, бесіда з учнями, демонстрація гербарних зразків, самостійна робота учнів, заповнення таблиці.)

2. Внутрішня будова кореня. (Самостійна робота учнів з підручником, бесіда, використання ілюстративних матеріалів.)

3. Ґрунт як джерело поживних речовин. (Бесіда, робота з підручником, складання опорної схеми.)

Актуалізувати та поглибити знання учнів про ґрунт, його властивості та склад. Звернути особливу увагу на захист ґрунтів від руйнування.

Робота з підручником, метод «Позначки» (учні олівцем на полях ставлять позначки: «+» — це я знав, «–» — це я не знав, але зрозумів; «?» — це я не зрозумів). Учні, у яких не виникло запитань під час роботи з підручником, відповідають на запитання однокласників.

n 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Лабораторна робота № 3. Внутрішня будова кореня у зв’язку з його функціями.

1. Інструктаж із техніки безпеки учнів, інструкція № ________.

2. Виконання лабораторної роботи (згідно з інструкційною карткою).

5.2. Тестові завдання з одним правильним варіантом відповіді.

1) Найдовша зона кореня — це:

А поділу В всисна

Б розтягування Г провідна

2) Зона кореня, яка містить твірну тканину:

А поділу В всисна

Б розтягування Г провідна

3) Всисна зона щільно вкрита:

А кореневими волосками В кореневим чохликом

Б покривними клітинами Г бічними коренями

4) Зона, у якій відбувається галуження кореня:

А всисна В розтягування

Б провідна Г поділу

5) Людина здійснює пікірування з метою:

А посилення росту головного кореня

Б стимулювання росту бічних коренів

В стимулювання утворення підземних стеблових бульб

Г стимулювання росту додаткових коренів

n 6. Підбиття підсумків уроку

Фронтальна бесіда

1. Які функції виконує корінь?

2. Які зони має корінь?

3. Які функції виконує кореневий чохлик?

4. Де містяться кореневі волоски та яку функцію вони виконують?

5. Що таке судини, де вони розміщені, яке їх значення?

n 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти п’ять тестових завдань формату Б, які б містили декілька правильних відповідей.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 7 клас | Додав: uthitel (22.09.2018)
Переглядів: 454 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: