Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 7 клас

Урок № 7 Органи рослини, їх функції і взаємозв’язок. Корінь і кореневі системи

Урок № 7
Органи рослини, їх функції і взаємозв’язок.
Корінь і кореневі системи

Мета уроку:ознайомити учнів з видами коренів та типами кореневих систем; з’ясувати функції коренів та їх видозмін; формувати вміння працювати з натуральними об’єктами; виховувати любов до природи, екологічну культуру.

Очікувані результати:учні мають називати види коренів, типи кореневих систем та видозміни коренів; учні мають описувати корінь і кореневі системи, видозміни кореня; учні мають робити висновки про залежність ступеня розвитку кореневої системи від умов довкілля; учні мають характеризувати методи формування кореневої системи.

Обладнання:_______________________________________________________________________

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опор­них знань учнів

2.1. «Біологічна мозаїка» (робота в малих групах).

Група учнів отримує картки, де запропоновано набір слів,
з яких потрібно скласти задані поняття і назвати їх.

Приклади «мозаїки» для:

І групи: пагона, це, нового, зачаток (брунька);

ІІ групи: осьова, це, пагона,частина (стебло);

ІІІ групи: та, видозмінений, пагін, це, вкорочений (квітка);

IV групи: підземна, рослини, це, частина (корінь).

2.2. «Ти — мені, я — тобі».

Учні використовують запитання, які склали вдома, щоб поставити їх перед своїми однокласниками. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

2.3. Конкурс сенканів на тему «Орган» (індивідуальне домашнє завдання).

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Формування проблемної ситуації

Найменша водяна квіткова рослина — ряска — має своєрідну будову тіла. Її сплющене стебельце лежить на поверхні води. Листків немає, а корінь, який відходить від центра стебельця, має на кінці потовщення. Які функції виконує корінь у ряски?

(Учитель заслуховує всі варіанти відповідей учнів, записує на дошці і пропонує визначити правильну відповідь наприкінці уроку.)

n 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Види коренів. (Розповідь учителя, демонстрування гербарних матеріалів, таблиць.)

2. Типи кореневих систем. (Розповідь учителя, демонстрування гербарних матеріалів, складання опорної схеми.)

3. Чинники, які впливають на формування кореневої системи. (Самостійна робота учнів з підручником, пошукова робота, робота з ілюстративним та гербарним матеріалом.)

4. Видозміни коренів. (Розповідь учителя, робота в групах, складання схеми.)

Необхідно пояснити, що в процесі розвитку у зв’язку з пристосуванням до різноманітних умов середовища змінювалася форма та будова всіх органів рослини, у тому числі й кореня.

«Ажурна пилка»

Охарактеризувати видозміни коренів за планом:

1) Які корені видозмінилися.

2) Причини видозміни.

3) Навести приклади рослин.

Завдання для «домашніх» груп:

І група — запасаючі корені (коренеплоди та кореневі бульби);

ІІ група — дихальні корені;

ІІІ група — опорні корені;

IV група — чіпкі корені;

V група — корені-присоски;

VI група — повітряні корені.

(Учні можуть об’єднатися в меншу кількість груп, але тоді отримують для опрацювання по дві видозміни кореня.)

n 5. Узагальнення і закріплення знань

Лабораторна робота № 2. Корінь і кореневі системи. Видозміни кореня.

1. Інструктаж із техніки безпеки учнів, інструкція № ________.

2. Виконання лабораторної роботи (згідно з інструкційною карткою).

n 6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

— Сьогодні на уроці я зрозумів…

— Сьогодні на уроці я навчився…

— На цьому уроці найцікавішим було…

— Від наступного уроку я чекаю…

n 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Заповнити таблицю «Видозміни коренів та їх значення в житті рослин і господарстві людини».

Видозміни коренів

Значення у житті рослин і господарстві людини

 

 

 

 

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 7 клас | Додав: uthitel (22.09.2018)
Переглядів: 500 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: