Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 7 клас |
Урок № 5 Мета уроку: розглянути особливості будови і функції тканин, їх розміщення в організмі рослини; встановити взаємозв’язки між будовою та функціями тканин; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи. Очікувані результати: учні мають називати та характеризувати тканини рослинного організму; учні мають знати місцерозташування тканин в організмі рослини; учні мають робити висновки про особливості будови тканин у залежності від їх функцій. Обладнання: ______________________________________________________________________ Тип уроку: урок засвоєння нових знань. n 1. Організаційний етап Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація 2.1. Перевірка сенканів на теми «Клітина», «Пластиди» (домашнє завдання). 2.2. Тест на встановлення відповідності. 2.3. Вибрати неправильні твердження про цитоплазму: А зовні оточена клітинною стінкою, з якою безпосередньо контактує; Б містить 80 % води; В об’єднує всі структури клітини; Г забезпечує взаємодію всіх органел; Д наявна в усіх живих клітинах; Е інша її назва — клітинний сік. 2.4. З’ясувати послідовність проходження світлових променів через світловий мікроскоп до ока дослідника: А об’єктив; Г дзеркало; Б окуляр; Д предметне скло. В конденсор; 2.5. Конкурс найкращої казки «У царстві Клітини». n 3. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя З попереднього уроку вам відомо, що всі живі організми на Землі (окрім вірусів) мають клітинну будову. Виникає запитання: а чому ж тоді частини організму так відрізняються між собою за будовою та функціями? Давайте подумаємо над цим. Очевидно, у процесі еволюції кожна група клітин багатоклітинного організму пристосовувалась до виконання певної функції, у результаті чого змінювалися форма, поєднання клітин між собою, виникали тканини й органи. Отже, сьогодні на уроці ми детально розглянемо, які тканини утворились у рослин, яка їхня будова та які функції вони виконують. n 4. Засвоєння нового матеріалу План пояснення нового матеріалу 1. Поняття про тканини. (Бесіда, робота із зошитом.) 2. Типи тканин рослинного організму. (Робота в групах, пошуковий метод, складання схем, заповнення таблиці.) Кожній групі пропонується розглянути один тип тканини рослини за планом: 1) Будова тканини. 2) Функції. 3) Розташування в організмі. Крім того, учні повинні скласти опорну схему та зобразити її на аркуші ватману. По закінченні відведеного часу кожній групі необхідно у зрозумілій формі донести інформацію про відповідну тканину однокласникам, використовуючи опорну схему, та відповісти на запитання, які в них виникли. І група — твірна тканина; ІІ група — механічна тканина; ІІІ група — покривна тканина; IV група — основна тканина; V група — провідна тканина. n 5. Узагальнення і закріплення знань 5.1. Заповнення таблиці. 5.2. «Коло ідей». Завдання для груп: — Поміркуйте, чи могли б існувати рослини без якоїсь тканини. Відповідь обґрунтуйте. Втрата якої тканини є найменш важливою для рослини? Чому? 6. Підбиття підсумків уроку «Закінчи речення» — Тканини — це… — У рослин їх налічується… типів — Потовщення стебла забезпечує… тканина. — Фотосинтез відбувається у клітинах… тканини. — Судинно-волокнисті пучки утворені… тканинами. — Міцності рослинам надають… тканини. Учитель виставляє оцінки, учні обмінюються враженнями від уроку. 7. Домашнє завдання 7.1. Завдання для всього класу. Підручник _____________________________________________ Зошит _________________________________________________ 7.2. Індивідуальні та творчі завдання (на вибір учня). 1. Скласти ребуси або загадки до теми «Тканини». 2. Підготувати повідомлення про комахоїдні рослини.
| |
Переглядів: 485 | |
Всього коментарів: 0 | |