Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 7 клас

Урок № 5 Тканини рослин

Урок № 5
Тканини рослин

Мета уроку:розглянути особливості будови і функції тканин, їх розміщення в організмі рослини; встановити взаємозв’язки між будовою та функціями тканин; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Очікувані результати:учні мають називати та характеризувати тканини рослинного організму; учні мають знати місцерозташування тканин в організмі рослини; учні мають робити вис­новки про особливості будови тканин у залежності від їх функцій.

Обладнання:______________________________________________________________________

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація
опорних знань учнів

2.1. Перевірка сенканів на теми «Клітина», «Пластиди» (домашнє завдання).

2.2. Тест на встановлення відповідності.

2.3. Вибрати неправильні твердження про цитоплазму:

А зовні оточена клітинною стінкою, з якою безпосередньо контактує;

Б містить 80 % води;

В об’єднує всі структури клітини;

Г забезпечує взаємодію всіх органел;

Д наявна в усіх живих клітинах;

Е інша її назва — клітинний сік.

2.4. З’ясувати послідовність проходження світлових променів через світловий мікроскоп до ока дослідника:

А об’єктив; Г дзеркало;

Б окуляр; Д предметне скло.

В конденсор;

2.5. Конкурс найкращої казки «У царстві Клітини».

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

З попереднього уроку вам відомо, що всі живі організми на Землі (окрім вірусів) мають клітинну будову. Виникає запитання: а чому ж тоді частини організму так відрізняються між собою за будовою та функціями? Давайте подумаємо над цим.

Очевидно, у процесі еволюції кожна група клітин багатоклітинного організму пристосовувалась до виконання певної функції, у результаті чого змінювалися форма, поєднання клітин між собою, виникали тканини й органи. Отже, сьогодні на уроці ми детально розглянемо, які тканини утворились у рослин, яка їхня будова та які функції вони виконують.

n 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Поняття про тканини. (Бесіда, робота із зошитом.)

2. Типи тканин рослинного організму. (Робота в групах, пошуковий метод, складання схем, заповнення таблиці.)

Кожній групі пропонується розглянути один тип тканини рослини за планом:

1) Будова тканини.

2) Функції.

3) Розташування в організмі.

Крім того, учні повинні скласти опорну схему та зобразити її на аркуші ватману. По закінченні відведеного часу кожній групі необхідно у зрозумілій формі донести інформацію про відповідну тканину однокласникам, використовуючи опорну схему, та відповісти на запитання, які в них виникли.

І група — твірна тканина;

ІІ група — механічна тканина;

ІІІ група — покривна тканина;

IV група — основна тканина;

V група — провідна тканина.

n 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Заповнення таблиці.

5.2. «Коло ідей».

Завдання для груп:

— Поміркуйте, чи могли б існувати рослини без якоїсь тканини. Відповідь обґрунтуйте. Втрата якої тканини є найменш важливою для рослини? Чому?

6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

— Тканини — це…

— У рослин їх налічується… типів

— Потовщення стебла забезпечує… тканина.

— Фотосинтез відбувається у клітинах… тканини.

— Судинно-волокнисті пучки утворені… тканинами.

— Міцності рослинам надають… тканини.

Учитель виставляє оцінки, учні обмінюються враженнями від уроку.

7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання (на вибір учня).

1. Скласти ребуси або загадки до теми «Тканини».

2. Підготувати повідомлення про комахоїдні рослини.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 7 клас | Додав: uthitel (22.09.2018)
Переглядів: 485 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: