Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 7 клас |
Урок № 4 Мета уроку: розкрити особливості будови клітини рослини; з’ясувати функції компонентів клітини; підвести учнів до висновку, що клітина — цілісна система; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати; розвивати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи. Очікувані результати: учні мають знати будову збільшувальних приладів і користуватись ними; учні мають називати основні компоненти клітини рослини (оболонка, цитоплазма, ядро, пластиди, вакуолі) та вказувати на їх функції в клітині; учні мають спостерігати та описувати будову клітини рослини; учні мають дотримуватися правил виготовлення мікропрепаратів, роботи з лупою та мікроскопом. Обладнання: ______________________________________________________________________ Тип уроку: урок засвоєння нових знань. n 1. Організаційний етап Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація 2.1. Біологічний диктант. Усім відомо, що більшість рослин мають зелений колір. Таке забарвлення рослин зумовлене особливим пігментом — __________ (хлорофілом). Саме цей пігмент забезпечує процес _________ (фотосинтезу). Під час цього процесу відбувається ____________ (перетворення сонячної енергії на хімічну енергію створених рослинами органічних сполук). За типом живлення рослини належать до ____________ (автотрофів), а тварини і гриби — до __________ (гетеротрофів). Серед рослин є багатоклітинні, одноклітинні та ____________ (колоніальні) організми. Одноклітинними рослинами є _____________ (водорості). У багатоклітинних організмів рослин клітини можуть утворювати групи, які подібні за своєю будовою та виконують спільні функції. Такі групи називаються ____________ (тканинами). n 3. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя Клітини є цеглинками, з яких зводиться будівля рослини. К. Тимірязєв Російський учений Климент Аркадійович Тимірязєв (1843–1920) присвятив життя вивченню складних явищ, які відбуваються в зелених рослинах. Його дослідження стали великим внеском у світову науку. У праці «Життя рослин» К. А. Тимірязєв наголошував: «Переконатися в тому, що рослина складається з клітин, можна за допомогою простих засобів. Придивіться, наприклад, до тонкої скибки стиглого кавуна і ви побачите, що вона складається з дуже розсипчасто зв’язаних між собою пухирців, які нагадують ікринки чи бісер. Це — клітинки, які в м’якоті зрілих плодів зазвичай втрачають взаємозв’язок, стають вільними». І сьогодні на уроці ми розглянемо будову цих маленьких клітин. Повідомлення вчителем теми уроку. Учні самостійно визначають мету та формулюють основні завдання. n 4. Засвоєння нового матеріалу План пояснення нового матеріалу 1. Методи вивчення будови клітини. (Повідомлення учня, розповідь учителя, робота з підручником та таблицями, демонстрація збільшувальних приладів.) 2. Будова збільшувальних приладів. Правила роботи зі збільшувальними приладами. (Розповідь учителя, робота з лупою Після вивчення будови збільшувальних приладів учні повинні запропонувати правила догляду за мікроскопом (технологія «Мікрофон»). 3. Будова рослинної клітини. (Розповідь учителя, робота з підручником, заповнення таблиці.) n 5. Узагальнення і закріплення знань Лабораторна робота № 1. Будова клітини рослини. 1. Інструктаж із техніки безпеки учнів, інструкція № ________. 2. Виконання лабораторної роботи (згідно з інструкційною карткою). n 6. Підбиття підсумків уроку «Закінчи речення». — Сьогодні на уроці я зрозумів… — Сьогодні на уроці я навчився… — На цьому уроці найцікавішим було… — Від наступного уроку я чекаю… n 7. Домашнє завдання 7.1. Завдання для всього класу. Підручник _____________________________________________ Зошит _________________________________________________ 7.2. Індивідуальні та творчі завдання (пропонується два завдання на вибір учнів). 1. Скласти сенкани на теми «Клітина», «Пластиди». 2. Скласти казку на тему «У царстві Клітини».
| |
Переглядів: 528 | |
Всього коментарів: 0 | |