Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 7 клас

Урок № 2 Класифікація живих організмів. Рослинний світ — складова частина природи

Урок № 2

Класифікація живих організмів. Рослинний світ —
складова частина природи

Мета уроку:з’ясувати особливості класифікації живих організмів; сформувати поняття про основні систематичні категорії; розвивати увагу, пам’ять та мислення учнів; виховувати любов до природи рідного краю.

Очікувані результати:учні мають називати основні систематичні категорії класифікації органічного світу, царства живої природи; учні мають наводити приклади рослин, що зростають у найближчому оточенні.

Обладнання:_______________________________________________________________________

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація
опорних знань учнів

2.1. Тест на встановлення відповідності.

Учитель пропонує учням встановити відповідність між біологічними науками та їх визначеннями.

2.2. Виставка кросвордів (домашнє завдання). Визначення найкращого кросворда за змістом і оформленням.

2.3. «Коло ідей».

Запитання для груп:

— Чому біологію вважають наукою майбутнього?

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

У природі немає нічого зайвого.

М. Монтень

Заплющте очі й уявіть себе в осінньому лісі. Чи подобається вам там? Що вас оточує? Назвіть рослини, які вас оточують. (Учні розповідають про красу осіннього лісу, називають рослини й описують їх.)

Кожний з вас назвав декілька рослин, які відрізняються між собою за багатьма ознаками, а всього відомо близько 500 тис. видів рослин. Як можна зорієнтуватися в такій різноманітності, як не заплутатися, ми і розглянемо сьогодні на уроці.

n 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Рослинний світ — складова частина природи. (Розповідь учителя, обговорення ключових питань, словникова робота.)

Під час розгляду цього питання вчитель повинен звернути увагу учнів на такі поняття, як «флора» і «рослинність».

2. Наукові назви рослин. (Бесіда, демонстрація зображень рослин різних видів однієї родини.)

3. Класифікація живих організмів. (Розповідь учителя, бесіда, складання схеми.)

Звернути увагу учнів на те, що класифікувати певний організм — означає визначити його місце у системі органічного світу.

n 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Ти — мені, я — тобі».

Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити його будь-кому зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

5.2. Тестові завдання з одним правильним варіантом відповіді.

1) Наукові назви видів складаються:

А з одного слова В трьох слів

Б двох слів Г чотирьох слів

2) Вид — це:

А окремий організм

Б сукупність організмів, які подібні за особливостями будови та процесами життєдіяльності, вільно схрещуються між собою та дають плодюче потомство

В група подібних організмів

Г клас організмів

3) Міжнародні назви організмів наводяться мовою:

А англійською В українською

Б латинською Г російською

4) Найвищою систематичною одиницею є:

А вид Б родина В клас Г царство

5) Основною систематичною одиницею є:

А вид Б ряд В порядок Г царство

6) Класифікувати організм — це означає визначити його:

А середовище існування В місце у системі органічного

Б спосіб життя світу

Г хімічний склад

7) Близькі роди об’єднують:

А у порядки Б відділи В родини Г класи

6. Підбиття підсумків уроку

Фронтальна бесіда

1. Що вивчає наука систематика?

2. Які систематичні одиниці ви знаєте?

3. Що означає класифікувати організм?

4. На якій підставі різні організми об’єднують в один вид?

7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти три тестові завдання формату А (повинні мати одну правильну відповідь) для своїх однокласників з вивчених тем.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 7 клас | Додав: uthitel (22.09.2018)
Переглядів: 497 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: