Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 7 клас |
Урок № 2 Класифікація живих організмів. Рослинний світ — Мета уроку: з’ясувати особливості класифікації живих організмів; сформувати поняття про основні систематичні категорії; розвивати увагу, пам’ять та мислення учнів; виховувати любов до природи рідного краю. Очікувані результати: учні мають називати основні систематичні категорії класифікації органічного світу, царства живої природи; учні мають наводити приклади рослин, що зростають у найближчому оточенні. Обладнання: _______________________________________________________________________ Тип уроку: урок засвоєння нових знань. n 1. Організаційний етап Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація 2.1. Тест на встановлення відповідності. Учитель пропонує учням встановити відповідність між біологічними науками та їх визначеннями. 2.2. Виставка кросвордів (домашнє завдання). Визначення найкращого кросворда за змістом і оформленням. 2.3. «Коло ідей». Запитання для груп: — Чому біологію вважають наукою майбутнього? n 3. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя У природі немає нічого зайвого. М. Монтень Заплющте очі й уявіть себе в осінньому лісі. Чи подобається вам там? Що вас оточує? Назвіть рослини, які вас оточують. (Учні розповідають про красу осіннього лісу, називають рослини й описують їх.) Кожний з вас назвав декілька рослин, які відрізняються між собою за багатьма ознаками, а всього відомо близько 500 тис. видів рослин. Як можна зорієнтуватися в такій різноманітності, як не заплутатися, ми і розглянемо сьогодні на уроці. n 4. Засвоєння нового матеріалу План пояснення нового матеріалу 1. Рослинний світ — складова частина природи. (Розповідь учителя, обговорення ключових питань, словникова робота.) Під час розгляду цього питання вчитель повинен звернути увагу учнів на такі поняття, як «флора» і «рослинність». 2. Наукові назви рослин. (Бесіда, демонстрація зображень рослин різних видів однієї родини.) 3. Класифікація живих організмів. (Розповідь учителя, бесіда, складання схеми.) Звернути увагу учнів на те, що класифікувати певний організм — означає визначити його місце у системі органічного світу. n 5. Узагальнення і закріплення знань 5.1. «Ти — мені, я — тобі». Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити його будь-кому зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання. 5.2. Тестові завдання з одним правильним варіантом відповіді. 1) Наукові назви видів складаються: А з одного слова В трьох слів Б двох слів Г чотирьох слів 2) Вид — це: А окремий організм Б сукупність організмів, які подібні за особливостями будови та процесами життєдіяльності, вільно схрещуються між собою та дають плодюче потомство В група подібних організмів Г клас організмів 3) Міжнародні назви організмів наводяться мовою: А англійською В українською Б латинською Г російською 4) Найвищою систематичною одиницею є: А вид Б родина В клас Г царство 5) Основною систематичною одиницею є: А вид Б ряд В порядок Г царство 6) Класифікувати організм — це означає визначити його: А середовище існування В місце у системі органічного Б спосіб життя світу Г хімічний склад 7) Близькі роди об’єднують: А у порядки Б відділи В родини Г класи 6. Підбиття підсумків уроку Фронтальна бесіда 1. Що вивчає наука систематика? 2. Які систематичні одиниці ви знаєте? 3. Що означає класифікувати організм? 4. На якій підставі різні організми об’єднують в один вид? 7. Домашнє завдання 7.1. Завдання для всього класу. Підручник _____________________________________________ Зошит _________________________________________________ 7.2. Індивідуальні та творчі завдання. Скласти три тестові завдання формату А (повинні мати одну правильну відповідь) для своїх однокласників з вивчених тем.
| |
Переглядів: 497 | |
Всього коментарів: 0 | |