Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 7 клас |
Урок № 10 Мета уроку: продовжувати формувати знання про будову та функції стебла; ознайомити учнів із внутрішньою будовою стебла; розвивати уміння порівнювати та визначати взаємозв’язок його будови з виконуваними функціями; розвивати увагу, пам’ять та логічне мислення учнів, уміння висловлювати свою думку, формулювати висновки на основі отриманої інформації; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та любов до природи рідного краю; виховувати естетичні почуття. Очікувані результати: учні мають описувати внутрішню будову стебла; характеризувати шари стебла, називати їх функції; учні мають робити висновок про зв’язок органів у рослинному організмі. Обладнання: ____________________________________________________________________ Тип уроку: урок засвоєння нових знань. n 1. Організаційний етап Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів 2.1. Тест на встановлення відповідності. 2.2. Обговорення результатів дослідження власного саду (індивідуальне домашнє завдання). 2.3. Біологічна задача. У ботанічному саду етикетки на деревах прив’язують за допомогою дроту (але вільно) на висоті 1,3 м від землі. Дерево росте у висоту по 30 см на рік. На якій висоті буде етикетка через три роки? 2.4. «Мозковий штурм». n 3. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя Ви вдома провели дослід: поставили на декілька днів зрізи пагонів вишні або яблуні у підфарбовану воду. Розгляньте ці зрізи за допомогою лупи і визначте: — Чи змінився їх колір? — Чи весь зріз зафарбувався? (Видно забарвлені кола.) — Якою тканиною утворені ці кола? (Провідна тканина, судини.) Отже, ми з вами визначили, що стебло має судини, по яких відбувається висхідний рух води і мінеральних речовин. Які тканини, крім провідних, входять до складу стебла, щоб забезпечити виконання всіх його функцій, ми й розглянемо сьогодні на уроці. Учитель повідомляє тему уроку, учні формулюють мету та визначають завдання. n 4. Засвоєння нового матеріалу План пояснення нового матеріалу 1. Внутрішня будова стебла. (Розповідь учителя, бесіда, пошуковий метод (робота з підручником), робота з роздатковим матеріалом, робота в групах, заповнення таблиці.) Робота в групах — Використовуючи текст підручника, додатковий теоретичний та ілюстративний матеріал, визначити: І група — особливості будови і функції кори; ІІ група — особливості будови і функції камбію; ІІІ група — особливості будови і функції деревини; IV група — особливості будови і функції серцевини. По закінченні відведеного часу учасники кожної групи звітують про виконану роботу. За результатами роботи заповнюється таблиця. Внутрішня будова стебла
2. Поняття про річні кільця. (Розповідь учителя, робота з роздатковим матеріалом, ілюстраціями.) Обговорення запитання: — Чому річні кільця мають різну товщину? n 5. Узагальнення і закріплення знань Лабораторна робота № 5. Внутрішня будова стебла у зв’язку з його функціями. 1. Інструктаж із техніки безпеки учнів, інструкція № ________. 2. Виконання лабораторної роботи (згідно з інструкційною карткою). n Підбиття підсумків уроку «Закінчи речення» — Сьогодні на уроці я зрозумів… — Сьогодні на уроці я навчився… — На цьому уроці найцікавішим було… — На цьому уроці мені було найважче… — Від наступного уроку я чекаю… n 7. Домашнє завдання 7.1. Завдання для всього класу. Підручник _____________________________________________ Зошит _________________________________________________ 7.2. Індивідуальні та творчі завдання. Скласти кросворд на тему «Внутрішня будова стебла» зі словами-відгадками: стебло, камбій, деревина, серцевина, луб, корок, кора.
| |||||||||
Переглядів: 453 | |
Всього коментарів: 0 | |