Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок 9 Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа Мета: поглибити і розширити знання учнів про будову клітини; формувати практичні вміння і навички роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням; удосконалювати вміння учнів застосовувати теоретичні знання на практиці; розвивати вміння узагальнювати та робити висновки; виховувати наполегливість та працелюбність. Очікувані результати: учні розпізнають на мікропрепаратах рослинних клітин: цитоплазму, вакуолю, клітинну оболонку; уміють налаштувати шкільний мікроскоп та отримати чітке зображення мікроскопічного об’єкта, виготовляти прості мікропрепарати рослинних клітин; дотримуються правил роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «—» не вірю. 1. Клітини рослин складаються з клітинної оболонки, цитоплазми та ядра. 2. Клітинна оболонка складається з клітинної стінки та плазматичної мембрани. 3. Клітинна стінка розміщується під плазматичною мембраною. 4. Обов’язковою складовою рослинних клітин є ядро. 5. У безбарвних пластидах — хромопластах — накопичуються запасні поживні речовини. 6. Молоді клітини завжди мають одну вакуолю. 7. Вакуолі заповнені клітинним соком. 8. У хлоропластах відбувається фотосинтез. 9. Включення — це постійні утвори, які виникають у процесі життєдіяльності і зберігаються весь час у цитоплазмі клітини. 10. Мітохондрії можна побачити тільки за допомогою електронного мікроскопа. 11. Пластиди одного типу можуть перетворюватися на інші. 12. Клітинний сік — це розчин неорганічних речовин. Відповіді:
— Чим можна пояснити те, що плоди помідорів під час дозрівання із зелених перетворюються на жовті або червоні?
Епіграф уроку: «Подивитися в мікроскоп здатен кожний, однак тільки деякі можуть судити про побачене» (Ф. Фонте). Обговорення епіграфа уроку. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.
А зовні оточена клітинною стінкою, з якою безпосередньо контактує Б містить 80 % води В об’єднує всі структури клітини Г забезпечує взаємодію всіх органел Д наявна в усіх живих клітинах Е інша її назва — клітинний сік Відповідь: А, Е.
А оточені двома мембранами Б бувають безбарвні або забарвлені в різні кольори В у хромопластах здійснюється фотосинтез Г характерні для клітин усіх живих організмів Д у клітинах їх може бути від однієї до кількох сотень Е безбарвні пластиди називають лейкопластами Відповідь: В, Г.
Учні підбивають підсумки уроку, формулюють висновки відповідно до завдань уроку.
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
Скласти казку на тему «У царстві Клітини». | |||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1919 | |
Всього коментарів: 0 | |