Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок 9 Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа

Урок 9

Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа

Мета: поглибити і розширити знання учнів про будову клітини; формувати практичні вміння і навички роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням; удосконалювати вміння учнів застосовувати теоретичні знання на практиці; розвивати вміння узагальнювати та робити висновки; виховувати наполегливість та працелюбність.

Очікувані результати: учні розпізнають на мікропрепаратах рослинних клітин: цитоплазму, вакуолю, клітинну оболонку; уміють налаштувати шкільний мікроскоп та отримати чітке зображення мікроскопічного об’єкта, виготовляти прості мікропрепарати рослинних клітин; дотримуються правил роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
  2. Індивідуальна робота учнів за картками.
  3. Конкурс сенканів на тему «Пластиди» (частина домашнього завдання).
  4. «Вірю — не вірю».

Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «—» не вірю.

1. Клітини рослин складаються з клітинної оболонки, цитоплазми та ядра.

2. Клітинна оболонка складається з клітинної стінки та плазматичної мембрани.

3. Клітинна стінка розміщується під плазматичною мембраною.

4. Обов’язковою складовою рослинних клітин є ядро.

5. У безбарвних пластидах — хромопластах — накопичуються запасні поживні речовини.

6. Молоді клітини завжди мають одну вакуолю.

7. Вакуолі заповнені клітинним соком.

8. У хлоропластах відбувається фотосинтез.

9. Включення — це постійні утвори, які виникають у процесі життєдіяльності і зберігаються весь час у цитоплазмі клітини.

10. Мітохондрії можна побачити тільки за допомогою електронного мікроскопа.

11. Пластиди одного типу можуть перетворюватися на інші.

12. Клітинний сік — це розчин неорганічних речовин.

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

+

+

+

+

+

+

 

 

  1. «Поміркуйте».

— Чим можна пояснити те, що плоди помідорів під час дозрівання із зелених перетворюються на жовті або червоні?

  1. Мотивація навчальної діяльності

Епіграф уроку:

«Подивитися в мікроскоп здатен кожний, однак тільки деякі можуть судити про побачене» (Ф. Фонте).

Обговорення епіграфа уроку. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

  1. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях

Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

  1. Виконання практичної частини роботи.
  2. Інструктаж із безпеки учнів, інструкція №....... .
  3. Інструктаж учителя щодо виконання практичної роботи.
  4. Виконання практичної роботи (згідно з інструкційною карткою).
  5. Звіт про виконання роботи.
  6. Узагальнення та систематизація знань
  7. «Знайди неправильні твердження».
  8. Вибрати неправильні твердження про цитоплазму.

А зовні оточена клітинною стінкою, з якою безпосередньо контактує

Б містить 80 % води

В об’єднує всі структури клітини

Г забезпечує взаємодію всіх органел

Д наявна в усіх живих клітинах

Е інша її назва — клітинний сік

Відповідь: А, Е.

  1. Вибрати неправильні твердження про пластиди.

А оточені двома мембранами

Б бувають безбарвні або забарвлені в різні кольори

В у хромопластах здійснюється фотосинтез

Г характерні для клітин усіх живих організмів

Д у клітинах їх може бути від однієї до кількох сотень

Е безбарвні пластиди називають лейкопластами

Відповідь: В, Г.

  1. Підбиття підсумків уроку

Учні підбивають підсумки уроку, формулюють висновки відповідно до завдань уроку.

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти казку на тему «У царстві Клітини».

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (22.09.2018)
Переглядів: 1919 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: