Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 7 Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним Мета: закріпити теоретичні знання про будову світлового мікроскопа та правила роботи з ним на практиці; розвивати інтерес до вивчення біології; формувати вміння і навички роботи з мікроскопом; виховувати спостережливість, почуття відповідальності. Очікувані результати: учні називають основні елементи світлового мікроскопа (об’єктив, окуляр, дзеркало, предметний столик, гвинт налаштування чіткості); уміють налаштувати шкільний оптичний мікроскоп та отримати чітке зображення мікроскопічного об’єкта; дотримуються правил роботи з мікроскопом. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.
Учні обмінюються тестовими завданнями, які вони склали вдома, і виконують їх.
Відповідь: 1 — Є, 2 — Г, 3 — Б, 4 — Е.
Знайти і виправити помилки в тексті. Основний прилад, за допомогою якого вивчають клітини,— це лупа (світловий мікроскоп). Головний принцип його роботи полягає в тому, що через непрозорий (прозорий) предмет, розміщений на спеціальному предметному штативі (столику), проходять промені світла. Сонячні промені спрямовуються на об’єкт дослідження за допомогою особливого скла (дзеркальця). Після того як промені світла пройшли крізь об’єкт дослідження, вони потрапляють на систему лінз окуляра (об’єктива), які зменшують (збільшують) зображення. Далі промені світла рухаються до об’єктива (окуляра), через який дослідник спостерігає предмет вивчення. Щоб знайти загальну кратність збільшення мікроскопа, необхідно додати (перемножити) показники збільшення об’єктива й окуляра.
Слово вчителя Однією з визначних рис людини є допитливість. Людина завжди намагалася дізнатися більше про себе та про те, що її оточує, зокрема про природу. Звичайно, на ранніх етапах розвитку людства основними методами дослідження навколишнього світу були спостереження і так званий метод «проб і помилок». За роки свого існування людина накопичила величезний обсяг знань. І на цьому шляху їй допомагали створені нею інструменти для вивчення довкілля. Одним з таких інструментів став мікроскоп. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним.
Бесіда
Учні самостійно підбивають підсумки уроку, формулюючи висновки.
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
Скласти кросворд із зашифрованим словом «мікроскоп».
| |||||||||||||||||
Переглядів: 2851 | |
Всього коментарів: 0 | |