Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 58 Екскурсія «Вивчення рослинних угруповань»

Урок № 58

Екскурсія «Вивчення рослинних угруповань»

Мета: вивчити рослинні угруповання (на прикладі будь-якого угруповання своєї місцевості); закріпити основні поняття: «рослинність», «рослинні угруповання», «ярусність»; показати на прикладі одного з угруповань його структуру; формувати і розвивати поняття про взаємозв’язки різних організмів між собою; розвивати в учнів дослідницькі навички, уміння спостерігати в природі; виховувати бережливе і свідоме ставлення до природи.

Очікувані результати: учні спостерігають та описують життя рослинних угруповань; називають зв’язки, між організмами в екосистемах; складають порівняльну характеристику рослин у природі; знають та дотримуються правил поведінки у природі.

Обладнання: блокноти, олівці, фотоапарат тощо.

Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь і навичок.

  1. Організаційний момент
  2. Підготовка вчителя до екскурсії.

Заздалегідь визначити:

— місце проведення екскурсії;

— маршрут та об’єкти спостережень.

  1. Ознайомлення учнів із завданнями екскурсії.
  2. Загальний інструктаж, усвідомлення учнями алгоритму дій
  3. Ознайомлення учнів з темою, метою та завданнями екскурсії, прогнозування того, що вони зможуть вивчити та спостерігати.
  4. Інструктаж із безпеки життєдіяльності учнів.
  5. Поділ класу на групи й отримання відповідного завдання, яке виконується безпосередньо під час спостереження за природною екосистемою.
  6. Бесіда або розповідь (по прибутті на об’єкт спостереження) про найважливіші ознаки об’єкта, на які слід звернути особливу увагу.
  7. Самостійне виконання учнями завдань під контролем учителя

Робота в групах

(Кожній групі виділяється вчителем ділянка лісу (луки тощо), на якій вони працюють і виконують завдання.)

  1. Визначити рослини на певній ділянці, їх кількісне співвідношення (указати рослини, які переважають).
  2. Описати склад ярусів і виявити екологічно рівноцінні рослини як у кожному ярусі, так і в різних ярусах.
  3. Ознайомитися з пристосувальними особливостями рослин одного ярусу й різних ярусів.
  4. Схарактеризувати ґрунти, вологість повітря на певній ділянці, її освітленість.
  5. Установити, представники яких царств проживають на цій ділянці.
  6. Знайти серед трав’янистих рослин ті, які вивчалися. Установити, до якої групи вони належать, як вони пристосувались до співжиття в екосистемі.
  7. Скласти список дерев і кущів, які ви побачили. Замалювати або сфотографувати форми кущів і дерев.
  8. Указати, яких тварин ви зустріли на цій ділянці. Який зв’язок існує між ними і рослинами цієї ділянки?
  9. Звіт про виконання роботи.
    Узагальнення й систематизація результатів роботи

Узагальнююча бесіда

  1. Які рослини ви спостерігали на екскурсії?
  2. На які групи ви б їх поділили, за якою ознакою? (За життєвою формою або за значенням.)
  3. Які системи ви спостерігали на екскурсії?
  4. Яке значення мають рослини в цих системах?

Узагальнення результатів спостереження, формулювання висновку про взаємозв’язки рослин, тварин, грибів у даній екосистемі.

  1. Підбиття підсумків екскурсії

Самооцінювання учнями своїх знань та практичних умінь. Учитель звертає увагу на те, що здобуті на екскурсії знання учні використають упродовж наступних занять.

  1. Підбиття підсумків роботи в групах (самооцінка).

Вибране підкреслити.

  1. Чи кожен учасник групи взяв участь у роботі?

Так. Ні.

  1. Чи виконували завдання до кінця?

Так. Не зовсім. Ні.

  1. Чи задоволені своєю роботою?

Так. Не зовсім. Ні.

  1. Підбиття підсумків роботи вчителем.
  2. Яка група швидко і правильно виконала завдання?
  3. Як працював весь клас?
  4. Як працювали окремі учні?
  5. Відзначення найактивніших і найуважніших учнів.
  6. Домашнє завдання
  7. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.
  2. Написати твір-мініатюру «Чим приваблює мене ліс (степ, луки…)».
  3. Підготувати повідомлення про рідкісні рослини своєї місцевості.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (07.03.2018)
Переглядів: 164 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: