Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 55 Екологічні групи рослин. Життєві форми рослин Мета: ознайомити учнів з екологічними групами рослин у залежності від освітленості, температури, вологості; розкрити значення пристосувальних рис рослин до різних екологічних умов; поглибити знання учнів про життєві форми рослин; розвивати вміння порівнювати біологічні процеси та екологічні фактори довкілля, робити висновки; розвивати вміння логічно мислити, спостерігати та узагальнювати вивчене; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи. Очікувані результати: учні називають основні життєві форми рослин, основні екологічні групи рослин; наводять приклади рослин різних екологічних груп та різних життєвих форм; порівнюють їх за вказаними ознаками та розпізнають їх. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
— Який орган картоплі, буряку, часнику, редиски, цибулі, соняшнику, салату, хрону вживають у їжу? Відповіді: у картоплі — бульбу — видозмінений підземний пагін; у буряку — коренеплід — видозмінений корінь; у часнику — цибулину — видозмінений пагін; у редиски — коренеплід — видозмінений корінь; у цибулі — цибулину — видозмінений пагін; у соняшнику — насіння з однонасінного сухого плоду сім’янки; у салату — листки; у хрону — кореневище — видозмінений підземний пагін.
Учні обмінюються тестовими завданнями, складеними вдома, і розв’язують їх.
Слово вчителя У тінистих і вологих лісах розкидані густі зарості кислиці. Спостерігаючи за нею, можна зробити цікаві відкриття. Наприклад, коли кислиця розправляє всі три листочки, тримаючи їх горизонтально в одній площині,— це означає, що кислиця «прокинулася», бо на неї не падають прямі сонячні промені. Варто сонячному промінчику прорватись крізь лісову хащу, як листочки її поникнуть, опустяться, а перед «сном» вони знову займуть попереднє положення. — А що може статися з кислицею, якщо зверху над нею зникнуть густі крона дерев? — До якої екологічної групи можна віднести цю рослину? Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу
Вибрати з переліку рослин, які належать до однієї екологічної групи, зайву та пояснити свій вибір.
Одні рослини дуже поширені, наприклад береза, тополя, подорожник. Інші ростуть тільки в певних місцях, наприклад у горах росте едельвейс, у лісах — конвалія, на болотах — журавлина.
Найпоширеніші дерева, кущі і трави моєї місцевості
Складання Т-схеми до уроку
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
| |||||||||||
Переглядів: 1756 | Коментарі: 5 | |
Всього коментарів: 0 | |