Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 46 Водорості (зелені)

Урок № 46

Водорості (зелені)

Мета: сформувати поняття про водорості — групу нижчих, найдавніших рослин, їхні характерні ознаки; ознайомити учнів з особливостями будови зелених водоростей і процесами їхньої життєдіяльності, дати коротку характеристику відділу Зелені водорості; формувати вміння працювати з мікрооб’єктами та мікроскопом; розвивати пізнавальний інтерес учнів до біології, уміння працювати з додатковою літературою; виховувати бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають середовища існування водоростей; наводять приклади зелених (одноклітинних, нитчастих) водоростей; характеризують будову тіла водоростей; розпізнають зелені водорості.

Обладнання та матеріали:

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Фронтальна бесіда.

  1. Що вивчає наука систематика?
  2. Які систематичні одиниці використовують для класифікації організмів?
  3. Що означає класифікувати організм?
  4. На якій підставі різні організми об’єднують в один вид?
  5. «Виправ помилку».
  6. . Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Водорості — казковий світ підводного царства. Якщо стояти на березі й дивитися в товщу прозорої води, то складається враження, що ти бачиш казкову країну з лугами, садами, кущами й лісами, які коливаються разом із хвилями. Якщо витягнути цей казковий світ з води і перенести на суходіл, то він зморщиться і похилиться на землю. Водорості розправляться знову, як тільки їх повернуть у воду.

З давніх-давен цей казковий світ приваблював сміливих людей. Існує поетична легенда про шумерського героя Гільгамеша, який шукав під водою траву життя. Друга легенда розповідає про Александра Македонського, який у спеціально сконструйованому для нього апараті провів чимало днів і ночей під водою, спостерігаючи таємниче підводне царство. Можливо, і він шукав траву життя… Чи тільки у воді можна побачити водорості?

Повідомлення теми уроку. Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Загальна характеристика водоростей. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорної схеми.)
  2. Середовища існування водоростей. (Бесіда, повідомлення учня, складання опорної схеми.)
  3. Загальна характеристика відділу Зелені водорості. (Бесіда, складання опорного конспекту.)
  4. Багатоклітинні зелені водорості. (Розповідь учителя, пошукова робота, лабораторне дослідження.)
  5. Узагальнення та систематизація знань
  6. Робота в парах. Використовуючи матеріал опорних схем, заповнених таблиць, один учень відтворює половину інформації, а другий закінчує речення.
    Наприклад:
  7. Для більшості водоростей характерне водне середовище існування, але…

…деякі з них трапляються і на суходолі.

  1. На суходолі водорості можуть оселятися на корі дерев та…

…скелях, верхніх шарах ґрунту, снігу.

  1. Окрім Зелених водоростей, є ще…

…Діатомові, Бурі та Червоні.

  1. Клітини водоростей крім хлорофілу можуть мати…

…інші пігменти, що надають їхнім клітинам червоного, бурого, жовто-зеленого забарвлення.

  1. Водорості бувають мікроскопічні та…

…велетенських розмірів.

  1. Водорості живуть у тих шарах води…

…куди надходить світло.

  1. «Мозковий штурм».

— Чому водорості не трапляються на глибинах понад 265 м? (Водорості — автотрофні організми, яким для фотосинтезу необхідне сонячне світло, але воно не проникає на таку глибину.)

  1. Біологічна задача.

За зовнішнім виглядом більшість морських водоростей схожі на рослини суходолу. Проте ризоїди цих водоростей — не корені, а тіло — не листок. Чому? (Водорості — нижчі рослини з непочленованим на органи тілом, а різна форма слані — пристосування до середовища існування.)

  1. Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

 

 

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.

Об’єднатися в три творчі групи і підготувати додатковий матеріал за темами: «Світ діатомових водоростей», «Світ червоних водоростей», «Світ бурих водоростей».

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (06.03.2018)
Переглядів: 110 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: