Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 46 Водорості (зелені) Мета: сформувати поняття про водорості — групу нижчих, найдавніших рослин, їхні характерні ознаки; ознайомити учнів з особливостями будови зелених водоростей і процесами їхньої життєдіяльності, дати коротку характеристику відділу Зелені водорості; формувати вміння працювати з мікрооб’єктами та мікроскопом; розвивати пізнавальний інтерес учнів до біології, уміння працювати з додатковою літературою; виховувати бережливе ставлення до природи. Очікувані результати: учні називають середовища існування водоростей; наводять приклади зелених (одноклітинних, нитчастих) водоростей; характеризують будову тіла водоростей; розпізнають зелені водорості. Обладнання та матеріали: Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
2.1. Фронтальна бесіда.
Слово вчителя Водорості — казковий світ підводного царства. Якщо стояти на березі й дивитися в товщу прозорої води, то складається враження, що ти бачиш казкову країну з лугами, садами, кущами й лісами, які коливаються разом із хвилями. Якщо витягнути цей казковий світ з води і перенести на суходіл, то він зморщиться і похилиться на землю. Водорості розправляться знову, як тільки їх повернуть у воду. З давніх-давен цей казковий світ приваблював сміливих людей. Існує поетична легенда про шумерського героя Гільгамеша, який шукав під водою траву життя. Друга легенда розповідає про Александра Македонського, який у спеціально сконструйованому для нього апараті провів чимало днів і ночей під водою, спостерігаючи таємниче підводне царство. Можливо, і він шукав траву життя… Чи тільки у воді можна побачити водорості? Повідомлення теми уроку. Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу
…деякі з них трапляються і на суходолі.
…скелях, верхніх шарах ґрунту, снігу.
…Діатомові, Бурі та Червоні.
…інші пігменти, що надають їхнім клітинам червоного, бурого, жовто-зеленого забарвлення.
…велетенських розмірів.
…куди надходить світло.
— Чому водорості не трапляються на глибинах понад 265 м? (Водорості — автотрофні організми, яким для фотосинтезу необхідне сонячне світло, але воно не проникає на таку глибину.)
За зовнішнім виглядом більшість морських водоростей схожі на рослини суходолу. Проте ризоїди цих водоростей — не корені, а тіло — не листок. Чому? (Водорості — нижчі рослини з непочленованим на органи тілом, а різна форма слані — пристосування до середовища існування.)
Складання Т-схеми до уроку
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
Об’єднатися в три творчі групи і підготувати додатковий матеріал за темами: «Світ діатомових водоростей», «Світ червоних водоростей», «Світ бурих водоростей».
| |||||
Переглядів: 671 | |
Всього коментарів: 0 | |