Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 41 Запилення

Урок № 41

Запилення

Мета: розширити поняття про квітку як орган розмноження, сформувати поняття про запилення, познайомити учнів з різними способами запилення у квіткових рослин, розглянути пристосування рослин до різних способів запилення; розкрити значення запилення в житті рослин; формувати на матеріалі уроку науковий світогляд; продовжити формування вмінь і навичок роботи з підручником, знаходити відповіді на поставлені запитання, порівнювати, робити висновки; виховувати бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають способи запилення; описують процес запилення, пристосування рослин до різних способів запилення; розпізнає способи запилення за будовою квітки.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
  2. Індивідуальна робота учнів за картками.
  3. «Третій зайвий».

Вибрати зайву рослину в переліку і пояснити свій вибір.

  1. Пижмо, кульбаба, цибуля. (Цибуля.)
  2. Черемха, ромашка, конвалія. (Ромашка.)
  3. Верба, кукурудза, смородина. (Кукурудза.)
  4. Калина, бузок, виноград. (Калина.)
  5. Виконання тестових завдань.
  6. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Релігії різних народів по-своєму пояснювали значення квіток та суцвіть у природі, приписуючи їм божественне походження. Вважалося, ніби боги вдягли рослини в яскраві шати, аби навчити людину відрізняти красиве від потворного, чисте від порочного. Солодкий нектар у квітках вважали за божественний напій. Щоб люди не викрали нектар, боги сховали його у глибині віночків. А як ви поясните яскраве забарвлення віночків у квітках та наявність нектару, а також наявність суцвіть? (Обговорення питання.)

Повідомлення теми уроку. Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Запилення, його способи. (Розповідь учителя, складання опорної схеми.)
  2. Самозапилання, особливості самозапильних рослин. Біологічне значення самозапилення. (Розповідь учителя, бесіда, пошукова робота.)
  3. Перехресне запилення. (Бесіда, робота в групах, складання опорного конспекту.)
  4. Штучне запилення, його техніка та значення в підвищенні врожайності культурних рослин. (Самостійна робота учнів з підручником.)
  5. Узагальнення та систематизація знань
  6. Біологічні задачі.
  7. Далеко від поля із загубленої зернівки кукурудзи виросла рослина з початком і волоттю. Але плоди в цієї рослини чомусь не утворилися. Чому? (Для кукурудзи характерне перехресне запилення вітром, тому, щоб відбулося запліднення, необхідні значні площі цієї рослини.)
  8. У кукурудзи жіночі квітки зібрані в суцвіття початок, ззовні огорнуті видозміненими листками. Як у цьому випадку відбувається запилення квіток? (Маточки квітки кукурудзи мають стовпчики завдовжки 20–30 см, які довші за початок, а тому вільно звисають з його верхівки.)
  9. В Австралію завезли й посіяли насіння конюшини. Виросли рослини, які гарно цвіли, але плодів не давали. Як можна пояснити це явище? (Необхідно було завести джмелів, які запилюють конюшину.)
  10. Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.
  2. Скласти кросворд із перевірочним словом «запилення».
  3. Підготувати повідомлення про Сергія Гавриловича Навашина.
  4. Підготувати досліди, які підтверджували б вплив умов навколишнього середовища на проростання насіння:

I група — вплив вологості;

II група — вплив температури;

III група — вплив повітря;

IV група — наявність поживних речовин;

V група — нормальні умови.

  1. Підготувати дослід, який підтверджував би вплив глибини загортання насінини на розвиток паростка (VI група).
Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (06.02.2018)
Переглядів: 646 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: