Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 39 Статеве розмноження рослин. Квітка

Урок № 39

Статеве розмноження рослин. Квітка

Мета: розглянути особливості статевого розмноження рослин; сформувати в учнів поняття про квітку як репродуктивний орган рослини, що є видозміненим пагоном, розкрити біологічне значення її головних частин, виявити подібність у будові квіток різних рослин; удосконалювати вміння і навички роботи з лабораторними приладами, підручником; виховувати уважність, спостережливість, допитливість.

Очікувані результати: учні характеризують квітку як орган насіннєвого розмноження рослин; уміють розпізнавати частини квітки, розрізняти однодомні і дводомні рослини; пояснюють значення квітів у природі та житті людини, необхідність берегти квітучі рослини.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
  2. Індивідуальна робота учнів за картками.
  3. «Установи відповідність».

Установити відповідність між представниками рослин та способами вегетативного розмноження.

Представники

Спосіб вегетативного розмноження

1 слива

2 конвалія

3 топінамбур

4 суниці

5 пирій

6 смородина

7 малина

8 часник

А кореневими паростками

Б відводками

В кореневищем

Г стебловими бульбами

Д вусами

Е цибулиною

Відповіді: 1 — А, 2 — В, 3 — Г, 4 — Д, 5 — В, 6 — Б, 7 — А, 8 — Е.

  1. Взаємоперевірка результатів домашнього спостереження і заповнених таблиць.
  2. «Мозковий штурм».

— Уявіть, що в рослин зникла здатність до регенерації. До яких наслідків це може привести?

  1. Мотивація навчальної діяльності

Обговорення висловів:

«Я йшов вперед, й сповільнювалась всюди моя хода, як квіти бачив я».

(Данте «Божественна комедія»)

«Для життя потрібне сонце, воля й маленька квітка».

(Г. К. Андерсен)

«Квітка — це усмішка сонця, яка дає здоров’я й наповнює світлою радістю».

(Л. Толстой)

І, дійсно, білі, червоні, жовті, фіолетові квітки — яких тільки не побачиш у природі. Іноді нам здається, що квітки для того й існують, щоб ми могли ними милуватися. Але квітка в рослин виникла задовго до того, як на Землі з’явилася людина. Чому ж вона така гарна і для чого потрібна? На ці запитання ми з вами й будемо намагатися дати відповідь.

Повідомлення теми, формулювання разом з учнями мети та завдань уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Роль квітки в природі й житті людини. (Технологія «Мікрофон», складання опорного конспекту, повідомлення учнів «Легенди і міфи про квіти».)
  2. Квітка — генеративний орган рослини. Будова квітки. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорних схем.)
  3. Різноманітність квіток. (Розповідь учителя, самостійна робота учнів з підручником, лабораторне дослідження, складання опорних схем.)

Звернути увагу учнів на те, що квітки бувають одностатеві та двостатеві, а рослини — однодомні та дводомні.

  1. Узагальнення та систематизація знань
  2. «Закінчи речення».
  3. Укорочений видозмінений і обмежений у рості пагін, який пристосований до статевого розмноження рослин, називається… (квіткою).
  4. Головними частинами квітки є… (маточка і тичинки).
  5. Захищає внутрішні частини квітки від несприятливих умов… (оцвітина).
  6. Оцвітина, яка утворена тільки віночком, називається… (простою).
  7. Оцвітина, яка утворена віночком і чашечкою, називається… (подвійною).
  8. Жіноча частина квітки називається… (маточкою).
  9. Маточка складається з таких частин… (зав’язь, стовпчик, приймочка).
  10. Чоловіча частина квітки називається… (тичинкою).
  11. Тичинка складається з… (тичинкової нитки і пиляка).

10. За наявністю тичинок і маточки у квітці їх поділяють на… (одностатеві, двостатеві, нестатеві).

  1. Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підбивають підсумки уроку.

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.
  2. Скласти сенкан та загадки на тему «Квітка».
  3. Підготувати повідомлення про незвичайні суцвіття.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (06.02.2018)
Переглядів: 578 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: