Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 10 Будова рослинної і тваринної клітини Мета: розширити знання учнів про будову клітини; розглянути особливості будови тваринної клітини; установити ознаки подібності та відмінності тваринної і рослинної клітин; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; формувати вміння і навички роботи з роздавальним матеріалом, схемами; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи. Очікувані результати: учні називають спільні ознаки рослинної і тваринної клітини, відмінності рослинної і тваринної клітини; розпізнають на малюнках рослинну і тваринну клітини; роблять висновок про те, що клітини рослин і тварин мають спільні риси будови. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.
Вибрати одну або декілька правильних відповідей.
А хромосом В плазматичної мембрани Б клітинної стінки Г пігментів
А лейкопласти В хромопласти Б хлоропласти Г хромосоми
А білків В ліпідів Б мінеральних солей Г води
А краплини жиру В кристали мінеральних солей Б зерна крохмалю Г вода
А вакуоля В мітохондрія Б ядро Г пластиди
А мітохондрії В вакуолі Б лейкопласти Г хромопласти Відповіді: 1 — B, Б; 2 — А, Б, В; 3 — А, В; 4 — А, Б, В; 5 — Б; 6 — В.
— М’якоть плоду кавуна рожева, а м’якоть плоду сливи — жовта або синя. Поясніть, із чим це пов’язано. (Клітинний сік плодів містить антоціани — пігменти синього, червоного і фіолетового кольору. Колір пігменту залежить від реакції розчину клітинного соку. Якщо розчин має кислу реакцію, значить антоціан забарвлюється в рожевий або червоний колір, а коли вміст клітинного соку лужний — антоціан має синє забарвлення.)
Слово вчителя Ми з вами неодноразово говорили про те, що клітина — елементарна одиниця будови й життєдіяльності всіх живих організмів. Постановка проблемного питання — Як ви вважаєте: рослинні та тваринні клітини мають схожу будову чи відрізняються? (Учні висловлюють свої припущення.) Остаточну відповідь на це питання ви дасте наприкінці уроку. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку. 4. Вивчення нового матеріалу Будова рослинної та тваринної клітини Самостійна робота учнів із роздавальним матеріалом Завдання для учнів: — Розгляньте будову тваринної і рослинної клітини. — Установіть спільні ознаки в будові тваринної і рослинної клітини. — Установіть ознаки відмінності в будові рослинної і тваринної клітини.
Проектування зображення на екран
Очікувані відповіді учнів: Клітини рослин і тварин мають плазматичну мембрану, ядро і цитоплазму, яка містить різноманітні органели і включення. У клітині тварин відсутні пластиди, вакуолі з клітинним соком, клітинна стінка. (Примітка! Програма 6-го класу не передбачає вивчення інших органел рослинної і тваринної клітини. Тому під час вивчення цієї теми на таких органелах, як ендоплазматична сітка, комплекс Гольджі, лізосоми тощо, не потрібно акцентувати увагу.) «Мозковий штурм» — Про що свідчить подібність у будові рослинної і тваринної клітин? Очікувана відповідь учнів: Подібність у структурно-функціональній організації рослинної і тваринної клітин свідчить про їхнє спільне походження та приналежність до еукаріотів. — Із чим пов’язані відмінності в будові тваринної і рослинної клітин? Очікувана відповідь учнів: Відмінності в будові рослинної і тваринної клітин пов’язані з різними способами живлення: рослини — автотрофи, а тварини — гетеротрофи. Формулювання висновку Усі організми складаються з клітин. Клітини рослин і тварин мають спільні риси будови.
Технологія «Незакінчені речення» Учні підбивають підсумки уроку, формулюють висновки, відповідно до завдань уроку.
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
Скласти «шпаргалку з помилками» за темою уроку (невеличкий опорний конспект, у якому допущено декілька помилок).
| |
Переглядів: 2014 | |
Всього коментарів: 0 | |