Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 10 Будова рослинної і тваринної клітини

Урок № 10

Будова рослинної і тваринної клітини

Мета: розширити знання учнів про будову клітини; розглянути особливості будови тваринної клітини; установити ознаки подібності та відмінності тваринної і рослинної клітин; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; формувати вміння і навички роботи з роздавальним матеріалом, схемами; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають спільні ознаки рослинної і тваринної клітини, відмінності рослинної і тваринної клітини; розпізнають на малюнках рослинну і тваринну клітини; роблять висновок про те, що клітини рослин і тварин мають спільні риси будови.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
  2. Індивідуальна робота учнів за картками.
  3. Виконання тестових завдань.

Вибрати одну або декілька правильних відповідей.

  1. Клітинна оболонка складається з:

А хромосом В плазматичної мембрани

Б клітинної стінки Г пігментів

  1. До пластид належать:

А лейкопласти В хромопласти

Б хлоропласти Г хромосоми

  1. Клітинні мембрани складаються з:

А білків В ліпідів

Б мінеральних солей Г води

  1. До включень належать:

А краплини жиру В кристали мінеральних солей

Б зерна крохмалю Г вода

  1. Компонент клітини, який оточений подвійною мембраною і містить хромосоми,— це:

А вакуоля В мітохондрія

Б ядро Г пластиди

  1. Органели клітин, що містять клітинний сік,— це:

А мітохондрії В вакуолі

Б лейкопласти Г хромопласти

Відповіді: 1 — B, Б; 2 — А, Б, В; 3 — А, В; 4 — А, Б, В; 5 — Б; 6 — В.

  1. Конкурс казок на тему «У царстві Клітини» (індивідуальне домашнє завдання).
  2. «Мозковий штурм».

— М’якоть плоду кавуна рожева, а м’якоть плоду сливи — жовта або синя. Поясніть, із чим це пов’язано. (Клітинний сік плодів містить антоціани — пігменти синього, червоного і фіо­летового кольору. Колір пігменту залежить від реакції розчину клітинного соку. Якщо розчин має кислу реакцію, значить антоціан забарвлюється в рожевий або червоний колір, а коли вміст клітинного соку лужний — антоціан має синє забарвлення.)

  1. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Ми з вами неодноразово говорили про те, що клітина — елементарна одиниця будови й життєдіяльності всіх живих організмів.

Постановка проблемного питання

— Як ви вважаєте: рослинні та тваринні клітини мають схожу будову чи відрізняються?

(Учні висловлюють свої припущення.)

Остаточну відповідь на це питання ви дасте наприкінці уроку.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4. Вивчення нового матеріалу

Будова рослинної та тваринної клітини

Самостійна робота учнів із роздавальним матеріалом

Завдання для учнів:

— Розгляньте будову тваринної і рослинної клітини.

— Установіть спільні ознаки в будові тваринної і рослинної клітини.

— Установіть ознаки відмінності в будові рослинної і тваринної клітини.

 

Проектування зображення на екран

 

Очікувані відповіді учнів:

Клітини рослин і тварин мають плазматичну мембрану, ядро і цитоплазму, яка містить різноманітні органели і включення. У клітині тварин відсутні пластиди, вакуолі з клітинним соком, клітинна стінка.

(Примітка! Програма 6-го класу не передбачає вивчення інших органел рослинної і тваринної клітини. Тому під час вивчення цієї теми на таких органелах, як ендоплазматична сітка, комплекс Гольджі, лізосоми тощо, не потрібно акцентувати увагу.)

«Мозковий штурм»

— Про що свідчить подібність у будові рослинної і тваринної клітин?

Очікувана відповідь учнів:

Подібність у структурно-функціональній організації рослинної і тваринної клітин свідчить про їхнє спільне походження та приналежність до еукаріотів.

Із чим пов’язані відмінності в будові тваринної і рослинної клітин?

Очікувана відповідь учнів:

Відмінності в будові рослинної і тваринної клітин пов’язані з різними способами живлення: рослини — автотрофи, а тварини — гетеротрофи.

Формулювання висновку

Усі організми складаються з клітин. Клітини рослин і тварин мають спільні риси будови.

  1. Узагальнення та систематизація знань
  2. «Закінчи речення».
  3. У клітині тварин вакуолі з клітинним соком… (відсутні).
  4. Тваринна і рослинна клітини мають спільні органели: … (ядро, мітохондрії).
  5. Клітинна стінка характерна тільки для… (рослинних клітин).
  6. Клітинна стінка рослин має пори, через які… (сусідні клітини сполучаються одна з одною).
  7. Внутрішній вміст тваринної і рослинної клітин називається… (цитоплазмою).
  8. Органела, яка забезпечує клітини енергією,— це… (мітохондрія).
  9. Включення мають… (тваринні і рослинні клітини).
  10. Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні підбивають підсумки уроку, формулюють висновки, відповідно до завдань уроку.

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти «шпаргалку з помилками» за темою уроку (невеличкий опорний конспект, у якому допущено декілька помилок).

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (22.09.2018)
Переглядів: 2014 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: