Головна » Статті » Конспекти уроків для початкових класів » Конспекти уроків основ здоров'я 3 клас |
Урок 5. ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ ЛЮДИНИ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВПРАВИ НА ПІДВИЩЕННЯ ПРАЦЕЗДАТНОСТІМета: ознайомити учнів із чинниками, що впливають на працездатність людини; пояснити необхідність належного освітлення на робочому місці; вчити підтримувати належний стан робочого місця, виконувати вправи для підвищення працездатності; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Гра «Вільний мікрофон» — Як природні ритми впливають на життя і здоров’я людини? — Як ви розумієте вислів «Людина живе в певному ритмі»? — Розкажіть про свій ритм життя. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які чинники впливають на працездатність людини. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (г. 18-22) 1) Читання статті «Працездатність людини». — Доведіть, що працездатність людини не завжди однакова. — У які часи спостерігається висока розумова працездатність у людини? — У які дні спостерігається висока розумова працездатність у людини? — Що впливає на працездатність? — Що потрібно для відновлення працездатності? — Поясніть, як на працездатність впливає стан робочого місця. — Як повинно падати світло на робочий стіл учня? 2) Робота за малюнками (с. 18-20). — Розгляньте малюнки на с. 18. Складіть речення про працю дітей і дорослих. — Розгляньте малюнки на с. 19. Що на них зображено? Запам’ятайте! Працездатність людини залежить від стану її здоров’я. — Розгляньте малюнки на с. 20. Який малюнок можна вважати прикладом для наслідування? Які поради ви можете дати мешканцям цих кімнат щодо організації їх робочого місця? 3) Для допитливих. — Що цікавого ви дізналися про працездатність різних людей? — Розкажіть, на які групи розподіляють людей за годинами працездатності. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Практична робота. Вправи на підвищення працездатності (с. 21-22) — Щоб зберегти високу працездатність, через кожні 30—50 хв занять слід робити перерву. Вивчіть вправи і виконуйте їх під час фізкультурної паузи. 2. Індивідуальна робота — Урахування природних ритмів дає змогу якнайкраще скласти режим дня і підвищити свою працездатність. Наприклад, уранці їжа легко перетравлюється і перетворюється на енергію. Тому, щоб почуватися бадьорим і сильним, не забувай про сніданок. Найвища працездатність — з 10-ї до 12-ї години. У цей час найкраще працює мозок. Завдяки цьому ти добре все запам’ятаєш і розв’яжеш задачки. Приблизно о 13-й годині посилюються процеси травлення. Отже, час обідати. Після обіду працездатність знижується, тому варто трохи відпочити. З 15-ї до 18-ї години працездатність знову підвищується. У цей час найкраще виконати домашні завдання, а після цього — піти на спортивні тренування. Вечеря має бути легкою, адже надвечір процеси травлення сповільнюються. Спати бажано лягати о 21-й годині: ти швидко заснеш і добре відпочинеш. Запам’ятайте! Усе живе підпорядковується природним ритмам. • Склади свій режим дня з урахуванням природних ритмів. • Подбай про належне освітлення свого робочого місця. • Разом із батьками перевір, чи правильно освітлене твоє робоче місце: робочий стіл краще ставити боком до вікна, щоб світло падало зліва, якщо ти пишеш правою рукою, або справа, якщо пишеш лівою; лампа без абажура засліплює. Тому обирай лампу з матовим абажуром зеленого або жовтого кольору. 3. Робота над прислів'ями • Хто день починає із зарядки, у того всі справи в порядку. • Хочеш бути щасливим — не будь лінивим. • Праця людину годує, а лінь — марнує. • Праця — здоров’я, а лінь — хвороба. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Яка праця є фізичною, а яка — розумовою? — Яка робота є основною для школяра? — Розкажи про своє робоче місце вдома. — Як перевірити, чи правильна постава? — Які вправи потрібно виконувати щодня, щоб бути струнким? | |
Переглядів: 261 | |
Всього коментарів: 0 | |