Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для початкових класів » Конспекти уроків математики 4 клас

УРОК 6 Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на застосування письмовою ділення на одноцифрове число (№№ 52-61)

УРОК 6 Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на застосування письмовою ділення на одноцифрове число (№№ 52-61)

Тема. Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на застосування письмовою ділення на одноцифрове число (№№ 52 — 61).

Мета. Формувати навички ділення з остачею; закріплювати знання табличного ділення; вправляти у письмовому діленні на одноцифрове число, розв'язуванні задач на застосування письмового ділення на одноцифрове число.

Обладнання. Таблиця «Ділення на одноцифрове число»; картки для опитування; схеми задач.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити розв'язання задачі № 50.

(Розв'язання:

1) 12 - 7 = 5 (год) — час руху мотоцикліста;

2) 65 ∙ 5 = 325 (км) — відстань між містами.)

б) Скласти план розв'язування задачі № 51.

Пояснити два способи розв'язування задачі.

(Перший спосіб: (910 : 5 - 167) ∙ 5 = 75 (в.).

Другий спосіб: 910 - 167 ∙ 5 = 75 (в.).)

2. Завдання для фронтального опитування.

а) Розв'язати тільки вирази па ділення з остачею.

81 : 9; 54 : 8; 45 : 6; 56 : 7.

б) Обчислити.

(Відповідь: 552; 742; 670.)

в) Перше число 400, друге — у 10 разів менше за перше, а третє — у 8 разів менше за друге. Знайти третє число.

(Відповідь: 5.)

3. Картки для опитування.

№ 1

1) Обчисли.

(Відповідь: 711; 892.)

2) Задача. У шкільному саду 22 ряди яблунь, по 5 дерев у кожному ряду, та 8 рядів групі — по стільки ж дерев у ряду, що і яблунь. Скільки всього дерев у саду? (Відповідь: 150 дерев.)

№ 2

1) Обчисли.

(Відповідь: 756; 948.)

2) Задача. На 10 порцій морозива витрачається 450 г вершків. Скільки вершків потрібно для 15 таких порцій?

(Відповідь: 675 г.)

4. Усні обчислення.

• Виконання завдання № 52.

• Гра «Хто швидше?»

(Відповідь: 90; 36.)

Кожний «ланцюжок» обчислюють два учні. Виграє той, хто швидше запише відповідь у кружечок.

5. Каліграфічна вправа.

— Запишіть результати таблиці множення числа 8.

II. Повторення письмового ділення трицифрового числа на одноцифрове.

1. Усне виконання завдання № 53.

2. Робота з таблицею «Ділення на одноцифрове число».

— Розглянемо, як знаходили частку чисел 618 і 3.

Перше неповне ділене 6 сотень. Отже, вищий розряд частки сотні, тому в частці буде три цифри. 6 сотень поділити на 3, буде 2 сотні. Остачі немає. Друге неповне ділене 1 десяток. Його не можна поділити на 3 так, щоб одержати десятки. Тому у частці на місці десятків буде 0. Третє неповне ділене 18 одиниць. 18 одиниць поділити на 3, буде 6 одиниць. Остачі немає. Частка — 206.

3. Виконання завдання № 55 (з коментуванням).

(Результати обчислень: 295, 217, 229, 141, 106.)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами.

а) Задача.

Туристи проїхали потягом 425 км, автобусом — у 5 разів менше, а пішки пройшли на 37 км менше, ніж проїхали автобусом. Скільки кілометрів туристи йшли пішки?

Потягом — 425 км

Автобусом — ?, у 5 разів менше, ніж потягом

Пішки — ?, на 37 км менше, ніж автобусом

Учні з високим рівнем знань працюють самостійно, решта — під керівництвом учителя складають план розв'язування задачі; пояснюють, що знайшли кожною дією, а потім самостійно записують розв'язання задачі.

(425 : 5 - 37 = 48 (км).)

б) Розв'язування задачі № 56.

Після аналізу задачі учні самостійно записують її розв'язання.

(84 - 84 : 3 = 28 (дм).)

— Змініть запитання до задачі.

в) Самостійна робота над задачею № 57.

(9 ∙ 25 = 225 (кг).)

г) Складання оберненої задачі (до № 57).

— Складіть обернену задачу, щоб знайти число 25.

2. Виконання дій з іменованими числами (№ 58).

  1. м - 1 дм (= 9 дм) 1 дм : 5 см (= 2 см)
  2. м 2 дм : 6 (=7 дм) 1 м - 1 см (= 99 см)
  3. м : 8 (= 5 дм) 4 м 2 дм - 6 дм (= 36 дм)

3. Робота в групах.

Перший рівень

1) Знайти значення виразу 207 : а, якщо а = 9. (Відповідь: 23.)

2) Обчислити.

  1. - (535 + 25) 168 ∙ 4

(Відповідь: 90, 672.)

Другий рівень

1) Знайти значення виразу 348 : а + 87, якщо а = 4.

(Відповідь: 174.)

2) Обчислити.

  1. - (542 + 83) 1 кг : 5 1 м : 4 см

(Відповідь: 274: 200 г; 25.)

Третій рівень

1) Обчислити.

225 : 3 + 109 207 : 3 + 16 : 4

(Відповідь: 184: 133.)

2) Задача. У п'яти класах було 150 учнів, порівну в кожному. Скільки учнів було у двох таких класах?

(Відповідь: 60 учнів.)

Четвертий рівень

1) Обчислити.

від 1 хв від 1 кг від доби

(Відповідь: 15 с; 500 г; 8 год.)

2) Задача. На 10 порцій морозива витрачається 200 г цукру. На скільки порцій морозива вистачить 300 г цукру?

(Відповідь: на 15 порцій.)

3) Змінити одне із чисел в умові задачі так, щоб у відповіді одержати більше число.

Додаткові завдання

1) Які цифри пропущено, коли відомо, що остача в кожному випадку найбільша з можливих?

(Відповідь: а) 19 : 5 = 3 (ост. 4); б) 41 : 7 = 5 (ост. 6).)

2) Запишіть число 37 за допомогою п'яти трійок і трьох знаків дій.

(37 = 33 + 3 + 3 : 3)

IV. Підсумок уроку.

а) — Перевірте початок розв'язання і закінчіть ділення.

б) — Розв'яжіть задачу № 59*.

(Учні приходять до висновку, що потрібно вийняти із шухляди 5 кульок.)

Варіанти:

усі 5 кульок чорного кольору;

усі 5 кульок білого кольору;

1 кулька біла, 4 — чорні;

1 кулька чорна, 4 — білі;

2 кульки білі, 3 — чорні;

2 кульки чорні, 3 — білі.

У кожному варіанті є 3 кульки одного кольору.

V. Домашнє завдання.

№№ 60, 61 (с. 11).

Категорія: Конспекти уроків математики 4 клас | Додав: uthitel (01.08.2019)
Переглядів: 396 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: