Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для початкових класів » Конспекти уроків математики 4 клас

УРОК 45 Знаходження різниці, коли зменшуване містить кілька нулів. Розв'язування задач

УРОК 45 Знаходження різниці, коли зменшуване містить кілька нулів. Розв'язування задач (№№ 405-411)

Тема. Знаходження різниці, коли зменшуване містить кілька нулів. Розв'язування задач (№№ 405—411).

Мета. Ознайомити учнів з випадком віднімання багатоцифрових чисел, коли зменшуване містить кілька нулів; закріплювати уміння виконувати перевірку дій додавання і віднімання, розв'язувати задачі.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки для опитування; схеми задач; сигнальні картки.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Завдання № 403 перевірити вибірково.

б) Зачитати відповідь до завдання № 404. (Для пошиття однієї наволочки використали 1 м 20 см тканини.)

2. Завдання для опитування.

а) Розв'язати з перевіркою.

б) Скласти і розв'язати задачу за скороченим записом.

3. Картки для опитування.

№ 1

1) Обчисли і виконай перевірку.

607 342 + 87 308 56 704 - 23 766

2) Розв'яжи задачу.

З трьох ділянок зібрали 12 т 646 кг картоплі. З перших двох зібрали по 3 т 450 кг. Скільки кілограмів картоплі зібрали з третьої ділянки?

(Розв'язання: 12646 - 3450 ∙ 2 = 5746 (кг).)

№ 2

1) Обчисли і виконай перевірку.

508 543 + 86 707 78 507 - 17 686

2) Розв'яжи задачу.

У магазин привезли 1 т 650 кг крупів. Першого і другого дня продали 1570 кг крупів, а другого і третього — 612 кг. Скільки кілограмів крупів продавали кожного дня?

(Розв'язання:

1) 1650 - 1570 = 80 (кг) — третього дня;

2) 612 - 80 = 532 (кг) — другого дня;

3) 1570 - 532 = 1038 (кг) — першого дня.)

4. Усні обчислення.

а) Гра «Урівноваж терези».

(800 - 220 = 590 - 10); (345 + 250 = 695 - 100); (1200: 100 = 2200: 100 - 10).

б) Гра «Знайди відповідь».

На дошці — таблиці із завданнями і відповідями. Двоє учасників гри за сигналом учителя знаходять значення виразу, який записано зліва, і обводять його.

Гру можна проводити у вигляді естафети.

(Результати: 1) 440; 2500; 903: 100. 2) 1660; 510; 6000; 732.)

в) Вправа № 405.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовчі вправи.

б) 10 - 1 30 - 1

100 - 1 300 - 1

1000 - 1 3000 - 1

10000 - 1 30000 - І

2. Пояснення.

— Розглянемо обчислення:

Треба від 3000 відняти 296. Від 0 одиниць відняти 6 одиниць не можна. Візьмемо 1000. Щоб запам'ятати це, поставимо над тисячами крапку. Замінимо 1000 на 10 сотень; 1 сотню беремо, а 9 сотень залишимо у розряді сотень. Сотню, яку взяли, замінимо на 10 десятків; 1 десяток беремо, а 9 залишимо в розряді десятків. Десяток, який взяли, замінимо на 10 одиниць.

Від 10 відняти 6, буде 4. Пишемо 4 на місці одиниць. Від 9 відняти 9, буде 0. Пишемо 0 на місці десятків. Від 9 відняти 2, буде 7. Пишемо 7 на місці сотень. Зносимо 2 тисячі Різниця дорівнює 2704.

3. Первинне закріплення.

Виконання завдання № 406.

Першу частину завдання виконують усно, а другу — письмово з коментуванням.

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Виконання дій з перевіркою (№ 407). Завдання учні виконують самостійно.

2. Розв'язування задач.

а) Задача № 408.

На дошці короткий запис задачі.

— Розв'яжіть задачу з поясненням.

Учням з початковим та середнім рівнем знань учитель надає допомогу.

— Що означає число 4603? 2978? 3093?

— Чи можемо знайти, скільки автомобілів випустив завод за третій місяць? Якою дією? Чому?

— Про що дізнаємося потім? Якою дією?

(Розв'язання:

1) 4603 — 2978 = 1625 (авт.);

2) 3093 - 1625 = 1468 (авт.);

3) 2978 - 1468 = 1510 (авт.).)

— Здійснимо перевірку розв'язання задачі:

б) Задачу № 409 запропонувати для самостійної роботи учням з високим рівнем знань.

Вказівка. Знайти довжину частин дроту у випадку, коли ці частини рівні.

(Відповідь: довжина більшої частини дроту 90 м.)

Учні, які потребують допомоги з боку вчителя, сигналізують карткою червоного кольору.

в) Задача для учнів з достатнім рівнем знань.

Маса яйця курки разом з яйцем пінгвіна — 450 г. Маса яйця пінгвіна разом з яйцем страуса — 2400 г, а всі три яйця разом мають масу — 2450 г.

— Що означають вирази: 2450 - 450; 2400 - 2000?

— Поставте запитання до задачі так, щоб вона розв'язувалася цими двома діями.

— Визначте масу кожного яйця окремо.

(Відповідь: маса яйця страуса 2 кг; маса яйця пінгвіна 400 г; маса яйця курки 50 г.)

г) Задача для учнів із середнім та початковим рівнем знань.

За три дні в магазині продали 950 м тканини. За перший день продали 420 м, а за другий 2.30 м тканини. Скільки метрів тканини продали третього дня?

(Відповідь: третього дня продали 300 м тканини.)

IV. Підсумок уроку.

— Виконайте дії з перевіркою.

V. Домашнє завдання.

№№ 410, 411 (с. 67).



Категорія: Конспекти уроків математики 4 клас | Додав: uthitel (02.08.2019)
Переглядів: 326 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: