Головна » Статті » Конспекти уроків для початкових класів » Конспекти уроків математики 4 клас |
УРОК 2 Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел. Знаходження значень буквених виразів. Розв'язування рівнянь. Розміщення відрізків на площині і в просторі. Ускладнена розширена задача на знаходження третього доданка (№№ 11-21)Тема. Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел. Знаходження значень буквених виразів. Розв'язування рівнянь. Розміщення відрізків на площині і в просторі. Ускладнена розширена задача на знаходження третього доданка (№№ 11—21). Мета. Повторити прийоми письмового додавання і віднімання трицифрових чисел, ділення і множення круглих чисел; удосконалювати вміння знаходити значення буквених виразів; розв'язувати задачі на знаходження третього доданка; закріпити поняття про вертикальне і горизонтальне положення відрізків. Обладнання. Схеми задач; таблиця усних обчислень; картки для опитування; картки з числами; посібник «Картки для поточного контролю знань. 4 клас» (авт. Походжай Н. Я., Шост Н.Б.) Зміст уроку І. Контроль, корекція і закріплення знань. 1. Перевірка домашнього завдання. а) Зачитати тільки ті значення виразів із № 9, які виражені двоцифровим числом. (60, 14, 17) б) Пояснити розв'язання задачі № 10. (Розв'язання: 1) 45 : 5 = 9 (д.) — в одному ряду; 2) 12 - 5 = 7 (р.) — стільки рядів треба ще посадити; 3) 9 ∙ 7 = 63 (д.).) (Відповідь: потрібно посадити ще 63 дерева.) 2. Картки для опитування. № 1 1) Запиши числа: дев'ятсот один; триста тридцять; п'ятсот п'ятнадцять; сто шістдесят дев'ять. 2) Обчисли. 48 : 6 + 8 35 : 7 ∙ 3 49 - 21 : 3 8 ∙ 3 - 6 ∙ 4 № 2 1) Запиши число, в якому: 1 сот. 1 дес.; 2 сот. 2 дес. 3 од.; 5 сот. 8 од. 2) Обчисли. 49 : 7 + 9 64 : 8 ∙ 4 67 - 27 : 9 6 ∙ 3 - 2 ∙ 9 3. Робота з «Картками для поточного контролю знань» (№№ 1—2). 4. Усні обчислення. а) «Ланцюжок».
(Відповідь: 7.) б) Гра «Хто швидше?» Учитель показує вираз, записаний на таблиці, а учні знаходять картку з відповіддю і піднімають її. 100 - 2 325 - 25 600 + 200 705 + 5 202 - 2 397 - 90 158 + 2 324 + 6 900 + 100 в) Задачі. • Школярі вирішили посадити в парку 150 беріз. Вони посадили 70 дерев. Скільки беріз залишилося ще посадити? (80) • У магазин привезли 227 телевізорів. Через тиждень залишилося 120 телевізорів. Скільки телевізорів продали за тиждень? (107) • Спортсмен виконав підряд два стрибки. Довжина першого стрибка 3 м 12 см, а другого на 1 дм більша, ніж першого. Яка довжина другого стрибка? (3 м 22 см) г) Математичний диктант. • Записати результати: 100 : 20; 8 ∙ 4; 16 ∙ 2; 16 ∙ 2; 9 ∙ 30 ∙ 2; 7 ∙ 0. • Невідоме число збільшили у 2 рази й одержали 140. Знайти невідоме число. (70) • Скласти і записати три вирази на множення з числом 8. ґ) Гра «Весела лічба». Два учні виходять до дошки, беруть указки і починають лічбу одночасно. Завдання: знайти і назвати вголос на таблиці всі числа по порядку. Перемагає той, хто закінчив лічбу першим і не допустив помилки. Доцільно викликати учнів з різних рядів, щоб увесь клас уважно стежив за указками і виправляв помилки у разі потреби.
д) Виконання завдань №№ 11, 12, 1.3. II. Повторення письмового додавання і віднімання трицифрових чисел. 1. Обчислити з коментуванням.
Учні докладно пояснюють обчислення. 2. Виконання завдання № 15 (із самоперевіркою). 3. Виконання завдання № 14. Перші два рівняння учні розв'язують із коментуванням, решту — самостійно. 4. Виконання завдання № 16 (із коментуванням). (а) Якщо а = 507, в = 328, то а + в = 507 + 328 = 835. Якщо а = 507, в = 328, то а - в = 507 - 328 = 179. б) 437 - 340 + 185 = 282 525 - (408 - 113) = 230) Фізкультхвилинка. III. Розвиток математичних знань. 1. Розв'язування задач. а) Робота над задачею № 17. Учні аналізують задачу за схемою.
Розв'язання задачі записують самостійно. Учням з початковим та середнім рівнем знань учитель надає допомогу. (Розв'язання: 1) 127 + 65 = 192 (кг) — зібрали з другої ділянки; 2) 192 + 127 = 319 (кг) — зібрали з двох ділянок; 3) 450 - 319 = 131 (кг) — зібрали з третьої ділянки.) б) Творча робота над задачею № 17. — Змініть умову задачі так, щоб у другій дії потрібно було виконувати віднімання. — Складіть задачу, обернену до даної. в) Розв'язування задачі № 19*. Спочатку учні намагаються самостійно виконати завдання. Якщо їм це не вдається, учитель пропонує знайти суму трьох послідовних чисел, наприклад, 4, 5, 6; повторити, що кожне наступне число більше від попереднього на 1; сформулювати обернене завдання: «Відомо, що сума трьох чисел, які стоять поряд, дорівнює 15. Які це числа?» — Пригадайте, яка різниця номерів сусідніх будинків. — Щоб визначити номери будинків, які стоять поряд на одному боці вулиці. потрібно знайти такі три числа, сума яких становить 54. Такими числами є: 16, 18, 20. 2. Робота з геометричним матеріалом. Виконання завдання № 18 (самостійно). 3. Цікаві завдання. • Від дня народження Тетянки до дня народження Іванка минає 52 дні. Скільки днів минає від дня народження Іванка до дня народження Тетянки, якщо рік не високосний? (Відповідь: 313 днів.) • Шляхом їде вантажівка, маса якої 1000 кг. Керує нею дядько Степан. Його маса — 50 кг. У кузові вантажівки стоїть «Запорожець», маса якого 500 кг. У «Запорожці» сидять дядько Василь і тітонька Софія. Маса кожного з них - 100 кг. Визначте загальну масу. (Відповідь: 1750 кг.) • Один з розділів книжки починається зі сторінки 465 і закінчується сторінкою, номер якої записано тими самими цифрами, але в іншому порядку. Скільки сторінок може мати розділ? (Остання сторінка розділу може бути: 546, 564, 645, 654. Отже, розділ може мати 82, 100, 181, 190 сторінок.) • На аркуші записали двоцифрове число, а потім перевернули аркуш так, що верхній і нижній краї помінялися місцями. З'ясувалося, що число не змінилося. Яке число записали? (88, 96 і 69) IV. Підсумок уроку. — Виконайте дії з коментуванням.
V. Домашнє завдання. №№ 20, 21 (с. 5 - 6). | |||||||||||||||||||||
Переглядів: 224 | |
Всього коментарів: 0 | |