Головна » Статті » Конспекти уроків для початкових класів » Конспекти уроків математики 3 клас |
Урок 55. УСНЕ ВІДНІМАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 470 - 320. ЗАДАЧІ І ВПРАВИ НА ЗАСТОСУВАННЯ ПРИЙОМІВ ОБЧИСЛЕНЬ. ЗАДАЧА, ЩО МІСТИТЬ СУМИ ДВОХ І ТРЬОХ ДОДАНКІВМета: ознайомити учнів із прийомом порозрядного віднімання круглих трицифрових чисел; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень під час розв'язування задач і вправ; виховувати старанність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання 2. Математичний диктант — Запишіть числа, в яких: • 9 сот. 7 дес. 1 од.; 7 сот. 8 дес; 8 сот. 5 дес. 3 од.; 4 сот. 7 од.; • 6 од. III розряду 5 од. І розряду; • 9 од. III розряду 4 од. II розряду, 3 од. І розряду; • 7 од. III розряду і 5 од. II розряду; • 8 од. III розряду і 1 од. І розряду. — Запишіть число, яке стоїть попереду числа 220. — Запишіть, скільки всього десятків у числі 446. — Запишіть «сусідів» числа 300. Відповіді: 971; 780; 853; 407; 605; 943; 750; 801; 219, 44 дес; 299; 301. 3. Гра «Хто швидше?» (додаток) Учні першої парти розв’язують по одному прикладу і передають картку на другу парту свого ряду, і так — до останньої парти. Який ряд правильно і швидко обчислив приклади, той і виграв. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо віднімати круглі трицифрові числа, розв’язувати задачі, що містять суми двох і трьох доданків. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення нового матеріалу (с. 78, завдання 501) — Розгляньте малюнок і записи у підручнику. — Поясніть обчислення. Міркуйте так: щоб знайти різницю чисел 470 і 320, треба кожне з чисел розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім окремо відняти сотні (400 - 300 = 100) і десятки (70 - 20 = 50). Додавши отримані числа (100 + 50 = 150), отримали відповідь. Висновок. Сотні віднімають від сотень, десятки — від десятків. Знайдені результати додають. 2. Первинне закріплення 1) Усні обчислення (с. 78, завдання 502). — Поясніть обчислення виразу двома способами. 580 - 230 = (500 + 80) - (200 + 30) = (500 - 200) + (80 - 30) = 300 + 50 = 350 580 - 230 = (580 - 200) - 30 = 380 - 30 = 350 2) Обчислення прикладів (с. 78, завдання 503). — Розв’яжіть приклади першого стовпчика з коментуванням, решту прикладів — самостійно з наступною перевіркою. Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Усне обчислення задач (с. 78, завдання 504) — Прочитайте першу задачу. — Чи можемо ми відразу знайти відповідь на запитання задачі? — Що для цього треба зробити? (590 - 60 = 530 (гр.)) — Прочитайте другу задачу. — Що треба зробити, щоб відповісти на питання задачі? (240 - 110 = 130 (стор.)) 2. Робота над задачею (с. 78, завдання 505) — Прочитайте задачу. — Скільки кілограмів зерна відправили на елеватор за три дні? (990 кг) — Скільки відправили першого і другого дня? (680 кг) — А другого і третього дня? (640 кг) — Що можна дізнатися, якщо від 990 віднімемо 680? (Скільки кілограмів зерна відправили третього дня.) — Про що дізнаємося, якщо від 990 віднімемо 640? (Скільки кілограмів зерна відправили першого дня.) — Про що дізнаємося, якщо обчислимо вираз 680 - (990 - 640)? (Скільки кілограмів зерна відправили другого дня.) — Четвертий вираз не може бути розв’язанням до даної задачі. 3. Аналіз і розв'язування задачі (с. 79, завдання 506) — Прочитайте завдання, розгляньте малюнок. — Що треба зробити, щоб відповісти на перше питання задачі? (Знайти суму відстаней між усіма містами.) Розв’язання записують на дошці. (320 + 150 + 430 = 900 (км)) Другу задачу учні розв’язують самостійно. Після того, як завдання розв’язане, один з учнів читає розв’язання вголос, решта перевіряють. (430 - 320 = 110 (км)) 4. Гра «Порівняй, не обчислюючи» 5. Робота з геометричним матеріалом (с. 79, завдання 507) — Скільки кутів на малюнках? — Чи є серед них тупі; прямі? VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Поясніть спосіб обчислення у прикладах на віднімання: 370 - 150; 680 - 520. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 79, завдання 508; 509. | |
Переглядів: 420 | |
Всього коментарів: 0 | |