Головна » Статті » Класному керівникові » Виховні заходи

Я ЛЮБЛЮ УКРАЇНУ Гра для учнів

Гра для учнів

 

 

Ідея: телепередача на каналі «1+1».

Мета: прилучити школярів до джерел національної історії та культури, пробуджувати національну самосвідомість, сприяти патріотичному вихованню учнів, виховувати любов до рідного краю.

Напередодні проведено «Український ярмарок».

Обладнання: святково прикрашений зал, виставка українських віночків та вишиванок, рушників, символи єднання України, малюнки учнів.

Музичне оформлення: українські народні та сучасні пісні.

Учасники фольклорного гуртка виконують пісню «Червона калина».

1-й учень

Під рідним небом жайворон співа,

Я б радий знати тих пісень слова.

Я слухав, чув: співала та пташина

Одне святеє слово — Україна.

2-й учень

На ріднім полі шепчуть колоски…

Я б радий знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала рідне слово — Україна.

3-й учень

О Боже, дай повік любити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом — Україна.

4-й учень

В красі нетлінній, чарівнійВона відкрила очі сині.

Лани й ліси вклонились їй —

Воскреслій мрії, Україні.

Ведуча. Сьогодні є нагода довести, що ми любимо свою мову, свою країну — чудову Україну, багато знаємо про неї і готові дізнатися ще більше.

Ми розпочинаємо гру «Я люблю Україну».

У нас є дві команди, які складаються з шести учасників 5–11-х класів.

Зараз вони оберуть капітанів, а назви командам ми вже дали:

«Ашки» — учні класів А (одягнені в жовті майки);

«Бешки» — учні класів Б (одягнені в сині майки).

Ведучий. Я оголошую умови конкурсу:

  • за кожну правильну відповідь команда отримує один жетон, який кладе у свою скриньку;
  • пісенний конкурс приносить два бали, якщо ви вгадаєте й заспіваєте пісню;
  • наприкінці гри підбиваємо підсумки.

Раунд І «Рідна мова моя»

Ведучий. Перший раунд складається з трьох конкурсів.

 1 Конкурс «Грамотії»

Ведучий називає слово, яке по буквах кожна команда (кожний учасник називає у свою чергу лише одну букву) повинна правильно записати на аркуші. Правильне виконання — 5 балів.

«Ашки», ваше слово — «дріжджі».

«Бешки», ваше слово — «дзижчати».

 2 Конкурс «Переклад слів і висловів»

По черзі надається слово кожній команді, починаючи з учнів 5-го класуКонкурс «Поясни слово»

Приклад

Оселедець — це:

  1. вид риби, яку полюбляють українці;
  2. давня козацька зачіска, яка походить від зачісок тюркських воїнів;
  3. змінене від «ожеледиця».

Слова, які команди повинні пояснити, вибравши один з варіантів Пісенний конкурс — 2 бали.

Ведучий. Гарну пісню починай про красу та рідний край! Учитель музики та співів пропонує мінусовки українських народних пісень, пісень українських виконавців і пісень, що вивчалися за програмою. Відгадавши пісню, команда має заспівати перший куплет.

Раунд ІІ. «Вірю — не вірю»

Ведучий. Я зачитую твердження, після обговорення в команді ви відповідаєте «так», якщо згодні з цим, або «ні», якщо вважаєте, що сказане — неправда.

Приклад

1. Чи вірите ви, що на острові Мартинячий був мавпорозплідник? (Ні)

2. Чи вірите ви, що в Рівненській області в Рокитнянському районі росте унікальний дуб, якому понад 1300 років? (Так) Ведучий. Після напруженої розумової діяльності необхідно відпочити. Музична пауза.

Пісенний конкурс — 2 бали.

Раунд ІІІ. «Капітанський»

Ведучий. Кожний капітан отримує конверт із прізвищами відомих українців і намагається пояснити членам їх своєї команди за допомогою жестів або словесного опису (не називаючи імен, про кого йдеться!) таким чином, щоб учасники вгадали їх.

Приклад

Влад Яма — популярний лисий танцівник Пісенний конкурс — 2 бали.

Раунд ІV. «Усі ми козацького роду»

Ведучий

Ми роду козацького діти,

Ми любимо сонце і квіти,

І сонце нам шле свій привіт.

Ми роду козацького діти —

Землі української цвіт.

 1 Конкурс «Козаки, отамани, гетьмани»

Ведучий. Наступним іспитом для наших команд буде конкурс знавців історії козацтва. Як бачите, на дошці написано імена.

1. Богдан Хмельницький.

2. Павло Полуботок.

3. Іван Сірко.

4. Петро Калнишевський.

5. Іван Сулима.

У кожної команди є картки з номером імені та прізвища, яку ви піднімете одночасно як відповідь на запитання. Журі слідкуватиме за дотриманням правил. Отже, зосередьтеся, починаємо! 2  Конкурс «Козацька січ»

Ведучий. Усі знають приказку «Степ та воля — козацька доля». Козацькі січі, як відомо, розташовували на річкових островах. Усього відомо вісім січей.

  1. Назвіть острів — осередок Запорізької Січі:
  • острів Томаківка неподалік від Хортиці Дніпропетровської області;
  • острів Березань Миколаївської області;
  • Керченський півострів.
  1. Як називалося морське судно козаків?
  • Галера;
  • чайка;
  • козачата;
  • журавлі.
  1. Хто ніколи не ступав на землю Січі?
  • Татари;
  • поляки;
  • звірі;
  • жінки.
  1. У запорожців було своє військо, яке поділялося на підрозділи. Як називалася така військова одиниця в козаків?
  • Батальйон;
  • полк;
  • курінь;

г) халабуда. Раунд V. «Статистичний»

Ведучий. Запекла боротьба між «жовтими» й «синіми» триває, і ми переходимо до п’ятого раунду. Зараз команди порахують жетони у своїх скринях, бо почне та команда, яка має більше балів — вона замовляє суму, тобто ціну запитання. Команда-суперниця може сказати «більше» або «менше», і все залежить від неї. Якщо суперники ближчі до правильної відповіді, замовлені бали переходять до них, якщо ні — то банк залишається в команди, що їх замовляла.

Приклад

«Ашки» оцінюють питання у 20 жетонів.

Запитання: Скільки в Україні чинних дитячих оздоровчих таборів? (Підказка: п’ятицифрове число.)

Команда «А» відповідає, що їх, наприклад, 20 000.

Команда «Б» відповідає:

  1. більше і тоді програє — банк переходить до «А»;
  2. менше і отримує банк.

Правильна відповідь: 18682.

Ведучий. Зрозуміло? Отже, почнемо.

  1. Яка найбільша глибина Азовського моря? (15 метрів)
  2. Скільки видів (екземплярів) рослин з усіх кінців світу висаджено в Нікітському ботанічному саду поблизу Ялти? (Понад 175 тис. екз.)
  3. Простори України, як дорогу тканину, прорізають срібно-голубі нитки річок. А скільки їх (річок) на Україні? (23 тис.)
  4. Яка загальна довжина річок України? (170 тис. км)
  5. Усім відомо, що найвища вершина Українських Карпат — Говерла. Яка висота цієї гори? (2061 м).
  6. Між Судаком і Феодосією — гірський масив Карадаг, що означає «чорна гора». Це погаслий вулкан, який утворився на дні моря багато років тому. Скільки йому років? (80 млн років.)
  7. Скільки олімпійських нагород отримала збірна України, відколи виступає самостійно? (101 нагорода.)

Ведучий. Отже, і з цим завданням ми впоралися. А зараз — музична пауза, але без балів. Співаємо разом! Усі разом співають фінальну пісню «Україна» Т. Петренка. Журі підбиває підсумки гри.

Ведучий

Скільки не співати, а кінчати час.

Може, ще зіграємо, тільки в інший раз.

Хай промінці історії засяють над нами,

Рідну землю пізнавати будем разом з вами.

Нагородження переможців

 

 

Ідея: телепередача на каналі «1+1».

Мета: прилучити школярів до джерел національної історії та культури, пробуджувати національну самосвідомість, сприяти патріотичному вихованню учнів, виховувати любов до рідного краю.

Напередодні проведено «Український ярмарок».

Обладнання: святково прикрашений зал, виставка українських віночків та вишиванок, рушників, символи єднання України, малюнки учнів.

Музичне оформлення: українські народні та сучасні пісні.

Учасники фольклорного гуртка виконують пісню «Червона калина».

1-й учень

Під рідним небом жайворон співа,

Я б радий знати тих пісень слова.

Я слухав, чув: співала та пташина

Одне святеє слово — Україна.

2-й учень

На ріднім полі шепчуть колоски…

Я б радий знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала рідне слово — Україна.

3-й учень

О Боже, дай повік любити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом — Україна.

4-й учень

В красі нетлінній, чарівнійВона відкрила очі сині.

Лани й ліси вклонились їй —

Воскреслій мрії, Україні.

Ведуча. Сьогодні є нагода довести, що ми любимо свою мову, свою країну — чудову Україну, багато знаємо про неї і готові дізнатися ще більше.

Ми розпочинаємо гру «Я люблю Україну».

У нас є дві команди, які складаються з шести учасників 5–11-х класів.

Зараз вони оберуть капітанів, а назви командам ми вже дали:

«Ашки» — учні класів А (одягнені в жовті майки);

«Бешки» — учні класів Б (одягнені в сині майки).

Ведучий. Я оголошую умови конкурсу:

  • за кожну правильну відповідь команда отримує один жетон, який кладе у свою скриньку;
  • пісенний конкурс приносить два бали, якщо ви вгадаєте й заспіваєте пісню;
  • наприкінці гри підбиваємо підсумки.

Раунд І «Рідна мова моя»

Ведучий. Перший раунд складається з трьох конкурсів.

 1 Конкурс «Грамотії»

Ведучий називає слово, яке по буквах кожна команда (кожний учасник називає у свою чергу лише одну букву) повинна правильно записати на аркуші. Правильне виконання — 5 балів.

«Ашки», ваше слово — «дріжджі».

«Бешки», ваше слово — «дзижчати».

 2 Конкурс «Переклад слів і висловів»

По черзі надається слово кожній команді, починаючи з учнів 5-го класуКонкурс «Поясни слово»

Приклад

Оселедець — це:

  1. вид риби, яку полюбляють українці;
  2. давня козацька зачіска, яка походить від зачісок тюркських воїнів;
  3. змінене від «ожеледиця».

Слова, які команди повинні пояснити, вибравши один з варіантів Пісенний конкурс — 2 бали.

Ведучий. Гарну пісню починай про красу та рідний край! Учитель музики та співів пропонує мінусовки українських народних пісень, пісень українських виконавців і пісень, що вивчалися за програмою. Відгадавши пісню, команда має заспівати перший куплет.

Раунд ІІ. «Вірю — не вірю»

Ведучий. Я зачитую твердження, після обговорення в команді ви відповідаєте «так», якщо згодні з цим, або «ні», якщо вважаєте, що сказане — неправда.

Приклад

1. Чи вірите ви, що на острові Мартинячий був мавпорозплідник? (Ні)

2. Чи вірите ви, що в Рівненській області в Рокитнянському районі росте унікальний дуб, якому понад 1300 років? (Так) Ведучий. Після напруженої розумової діяльності необхідно відпочити. Музична пауза.

Пісенний конкурс — 2 бали.

Раунд ІІІ. «Капітанський»

Ведучий. Кожний капітан отримує конверт із прізвищами відомих українців і намагається пояснити членам їх своєї команди за допомогою жестів або словесного опису (не називаючи імен, про кого йдеться!) таким чином, щоб учасники вгадали їх.

Приклад

Влад Яма — популярний лисий танцівник Пісенний конкурс — 2 бали.

Раунд ІV. «Усі ми козацького роду»

Ведучий

Ми роду козацького діти,

Ми любимо сонце і квіти,

І сонце нам шле свій привіт.

Ми роду козацького діти —

Землі української цвіт.

 1 Конкурс «Козаки, отамани, гетьмани»

Ведучий. Наступним іспитом для наших команд буде конкурс знавців історії козацтва. Як бачите, на дошці написано імена.

1. Богдан Хмельницький.

2. Павло Полуботок.

3. Іван Сірко.

4. Петро Калнишевський.

5. Іван Сулима.

У кожної команди є картки з номером імені та прізвища, яку ви піднімете одночасно як відповідь на запитання. Журі слідкуватиме за дотриманням правил. Отже, зосередьтеся, починаємо! 2  Конкурс «Козацька січ»

Ведучий. Усі знають приказку «Степ та воля — козацька доля». Козацькі січі, як відомо, розташовували на річкових островах. Усього відомо вісім січей.

  1. Назвіть острів — осередок Запорізької Січі:
  • острів Томаківка неподалік від Хортиці Дніпропетровської області;
  • острів Березань Миколаївської області;
  • Керченський півострів.
  1. Як називалося морське судно козаків?
  • Галера;
  • чайка;
  • козачата;
  • журавлі.
  1. Хто ніколи не ступав на землю Січі?
  • Татари;
  • поляки;
  • звірі;
  • жінки.
  1. У запорожців було своє військо, яке поділялося на підрозділи. Як називалася така військова одиниця в козаків?
  • Батальйон;
  • полк;
  • курінь;

г) халабуда. Раунд V. «Статистичний»

Ведучий. Запекла боротьба між «жовтими» й «синіми» триває, і ми переходимо до п’ятого раунду. Зараз команди порахують жетони у своїх скринях, бо почне та команда, яка має більше балів — вона замовляє суму, тобто ціну запитання. Команда-суперниця може сказати «більше» або «менше», і все залежить від неї. Якщо суперники ближчі до правильної відповіді, замовлені бали переходять до них, якщо ні — то банк залишається в команди, що їх замовляла.

Приклад

«Ашки» оцінюють питання у 20 жетонів.

Запитання: Скільки в Україні чинних дитячих оздоровчих таборів? (Підказка: п’ятицифрове число.)

Команда «А» відповідає, що їх, наприклад, 20 000.

Команда «Б» відповідає:

  1. більше і тоді програє — банк переходить до «А»;
  2. менше і отримує банк.

Правильна відповідь: 18682.

Ведучий. Зрозуміло? Отже, почнемо.

  1. Яка найбільша глибина Азовського моря? (15 метрів)
  2. Скільки видів (екземплярів) рослин з усіх кінців світу висаджено в Нікітському ботанічному саду поблизу Ялти? (Понад 175 тис. екз.)
  3. Простори України, як дорогу тканину, прорізають срібно-голубі нитки річок. А скільки їх (річок) на Україні? (23 тис.)
  4. Яка загальна довжина річок України? (170 тис. км)
  5. Усім відомо, що найвища вершина Українських Карпат — Говерла. Яка висота цієї гори? (2061 м).
  6. Між Судаком і Феодосією — гірський масив Карадаг, що означає «чорна гора». Це погаслий вулкан, який утворився на дні моря багато років тому. Скільки йому років? (80 млн років.)
  7. Скільки олімпійських нагород отримала збірна України, відколи виступає самостійно? (101 нагорода.)

Ведучий. Отже, і з цим завданням ми впоралися. А зараз — музична пауза, але без балів. Співаємо разом! Усі разом співають фінальну пісню «Україна» Т. Петренка. Журі підбиває підсумки гри.

Ведучий

Скільки не співати, а кінчати час.

Може, ще зіграємо, тільки в інший раз.

Хай промінці історії засяють над нами,

Рідну землю пізнавати будем разом з вами.

Нагородження переможців

Категорія: Виховні заходи | Додав: uthitel (25.07.2019)
Переглядів: 260 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: