Головна » Статті » Класному керівникові » Тренінги для учнів

Тренінг. Вчимося ухвалювати рішення Тренінги для учнів 6-го класу

Тренінг. Вчимося ухвалювати рішення
Тренінги для учнів 6-го класу

Мета

Вчити дітей аналізувати проблеми і ухвалювати зважені рішення.

Очікувані результати

Наприкінці заняття учні:

•    розрізняють прості, щоденні та складні рішення;

•    називають чинники, що впливають на ухвалення рішень;

•    пояснюють алгоритм ухвалення рішень за «правилом світлофора».

Обладнання і матеріали

•    Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

•    Комп'ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

Що підготувати заздалегідь

•    Роздрукувати Роздавальні матеріали для учнів.

•    Перевірити презентацію та відео до теми.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

8 хв

Інформаційне повідомлення

2 хв

Вправа «Голосуй ногами»

10 хв

Міні-лекція

3 хв

Повідомлення: «Правило світлофора»

5 хв

Підсумкові завдання

17 хв

Усього тривалість

45 хв

Рекомендації щодо проведення уроку

Знайомство / Відкритий мікрофон

Якщо в класі понад 20 учнів або не вистачає часу, виконайте вправу в парах.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Зворотний зв'язок. Запитайте учнів: «Про що ми говорили на минулому уроці»? Вислухайте відповіді охочих, підсумуйте: «На минулому уроці ми з вами говорили, як формується самооцінка і як її можна підвищити».

2. Актуалізуйте тему уроку: «Коли ви були маленькими, більшість рішень приймали за вас дорослі. Тепер вам частіше доводиться приймати самостійні рішення. Сьогодні поговоримо про те, як приймати самостійні, зважені рішення».

3. Вправа на знайомство. Запропонуйте учням по черзі продовжити речення: «Я переважно сам вирішую (який фільм подивитися, що сьогодні вдягнути, яке морозиво купити, з ким дружити, коли вчити уроки ... )».

Підсумуйте: «Дуже багато рішень ви вже здатні приймати самостійно. Однак прийняття деяких рішень викликає труднощі».

Інформаційне повідомлення (розповісти, якими бувають рішення, та з'ясувати, як люди приймають рішення)

1. Слово вчителя: «Серед рішень, які ми приймаємо, є:

•    прості - не потребують особливого розміркування, наприклад, яке морозиво купити, який фільм подивитися;

•    щоденні або звичні - наприклад, що сьогодні вдягнути, вчити уроки чи йти гуляти;

•    складні - ті, що можуть мати серйозні наслідки: скажімо, рішення, яку спеціалізацію у навчанні обрати, впливає на подальшу долю людини.

Приймаючи прості рішення, ми зазвичай покладаємося на свій смак, чиюсь пораду, робимо так, як раніше, як чинять інші. Адже ціна такого рішення невисока. У крайньому разі, нам не сподобається смак морозива чи фільм, який ми вибрали.

Дехто звик так розв'язувати всі проблеми. Однак у більшості випадків краще діяти не імпульсивно, а добре усвідомлюючи наслідки своїх вчинків (що буде, коли підеш гуляти, замість того щоб виконати домашнє завдання). Ціна такого неправильного рішення — низька оцінка, зіпсований настрій і навіть твоя репутація, якщо тебе раніше вважали старанним учнем.

Особливої зваженості потребують рішення, які можуть вплинути на життя і здоров'я людей. Та все у твоїх руках, майже як у китайській легенді».

2. Запропонуйте переглянути відео «Усе в твоїх руках!»


http://autta.org.ua/ua/materials/ material/USE-V-TVOYiH-RUKAH/

Запитання для обговорення:

•    Наведіть приклади рішень, які можуть вплинути на здоров'я і долю людей (сісти за кермо у нетверезому стані, обрати професію до душі ... ).

Підсумуйте: «Особливої зваженості потребують рішення, які можуть вплинути на життя і здоров'я людей».

Вправа «Голосуй ногами» (учні розрізняють види рішень)

•    З одного боку класної кімнати покладіть картку зі словом «Просте», з іншого — «Складне».

•    Один за одним зачитуйте приклади рішень і запропонуйте учням визначити, якими вони є (простими чи складними). Учні висловлюватимуть свою думку, рухаючись до певної картки. Якщо рішення не може бути ідентифіковане як «Просте» чи «Складне», можна стати посередині. Запропонуйте 1-2 охочим пояснити, чому вони обрали певну позицію.

Рішення до вправи «Голосуй ногами»

1. Що подарувати другові?

2. Що вдягнути на вечірку?

3. Кого запросити на свій день народження?

4. Купити песика чи котика?

5. Що з'їсти на сніданок?

6. Яку іноземну мову почати вивчати?

7. Що одягнути до школи?

8. Яку спортивну секцію вибрати?

9. Яку книжку почитати?

10. Що подарувати мамі на День матері?

11. Який подарунок привезти бабусі і дідусеві?

12. На який фільм піти до кінотеатру?

13. Яку спеціалізацію обрати у навчанні?

14. Учити уроки чи піти погуляти?

15. Які засоби гігієни вибрати?

16. Яке морозиво купити?

17. Пригостити друга солодощами чи з'їсти їх самому?

18. Як кардинально змінити зачіску?

19. Куди поїхати відпочивати на канікулах?

20. Допомогти із хатньою роботою чи піти погуляти з друзями?

Запитання для обговорення:

•    Які ситуації викликали у вас найбільше сумнівів?

Підсумуйте: «Щодня ми ухвалюємо багато рішень. Деякі з них є простими, інші потребують зваженого підходу».

Міні-лекція

•    Запропонуйте учням виконати Завдання 1-2 у Роздавальному матеріалі для учнів.

Запитання для обговорення:

•    Хто найбільше впливає на ваші рішення?

•    Як ви вважаєте, чи завжди цей вплив є корисним?

Підсумуйте: «На наші рішення впливає безліч людей і обставин, тому ми повинні вміти розрізняти ті, на які з них варто зважати».

Повідомлення «Правило світлофора» (ознайомити з алгоритмом ухвалення рішень)

•    За допомогою презентації або Роздавальних матеріалів для учнів ознайомити учнів з алгоритмом ухвалення рішень «Правило світлофора».

Підсумуйте: «Ухвалювати зважені рішення допомагає "Правило світлофора"».

Підсумкові завдання (закріпити набуті знання)

1. Зачитайте висновки:

•    Щодня ми ухвалюємо багато рішень. Деякі з них є простими, інші потребують зваженого підходу.

•    На наш вибір впливають рідні, близькі дорослі, друзі, ЗМІ, реклама.

•    Ухвалюючи рішення, маємо впевнитися, що воно нікому не зашкодить.

•    Ухвалити зважені рішення допомагає «Правило світлофора»: «Зупинися. Подумай. Вибери».

2. Повправляйтеся обирати правильні рішення у наведених нижче ситуаціях.

Ситуація 1. Завтра в Олега тренінго-ва атестація. Якщо він не підготується, то матиме низьку оцінку за семестр і проблеми з батьками. Однак друг кличе його на фільм, який вони давно збиралися подивитися.

Ситуація 2. Олені купили нову сукню, і вона хоче вдягнути її наступного дня до школи. Однак у них суворі правила щодо носіння шкільної форми. Якщо Олена це зробить, їй запишуть зауваження у щоденник, і весь клас буде покарано.

3. Домашнє завдання (діти виконують за бажанням)

•    Запропонуйте учням виконати Завдання 3 у Роздавальному матеріалі для учнів.

4. Завершення тренінгу.

•    Вправа «Відкритий мікрофон». Запропонуйте дітям по черзі продовжити речення: «На сьогоднішньому тренінгу я дізнав(-ла)ся ..., навчив(-ла)ся ...».

Категорія: Тренінги для учнів | Додав: uthitel (07.12.2019)
Переглядів: 412 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: