Головна » Статті » Класному керівникові » Тренінги для учнів

Тренінг. Що сприяє порозумінню між людьми Тренінги для учнів 5-го класу

Тренінг. Що сприяє порозумінню між людьми
Тренінги для учнів 5-го класу

Мета

Дати змогу відпрацювати навички комунікації: слухати і говорити, розуміти і використовувати «мову жестів», розвитку щирої і доброзичливої манери спілкування, вміння долати сором'язливість.

Очікувані результати

Наприкінці заняття учні:

•    розпізнають вербальні й невербальні засоби спілкування;

•    називають чинники, які сприяють спілкуванню і заважають йому;

•    розповідають, як можна подолати сором'язливість і стати впевненішим;

•    демонструють навички подолання невпевненості.

Обладнання і матеріали

•    Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери, клейкі папірці.

•    Комп'ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

Що підготувати заздалегідь

•    Роздрукувати Роздавальні матеріали для учнів.

•    Роздрукувати та розрізати Додаток 4.1 за кількістю учасників для об'єднання у п'ять груп.

•    Малюнки двох людей для плаката.

•    Малюнок кораблика «Спілкування», розрізаний на 4 частини (Додаток 4.2)

•    Перевірити презентацію та відео до теми.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

10 хв

Інформаційне повідомлення «Спілкування без слів»

3 хв

Вправа «Відгадайте слово»

7 хв

Робота у групах

15 хв

Підсумкові завдання

10 хв

Усього тривалість

45 хв

Рекомендації щодо проведення уроку

Робота у групах

Якщо у вашому класі мала кількість учнів, можна виконати це завдання в парах і послідовно опрацювати тему за темою.

Відкритий мікрофон

Якщо у класі понад 20 учнів або не вистачає часу, виконайте вправу в парах.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Зворотний зв'язок. Запитайте учнів: «Про що ми говорили на минулому уроці»? Вислухайте відповіді охочих, підсумуйте їх.

2. Знайомство, повідомлення теми уроку.

•    Роздайте учням стікери і запропонуйте їм записати відповідь на запитання: «Що допомогає мені у спілкуванні?»

•    Розмістіть на дошці малюнки двох осіб і запропонуйте учням по черзі виходити до дошки, зачитувати те, що вони записали, і «будувати» зі своїх стікерів «міст» між малюнками.

Підсумуйте: «Отже, тренінг нашого уроку присвячено тому, що сприяє порозумінню між людьми».

Інформаційне повідомлення «Спілкування без слів»

Запропонуйте кільком охочим прочитати інформацію про спілкування у Роздавальних матеріалах для учнів.

Підсумуйте: «Серед невербальних засобів спілкування виокремлюють міміку, жести й положення тіла. Дуже важливо правильно розуміти їх. Навчитися цього допоможе наступна вправа».

Вправа «Відгадайте слово» (на розвиток невербальної комунікації)

Хтось з учнів (за бажанням) виходить у центр класу, і вчитель пошепки каже йому будь-яке слово, наприклад, «корова». Завдання полягає в тому, щоб повідомити це класу, але без слів. Коли учні починають називати варіанти, можна показати жестом: «Ні, це не те» або «Приблизно так» і уточнювати до моменту, коли хтось скаже правильно. Коли учні навчаться розуміти слова, загадуйте якісь події, наприклад, «Перше вересня», «Новий рік» та інші.

Запитання для обговорення:

•    Що допомогло вам виконати завдання?

Підсумуйте: «Люди можуть передати інформацію не лише словами, а й без них — невербально».

Робота у групах (засвоєння нової інформації у процесі групової роботи)

1. Слово вчителя: «Переглянемо відео і проаналізуємо, як проходив процес спілкування».

http://autta.org.ua/ua/materials/material/Barboskini--Opit-obshcheniya/

Запитання для обговорення:

•    Який експеримент задумав Гена? (Він хотів перевірити, як спілкування впливає на цвітіння кактуса.)

•    Кому він хотів розповісти про це? (Сестричкам і братикові.)

•    Чому йому не вдалося цього зробити? (Ніхто його не слухав.)

•    Чому сестри і брат подумали, що він збожеволів? (Дізналися, що він розмовляє з кактусом.)

•    Що вони почули, коли збиралися викрасти кактус? (Що Гена ображається на них за те, що його не слухають.)

•    Що вони зробили наступного ранку? (Запропонували свою допомогу.)

2. Роздайте учасникам картинки із тваринками: жабка, баранчик, котик, песик, свинка (Додаток 4.1). Запропонуйте учням закрити очі і за допомогою характерних звуків цих тварин об'єднатися у 5 груп.

•    Кожна група вивчає інформацію із Роздавальних матеріалів для учнів та готує презентацію про:

група 1 — щирість і тактовність;

група 2 — доброзичливість і гарні манери;

група 3 — уміння говорити;

група 4 — уміння слухати;

група 5 — подолання невпевненості.

•    Презентації груп, обговорення (презентувати може одна людина або вся група).

Запитання для обговорення:

•    Які якості, вміння допомагають краще зрозуміти іншу людину?

•    Як впливає на спілкування зайва сором'язливість?

Підсумуйте: «Щирість, тактовність, доброзичливість і гарні манери, вміння говорити та слухати сприяють порозумінню між людьми».


Підсумкові завдання (закріпити набуті знання)

1. Зачитайте висновки:

•    Спілкування — це обмін думками, новинами, враженнями, тобто повідомленнями.

•    Спілкуватися можна використовуючи слова та без них (невербально), з використанням міміки, жестів, інтонації тощо.

•    Міміка — виразні рухи м'язів обличчя людини.

•    Жести — виразні рухи частин тіла (рук, ніг, голови).

•    Для порозуміння необхідними є: щирість і тактовність; доброзичливість і гарні манери; вміння говорити та слухати, розуміти невербальні сигнали.

•    Зайва сором'язливість перешкоджає спілкуванню, але за потреби можна набути впевненості у різних ситуаціях.

2. Вправа «Корабель порозуміння» (повторити елементи спілкування, що сприяють порозумінню)

Слово вчителя: «Уявимо спілкування у вигляді кораблика, кожна частина якого буде заповнена певним правилом».

•    Розріжте на 4 частини кораблик (Додаток 4.2).

•    Викладіть на дошці заготовки (частинки кораблика «Спілкування»):

1) щирість і тактовність;

2) доброзичливість і гарні манери;

3) уміння говорити;

4) уміння слухати.

Наголосіть, що частинки «сором'язливість» нема, бо вона перешкоджає спілкуванню.

3. Учні по черзі продовжують фразу: «На цьому занятті я... (Дізнався про те, усвідомила, що...)»

4. Домашнє завдання (діти виконують за бажанням).

•    Запропонуйте учням виконати Завдання 2, 3 у Роздавальних матеріалах.

5. Подаруйте одне одному усмішки та поаплодуйте за чудову роботу.

Додаток 4.1.

Додаток 4.2

 

Категорія: Тренінги для учнів | Додав: uthitel (07.12.2019)
Переглядів: 392 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: