Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Класному керівникові » Тренінги для учнів

Тренінг 1. Самооцінка і здоров'я людини Тренінги для учнів 6-го класу

Тренінг. Самооцінка і здоров'я людини
Тренінги для учнів 6-го класу

Мета

Пояснити учням, як формується самооцінка, обговорити недоліки завищеної і заниженої та переваги адекватної самооцінки, вправляти навички постановки і досягнення мети.

Очікувані результати

Наприкінці заняття учні:

•    пояснюють значення терміна «самооцінка»;

•    розпізнають занижену, завищену й адекватну самооцінку в запропонованих ситуаціях;

•    називають щонайменше дві переваги адекватної дорової) самооцінки;

•    пояснюють, як самооцінка впливає на поведінку людини;

•    демонструють уміння адекватно оцінювати себе, підвищувати самоповагу завдяки вибору і досягнення цілей.

Обладнання і матеріали

•    Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери, скринька (коробка) із люстерком усередині.

•    Комп'ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

Що підготувати заздалегідь

•    Роздрукувати Роздавальні матеріали для учнів.

•    Роздрукувати Додаток 1.1 за кількістю учасників для об'єднання та роботи у групах.

•    Роздрукувати 1 екземпляр Додатку 1.2.

•    Музичний супровід до релаксаційної паузи.

•    Перевірити презентацію та відео до теми.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

7 хв

Перегляд мультфільму «Баранець і Кролень»

8 хв

Міні-лекція «Як формується самооцінка»

2 хв

Обговорення ситуацій

10 хв

Вправа «Проект самовдосконалення»

7 хв

Підсумкові завдання

11 хв

Усього тривалість

45 хв

Рекомендації щодо проведення уроку

Знайомство

Якщо в класі понад 20 учнів або не вистачає часу, виконайте вправу в парах.

Стартові завдання (вступ до теми і знайомство)

1. Зворотний зв'язок. Запитайте учнів: «Про що ми говорили на минулому уроці»? Вислухайте відповіді охочих, підсумуйте їх.

2. Оголосіть тему уроку: «Сьогодні ви дізнаєтеся, як формується самооцінка, її види та способи підвищення».

•    Підготуйте скриньку з люстерком усередині. Слово вчителя: «Зазирнувши до цієї скриньки, ви побачите свого найкращого друга. Але поки що не розкривайте таємниці, щоб кожен міг побачити його на власні очі». Коли всі побачать своє відображення, запитайте: «Хто ваш найкращий друг? Як ви гадаєте, чому людина має любити і поважати себе?»

3. Знайомство. Запропонуйте учням по черзі продовжити фразу: «Я поважаю себе за...».

Підсумуйте: «Щира повага до інших людей завжди ґрунтується на повазі до себе. Пам'ятайте золоте правило моральності: “Стався до інших так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе”».

Слово вчителя: «Наша самооцінка складається з того, як ми оцінюємо себе у різних ситуаціях: у навчанні, в спорті, у спілкуванні з друзями. Наприклад, ми можемо вважати себе хорошим спортсменом, але не досить вправним кухарем».

Перегляд мультфільму «Баранець і Кролень»

http://autta.org.ua/ua/materials/ material/Barashek-i-Krolen/

Запитання для обговорення:

•    Як почувався Баранчик, коли його позбавили шубки?

•    Хто допоміг йому повернути гарний настрій?

•    Який урок виніс Баранець із цієї ситуації?

Підсумуйте: «Треба завжди поважати і цінувати себе, тоді й інші люди поважатимуть вас».

Міні-лекція «Як формується самооцінка» (ознайомити з видами самооцінки)

Слово вчителя: «Коли ви були малими, то у ставленні до себе керувалися думкою дорослих. Згадайте, якщо вас хвалили, ви вважали себе хорошими, а якщо сварили - поганими. Згодом ви почали робити висновки самостійно, порівнюючи себе з іншими дітьми, а також на основі власного досвіду - ваших успіхів і невдач.

Самооцінка - це оцінка людиною себе, своїх якостей, рівня своєї успішності на основі власного досвіду.

Розрізняють самооцінку завищену, занижену й адекватну. Той, кого незаслужено захвалюють, кому дозволяють робити, що заманеться, може мати завищену самооцінку, безпідставно вважати себе найкращим, принижувати інших зверхнім ставленням до них. У того, кому приділяють недостатньо уваги чи ставляться до нього надто вимогливо, може сформуватися занижена самооцінка. А в того, хто поважає і реально оцінює себе, — адекватна самооцінка».

Підсумуйте: «Адекватна самооцінка є найкращою для людини. Тому її ще називають здоровою».

Обговорення ситуацій (визначення самооцінки)

•    Об'єднайте учнів у пари за допомогою вправи «Струмочок». Учасники стають у пари (пара за парою), беруться за руки і підносять їх угору. Той, хто залишився без пари, проходить під руками, обираючи собі когось до пари. Той, хто залишився, робить так само. Через 2—3 хвилини зупиніть гру і запропонуйте виконувати наступне завдання у парах, що утворилися.

•    Роздайте парам ситуації (Додаток 1.1). Пари з однаковими ситуаціями об'єднуються у три групи.

•    Демонстрування груп. Кожна група зачитує свою ситуацію і дає відповіді на запитання. Вчитель після кожної ситуації читає підсумок.

Ситуація 1. Шестикласник Сергій нещодавно записався до басейну, і тренер вважає його талановитим. Хоча хлопець займається плаванням не так давно, та вже виграв змагання. Проте він думає, що тренер помиляється щодо його здібностей, а свою перемогу у змаганнях вважає випадковою.

Запитання для обговорення:

•    Яку самооцінку має хлопчик - завищену, занижену чи адекватну?

•    Як ця самооцінка впливає на його поведінку?

•    Що ви можете порадити Сергієві?

Підсумуйте: «Те, що Сергій не вірить у себе, може вплинути на його поведінку. Він міркує: "Для чого старатися, все одно в мене нічого не вийде". А якщо не тренуватись і налаштовуватися на провал, шанси на перемогу зменшуються. Отже, через свою занижену самооцінку хлопець ризикує розчаруватися в собі й залишити спорт».

Ситуація 2. Віта завжди отримує добрі оцінки з усіх предметів. І тому вона здивувалася, коли почула, що в цьому семестрі в неї невисока оцінка з іноземної мови. Дівчинка підійшла до вчительки і запитала, над якими темами їй треба попрацювати, щоб поліпшити результат.

Запитання для обговорення:

•    Яку самооцінку має дівчинка - завищену, занижену чи адекватну?

•    Як ця самооцінка впливає на поведінку дитини?

•    Що ви можете порадити Віті?

Підсумуйте: «Отримати невисоку оцінку, звісно, неприємно, однак Віта не звинувачує в цьому інших. Адекватна самооцінка дівчини допомагає їй визначити свої слабкі місця й поліпшити свій результат».

Ситуація 3. Денис вважає себе дуже талановитим співаком, тому для нього стало несподіванкою передостаннє місце в районному конкурсі талантів. Хлопець пояснює це тим, що судді поставилися до нього упереджено й підіграли іншим учасникам.

Запитання для обговорення:

•    Яку самооцінку має хлопчик - завищену, занижену чи адекватну?

•    Як ця самооцінка впливає на його поведінку?

•    Що ви можете порадити Денисові?

Підсумуйте: «Те, що Денис вірить у себе, безумовно, добре. Проте він не може адекватно оцінити свої можливості й в усіх невдачах звинувачує інших: "Якщо я програв конкурс — винні судді". Отже, через свою завищену самооцінку хлопець може упустити можливість успішно розвинути свої здібності в інших сферах».

•    Розмістіть на дошці картки (Додаток 1.2) з ознаками адекватної самооцінки та запропонуйте учням по черзі їх зачитати.

Підсумуйте: «Давно помічено: як людина ставиться до себе, так вона і поводиться. Самооцінка впливає на те, що ми робимо і як ми це робимо. Тож найкраще мати адекватну самооцінку - поважати себе та реалістично оцінювати свої можливості».

Вправа «Проект самовдосконалення»

Слово вчителя: «Здатність реально оцінювати себе і позитивно ставитися до себе дуже важлива для здоров'я людини, її добрих стосунків з оточенням та успіху. Тепер кожен із вас має нагоду розпочати проект самовдосконалення. Він складатиметься з однієї або кількох цілей, які ви оберете для себе. Поради, наведені у Роздавальних матеріалах для учнів, допоможуть у виконанні проекту, над яким ви працюватимете впродовж семестру або до кінця навчального року».

•    Запропонуйте охочим по черзі зачитати інформацію про проект самовдосконалення (як обрати мету, спланувати її досягнення, до кого звертатися по допомогу тощо) у Роздавальних матеріалах для учнів.

•    Після цього запропонуйте учням у класі виконати Завдання 1 та вдома виконати Завдання 2 у Роздавальних матеріалах для учнів.

Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)

Зачитайте висновки:

•    Самооцінка — це ставлення людини до себе.

•    Вона формується на основі власного досвіду — успіхів і невдач, а також залежить від ставлення до інших людей.


2. Релаксаційна пауза (аутотренінг на підвищення самооцінки).

Слово вчителя: «Аутотренінг — це концентроване саморозслаблення і самонавіювання. Його використовують для самовдосконалення та поліпшення самопочуття. Я зараз покажу, як це робити, і вдома ви продовжите самостійно».

Увімкніть розслаблювальну музику на ваш вибір і тихим, спокійним голосом давайте учням інструкції.

•    Зручніше сядьте на стільці.      

•    Повністю розслабтеся.

•    Заплющте очі.

•    Зробіть повільний вдих і видих.

•    Відпустіть усі негативні думки.

•    Уявіть себе таким, яким ви хочете бути.

•    Уявіть себе перед дзеркалом.

•    Розгляньте своє відображення в уявному люстерку.

•    Скажіть відображенню, що ви хороші й варті всього найкращого в житті.

•    Тепер завжди, коли сумніватиметесь у собі, в своїх силах, повторюйте: «Я хороша людина і варта всього найкращого!»

3. Завершальна вправа. Пограйте у гру «Ти — молодець».

•    Запросіть учнів стати у коло.

•    Запропонуйте одному з них вийти у центр, назвати своє ім'я і розповісти, що він навчився робити, або про свій недавній успіх («Я навчився танцювати» або «Я навчився робити шпагат»).

•    У відповідь усі промовляють: «Ти — молодець!» і підносять угору великий палець.

Додаток 1.1

Додаток 1.2

Категорія: Тренінги для учнів | Додав: uthitel (07.12.2019)
Переглядів: 568 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: