Головна » Статті » Адмінстратору школи » Управління школою

Е-портфоліо учасника сертифікації

Е-портфоліо учасника сертифікації

Охочі пройти сертифікацію мають створити е-портфоліо. Яка його структура, як його оформити і завантажити? Міністерство освіти і науки підготувало відповідні методичні рекомендації. Ознайомлюємося з новим нормативним актом за п’ять хвилин


Що має містити

 

Е-портфоліо має містити:

  • заповнену анкету самооцінювання;
  • опис навчального заняття, яке учасник сертифікації провів відповідно до навчального плану.

За бажанням учасник сертифікації може додати до е-портфоліо гіперпосилання на сайт, блог, сторінку в соціальній мережі, фото-, відео-, текстові чи інші матеріали, якщо вони містять:

  • інформацію про професійні здобутки, творчий доробок (публікації, презентації, виступи на семінарах, конференціях), відомості про освітні успіхи учнів;
  • авторські розробки уроків, дидактичних ігор, сценаріїв тощо;
  • дизайнерські рішення оформлення класної кімнати, робочого місця тощо.

 


Яка вона — анкета самооцінювання

Учасник сертифікації має заповнити анкету самооцінювання. Вона містить 30 тверджень, які слід оцінити з огляду на власну професійну діяльність. Форма анкети самооцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації затверджена наказом ДСЯО від 01.04.2019 № 01-11/16.


Яка структура опису навчального заняття

 

Опис навчального заняття може містити таку інформацію:

  • прізвище, ім’я та по батькові педагогічного працівника;
  • назва закладу загальної середньої освіти та клас, у якому педагогічний працівник проводив заняття;
  • навчальний предмет, з якого педагог провів заняття відповідно до освітньої програми (для класів, які реалізують вимоги Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 № 87) або навчальних планів (для класів, які реалізують вимоги Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою КМУ від 20.04.2011 № 462);
  • дата проведення навчального заняття;
  • тема, мета та завдання навчального заняття відповідно до навчальної програми з предмету;
  • тип навчального заняття;
  • форми, методи та прийоми, застосовані під час навчального заняття;
  • очікувані результати навчання — предметні знання, практичні уміння та навички, цінності тощо;
  • навчально-методичне забезпечення, використане під час навчального заняття, зокрема методично-дидактичне забезпечення, технічні засоби, наочність та/або прилади;
  • хід та етапи навчального заняття відповідно до його типу;
  • підсумки навчального заняття (досягнення мети, рефлексія учнів, труднощі, які виникали);
  • самоаналіз навчального заняття в довільний формі.

Опис навчального заняття можна подати за формою, наведеною в Таблиці.

                                   Хід навчального заняття
Етапи навчального заняття Розподіл часу Види діяльності вчителя Види діяльності учнів
       
       

Опис навчального заняття може супроводжуватися відеозаписом.

 

Натисніть, щоб збільшити


Як оформити опис навчального заняття

 

Описувати навчальне заняття слід у текстовому редакторі Microsoft Office Word. Назва файлу має складатися з прізвища та ініціалів автора й назви документа, наприклад, A.S._Makarenko_opys_zanyattya. Текст слід набирати 14 кеглем, гарнітурою Times New Roman, з абзацним відступом в 1 см й одинарним міжрядковим інтервалом.

У тексті документа можна використовувати таблиці. Їх слід назвати і пронумерувати.

Кольорові та/або монохромні (чорно-білі) рисунки, графічні матеріали, які використовуються в тексті, мають бути чіткими та контрастними, з роздільною здатністю зображень 300-600 dpi.

До опису навчального заняття можна додавати фотографії, мультимедійні презентації та/або відеозаписи.

Рекомендований розмір фотографій — не менше 640 × 480 пікселів. Фотографії мають бути чіткими. Файл зображення слід завантажувати у найпоширеніших форматах і розширеннях .bmp, .jpeg, .jpg, .png, .tiff.

Використовувати матеріали, що містять персональні дані учасників освітнього процесу, слід з дотриманням Закону Украйни «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-VI та за умови відповідної згоди учасників освітнього процесу.
 

Мультимедійну презентацію слід створювати у Microsoft Office PowerPoint. Кількість і стиль слайдів у презентації визначає учасник сертифікації на власний розсуд. Графічні матеріали і таблиці у презентації слід назвати та пронумерувати.

Відеозапис фрагмента (фрагментів) навчального заняття має бути високої роздільної здатності, а зображення — чітким. Формат файлу — .avi чи .mp4. Загальна тривалість відео — 15-30 хв. Відеозапис має демонструвати динамку перебігу навчального заняття, роботу учнів та педагога, використання навчально-методичного забезпечення тощо.

 

 


Як завантажити матеріали е-портфоліо до веб-папки

 

Дотримуйтеся такого алгоритму дій:

  • перейдіть на сайт хмарного сховища даних, приміром, на Google Drive за посиланням drive.google.com/;
  • відкрийте створену під час реєстрації для участі в сертифікації веб-папку;
  • послідовно клікніть «Створити» та «Завантажити файл» у верхньому кутку екрана ліворуч;
  • знайдіть у відкритому вікні потрібний файл, виберіть його і клікніть «Відкрити».

Назви створених папок мають відображати зміст матеріалів, які будуть до них завантажені. Під час завантаження кількох файлів з однаковою назвою зберігається файл, завантажений останнім.

 



Пам’ятка розроблена відповідно до Методичних рекомендацій щодо створення, змісту та завантаження е-портфоліо (наказ МОН від 30.05.2019 № 755). Звертаємо увагу на те, що положення розділів ІІ, ІІІ, ІV цих Рекомендацій є орієнтовними. Учасник сертифікації має право відступити від них та підготувати матеріали на власний розсуд. Недотримання Рекомендацій не впливає на оцінювання змісту матеріалів, поданих учасниками сертифікації.

Матеріали для скачування:
Категорія: Управління школою | Додав: uthitel (25.09.2019)
Переглядів: 256 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: