Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Файли » Нова українська школа (НУШ) » Ранкові зустрічі 1 клас І семестр - 2018

Тиждень 7. МИ - ПІДПРИЄМЛИВІ (осінній доброчинний ярмарок)
06.12.2019, 21:55

Тиждень 7. МИ - ПІДПРИЄМЛИВІ (осінній доброчинний ярмарок)

Мета: ознайомити учнів із історією виникнення понять «підприємець», «підприємництво», «підприємницька діяльність»; учити бачити свої реальні перспективи й можливості, відповідати за своє майбутнє; розвивати вміння логічно та нестандартно мислити, виділяти головне та робити висновки; виховувати зацікавленість у вивченні основ підприємницької діяльності, самосвідомість і громадську гідність.

День 1. ЧИ КОЖНА ЛЮДИНА МОЖЕ БУТИ ПІДПРИЄМЛИВОЮ?

1. Вітання

· «Подарунок»

Учні стоять. Починаючи з ведучого, кожний по черзі засобами пантоміми зображує певний предмет чи поняття і «дарує» його сусідові (морозиво, квітку, кішку, сонце, свій настрій тощо). Сусід «бере подарунок» і робить якийсь інший подарунок наступному учасникові.

2. Обмін інформацією. Тема дня «Чи кожна людина може бути підприємливою?»

— Діти, що нам потрібно для щасливого й радісного життя? (Відповіді дітей.)

— Бачити красиве навколо себе — у природі, у своєму домі, скрізь. А ще нам потрібні любов і увага близьких людей. І самим теж необхідно когось любити, про когось піклуватися. Нам потрібні друзі, з якими можна проводити час, які допоможуть у скрутну хвилину.

— Хто з вас хотів би стати заможним?

— Як ви розумієте вислів «бути заможним»?

— А хто б хотів відкрити свою справу, стати підприємцем?

— Хто такий підприємець?

— Хто може стати підприємцем?

— Сьогодні підприємцем може стати тільки грамотна освічена людина. Для того щоб бути успішним, потрібно багато знати й орієнтуватися у різних сферах життя. Підприємцями називали заповзятливих людей, енергійних, азартних, схильних до ризикованих операцій. Отже, підприємець — це людина, яка займається будь-яким видом діяльності (виробництвом речей, наданням послуг або перепродажем товару) заради того, щоб отримати матеріальну вигоду. Важливо пам’ятати, що підприємець — це людина, сильна духом, адже вона завжди ставить на кін свої гроші та репутацію.

— Як ви вважаєте, чому не кожен підприємець стає мільйонером?

— Деякі вчені вважають, що здатність до підприємництва — це такий самий талант, як здатність до танцю, співу, музики, живопису. Чи згодні ви з цим?

— Як ви вважаєте, якими є головні якості підприємця?

Головні якості підприємця:

□ бажання, енергія;

□ уміння думати;

□ уміння спілкуватися з людьми;

□ знання техніки й технологій.

· Гра «Я в майбутньому»

Учні по черзі називають себе й говорять, ким би вони хотіли стати, пояснюючи своє бажання. Наприклад: «Я — Віталій, хочу рятувати людей, тому стану рятувальником», «Я — Вікторія, хочу винайти ліки від усіх хвороб, тому хочу бути фармацевтом».

3. Групове заняття

· «Пограймо в бізнесмена!»

Діти обирають діяльність, що їм цікава (мода, медицина, торгівля, допомога людям), об’єднуються в групи. Завдання: придумати назву та розповісти, чим буде займатися фірма, яку продукцію або послуги пропонує.

1-ша група — детективне агентство;

2-га група — салон краси;

3-тя група — торговий центр;

4-та група — медичний центр.

4. Теми для щоденника вражень

□ Я хочу стати...

□ Мені подобається професія...

□ Мене цікавить усе нове.

День 2. ЯК ЗНАХОДИТИ ІДЕЇ ТА МОЖЛИВОСТІ?

1. Вітання

Учитель запрошує дітей утворити коло. Кожному пропонує назвати себе, а потім — свої якості (наприклад: Ганна — добра, чуйна; Олександр — веселий, кмітливий). Самопрезентацію розпочинає вчитель, тримаючи кінець нитки. Потім кидає клубок наступному учасникові. Наприкінці вправи повинна утворитися «павутинка», що символізуватиме єдність класу.

2. Обмін інформацією. Тема дня «Як знаходити ідеї та можливості?»

— Саме зі спілкування починається будь-яка справа: чи то звичайна гра, чи то підприємницька діяльність, чи то великий бізнес. Ми зараз спробуємо розпочати свою діяльність із найпростішого — спілкування.

· Вправа «Інтерв’ю»

Завдання: взяти інтерв’ю у свого товариша, а потім розповісти про нього всім.

Запитання для інтерв’ю

□ Що тобі цікаво?

□ Чим ти любиш займатися?

□ Від чого ти в захваті?

· Слухання й обговорення турецької народної казки «П’ять монет»

Жила собі одна бідна жінка. І був у неї син.

Якось ішов хлопчик вулицею і знайшов п’ять монет. Приніс їх додому. Почали вони з матір’ю радитись, що б за них купити.

— Якби це були не такі дрібні гроші,— замріяно сказала мати,— ми купили б собі шматок поля та збудували будинок.

— А я,— сказав син,— краще купив би осла та верблюда і возив на них товар людям на базар. Це теж був би гарний прибуток.

Мати гірко усміхнулася:

— За п’ять монет нічого цього не купиш.

— То пропоную,— каже син,— хоч купимо свіжого хліба й наїмося донесхочу.

— Ні, сину — заперечила мати.— Піди краще купи собі вудку.

Хлопчик послухав мудрої материної поради, придбав вудку й щодня ловив по кілька рибин. Зловить — і несе на базар. За одну рибину йому давали одну-дві монети. Хлопчик купував за них хліб, сир, халву. І було їм з матір’ю ситно й радісно, що так удало витратили знайдені монети.

— Що знайшов хлопчик?

— Чи зміг би він на ці гроші розбагатіти?

— Яке рішення було ухвалено в родині?

— Чи принесло це рішення достаток і стабільність у сім’ю?

— Чи мали б мати і син щодня що їсти, якби вчинили інакше?

— Перш, ніж витратити гроші, поміркуйте, чи воно того варте. Можливо, у вас є інший варіант витрат — корисніший.

3. Групове заняття

· Фантастичні гіпотези

□ Якби я був(ла) дуже багатим(тою), то я б...

· Робота в групах. Гра «Комерсант»

· Словник

Комерсант — людина, яка займається торгівлею.

Діти об’єднуються в групи. Кожна група отримує картку із зображенням «товару» (молоко, книжка, автівка, іграшки тощо).

Завдання: придумати рекламу цього товару так, щоб його захотіли придбати.

4. Теми для щоденника вражень

□ Завдячуючи батькам, я маю...

□ Якби я був(ла) бізнесменом (бізнес-леді), то...

□ Я хочу придбати...

День 3. ЯК ЗДІЙСНИТИ ЗАДУМАНЕ?

1. Вітання

· «Комплімент»

Діти повертаються одне до одного, витягають руки вперед і з’єднують їх із долонями товариша. За сигналом учителя вони по черзі говорять комплімент одне одному. Компліменти не повинні повторюватися. Вимовляти комплімент слід із посмішкою, дивлячись в очі дитині, якій він призначений.

2. Обмін інформацією. Тема дня «Як здійснити задумане?»

— Усі люди чогось прагнуть. Хтось мріє стати лікарем, хтось — художником, хтось — учителем. Мрія надихає людину, дає сили для досягнення мети. Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, чому одні люди успішні, а інші — ні, як досягти бажаного.

· Слухання й обговорення «Казки про хлопчика Абихто» В. Струтинського

Казна-коли, казна-де жив хлопчик Абихто.

Прокидався будь-коли, вмивався абияк, знехотя, аби ніхто не сварив, снідав і йшов куди-небудь, гуляв аби з ким, аж доки не обридало. Повертався додому, думаючи: «Будь-що-будь, будь як-небудь...».

Якось хлопчика запитали: «Ким ти хочеш бути?». Він неохоче відповів: «А мені байдуже. Ким-небудь».

Так і виріс хлопчик Абихто. Виріс, та так ніким і не став. І прозвали його — Ніхто.

Василь Струтинський

— Яким був хлопчик?

— Яку мету ставив перед собою?

— Як ви вважаєте, чому хлопчик ніким не став?

— Чи може така людина, як хлопчик Ніхто, досягти результату? Чому?

— Що потрібно, аби стати успішним?

— Які риси характеру потрібні для досягнення бажаного?

3. Групове заняття

· Гра «Аукціон»

Мета: виявити, які, на думку учнів, особистісні риси необхідні підприємцеві.

Розпродаж на аукціоні здійснює вчитель. На аукціон виставляють особисті риси, назви яких записано на окремих картках. Кожен учасник має можливість їх бачити. Для купівлі використовують картки різних кольорів для кожної групи. Для риси, що продається, тренер установлює початкову ціну — одна картка. Риси продають доти, поки в учасників є картки. Діти з кожної групи діляться враженнями; називають риси, що придбали; обґрунтовують свій вибір.

— Чи не шкодуєте про витрачені картки?

— Чи дійсно підприємець не може обійтися без цих рис?

— Чи проявляються ці риси в учасників аукціону?

— Які риси ви хотіли б запропонувати для аукціону?

Риси підприємця, представлені на аукціоні: рішучий, ініціативний, веселий, добрий, енергійний, товариський, милосердний, жорсткий, розумний.

4. Теми для щоденника вражень

□ Я хочу бути схожим(ою) на...

□ Я б хотів(ла) змінити в собі...

□ Мені б хотілося досягнути...

День 4. ЯК ОТРИМАТИ ДОБРІ РЕЗУЛЬТАТИ? ОСІННІЙ БЛАГОДІЙНИЙ ЯРМАРОК

1. Вітання

· Вправа «Загальна увага»

Усім учасникам гри пропонують виконати одне й те саме завдання. Будь-якими засобами, не вдаючись до фізичних дій, потрібно привернути увагу одного з учасників вправи — встановити зоровий контакт. Ті, хто зуміли привернути увагу одне одного, сідають. Вправа триває доти, доки всі учасники не сядуть на свої місця.

2. Обмін інформацією. Тема дня «Як отримати добрі результати?

Осінній благодійний ярмарок»

· Перегляд або інсценізація уривка з мультфільму «Простоквашино»

(Герої — кіт Матроскін, дядя Федір та пес Шарик — п’ють чай і ведуть бесіду.)

Матроскін. Що це ми все без молока і без молока? Потрібно корову купити.

Дядя Федір. А де ми грошей візьмемо?

Шарик. Можна позичити в сусідів.

Матроскін. А чим віддавати будемо?

Шарик. А віддаватимемо молоком.

Матроскін. Якщо молоком віддавати, навіщо тоді корова?

Шарик. Ну тоді слід що-небудь продати. Що-небудь непотрібне.

Дядя Федір. Щоб продати що-небудь непотрібне, потрібно придбати що-небудь непотрібне. А у нас грошей бракує.

Матроскін. Нумо, Шарику, тебе продамо.

Дядя Федір. Нікого ми продавати не будемо.

— Діти, що вдіяти нашим героям? Де взяти кошти, щоб купити потрібний товар — корову? Вони, мабуть, не знають, як правильно це зробити. Допоможемо їм?

— Що потрібно для того, аби купити щось або розпочати свою справу? (Гроші.)

— Де ж їх узяти?

□ Знайти скарб. Але, на жаль, це не завжди можливо.

□ Потрібно заробити. Де можна у селі заробити? Піти до фермера, найнятися на роботу.

□ Можна взяти кредит у банку.

— Що таке кредит?

· Словник

Кредит — це сума грошей, що видає банк у вигляді позики.

— Крім суми грошей, що позичить банк, необхідно буде заплатити відсотки. Шкода віддавати зайві гроші!

□ Можна пошукати допомогу в друга. Він дасть потрібну суму за умови, що певну частину молока продаватимуть і віддаватимуть йому. Спочатку герої повернуть борг, а потім стануть партнерами у бізнесі та отримуватимуть прибуток.

— Отже, гроші знайдено. Справу розпочато. Час на ярмарок! Саме на ярмарку можуть по-справжньому оцінити і вашу майстерність, і ваш характер підприємця. Тут можна себе показати, на когось оком кинути. Саме тут люди вчаться спілкуватися, торгувати, економити; тут дізнаються про новини, знайомляться, товаришують, пізнають основи бізнесу.

· Перегляд мультфільму «Як старий корову продавав»

— Чому старий не міг продати корову?

— Що потрібно робити, щоб краще купували товар?

— Правильно, слід пропонувати покупцям свій товар, тобто робити рекламу.

3. Групове заняття

· Благодійний осінній ярмарок

Учні об’єднуються у групи. Кожна група отримує товар, що потрібно прорекламувати, щоб швидко й вигідно продати. (Картопля, яблука, насіння соняха, пшениця...)

4. Теми для щоденника вражень

□ Якби я знайшов(ла) скарб, то...

□ Якщо мені потрібні гроші, то я...

□ Моя улюблена реклама.

Категорія: Ранкові зустрічі 1 клас І семестр - 2018 | Додав: uthitel
Переглядів: 266 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: