Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Файли » Нова українська школа (НУШ) » НУШ Українська мова 2 клас - Розробки уроків

Зміни впродовж літа Тиждень 1. Знову разом
07.12.2019, 20:34

Зміни впродовж літа
Тиждень 1. Знову разом

Рекомендована тематика

Тривалість

1. Зміни впродовж літа

1 год

2. Зміни у нашому житті

1 год

3. Правила дружнього класу

1 год

4. Безпечна евакуація

1 год

5. Помічники у навчанні

1 год

6. Комп'ютерні пристрої

1 год

7. Працюємо самостійно: вправи з математики та мови

2 год

Орієнтовні / проблемні запитання:

•  Які зміни відбулися впродовж літніх канікул?

•  Що змінилося, а що лишилося незмінним у школі/класі?

•  Чому між учнями класу мають бути доброзичливі стосунки?

•  Які речі допомагають мені вчитися?

•  Як комп'ютер та інші технічні пристрої допомагають сучасній людині?

Цілі тижня:

1. Формувати уявлення учнів про зміни як невід'ємний елемент існування світу.

2. Вчити учнів вирізняти речі, які змінилися, та зміни, на які вони можуть вплинути.

3. Продовжувати формувати уявлення про сезонні зміни у природі та пов'язані з ними зміни у житті людини, тварин і рослин.

4. Стимулювати учнів до створення та прийняття правил поведінки у різних приміщеннях школи та навчальних ситуаціях.

5. Продовжувати розвивати навички співпраці, роботи у команді, взаємодопомоги.

6. Формувати навички роботи з комп'ютером, дослідницькі вміння.

Очікувані результати тижня:

Наприкінці тижня учні:

•  розповідають, чому вони хотіли б навчитися у цьому навчальному році;

•  називають зміни, які відбулиси з ними та їх оточенням впродовж літа;

•  класифікують зміни за ознакою того, чи можуть вони на їх вплинути;

•  пояснюють, що зміни є частиною життя людини, природи, існування світу;

•  формулюють правила поведінки у їдальні, класі, на шкільному майданчику;

•  демонструють вміння знаходити план евакуації, слідувати йому;

•  демонструють вміння вмикати, вимикати та перезавантажувати комп'ютер;

•  розпізнають комп'ютерні пристрої введення/виведення та обробки інформації.

Освітня галузь

Очікувані результати

ПРО

Я пізнаю природу

- співвідносить об'єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [2 ПРО 1-4.1-1];

- вирізняє істотну інформацію про природу [2 ПРО 1-4.1-2].

Я у природі

- спостерігає за сезонними змінами у природі [2 ПРО 2-3.1-4];

- називає пори року та відповідні їм місяці [2 ПРО 2-3.1-5];

- описує поведінку тварин у різні пори року [2 ПРО 2-3.1-6];

- описує життєвий цикл рослин у різні пори року [2 ПРО 2-3.1-7];

- описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року [2 ПРО 2-3.1-10];

- дотримується правил поведінки в довкіллі і пояснює ці правила іншим [2 ПРО 2-3.2-1].

ГІО

Я серед людей

- розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля [2 ГІО 2-5.1-1];

- описує узвичаєні правила життя своєї сім'ї / класу, пояснює їхнє значення для себе [2 ГІО 2-7.1-2];

- описує й обмірковує свої права й обов'язки в сім'ї, класі [2 ГІО 2-7.1-3]; - дотримується встановлених в освоєному громадському просторі (у школі, парку, на дитячому майданчику тощо) правил [2 ГІО 2-2.3-1];

- пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил [2 ГІО 2-2.3-2].

СЗО

Безпека

- розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях [2 СЗО 1-2.1-1];

- пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі, зокрема вдома, у школі [2 СЗО 1-2.2-2];

- пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі [2 СЗО 1-3.3-2];

- дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях [2 СЗО 1-2.4-2].

МОВ

Взаємодіємо усно

- обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила [2 МОВ 1-1.3-3];

- підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення [2 МОВ 1-1.6-1];

- розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова [2 МОВ 1-1.6-4];

- розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1-1.8-1].

Читаємо

- добирає потрібну інформацію із графічного тексту (таблиці, графіки, схеми) [2 МОВ 2-2.1-6];

- знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2-2.1-5];

- визначає послідовність подій у художньому тексті [2 МОВ 2-2.2-1];

- розповідає про вчинки улюблених персонажів [2 МОВ 2-2.2-2];

- словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів [2 МОВ 2-2.2-3].

Взаємодіємо письмово

- створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.13];

- удосконалює з допомогою вчителя / вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова) [2 МОВ 3-3.3-3].

МАО

Лічба

- уживає в мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об'єкта відносно іншого [2 МАО 1-1.1-1];

- визначає істотні, спільні та відмінні ознаки об'єктів навколишнього світу [2 МАО 1-4.1-1];

- порівнює і впорядковує об'єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками [2 МАО 1-4.1-2];

- об'єднує об'єкти у групу за спільною ознакою [2 МАО 1-4.1-3];

- розбиває об'єкти на групи за спільною ознакою [2 МАО 1-4.1-4].

Числа. Дії з числами

- співвідносить кількість об'єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом і навпаки [2 МАО 2-4.2-7];

- описує (коментує) послідовність дій стосовно розв'язання проблемного завдання (в тому числі сюжетної задачі) за допомогою дорослого або самостійно [2 МАО 2-2.2-2].

ІФО

Я і цифрові пристрої

- самостійно добирає необхідні цифрові пристрої для навчання [2 ІФО 4-3.1-1];

- вмикає / вимикає, перезавантажує доступні пристрої [2 ІФО 4-3.1-6];

- бережливо ставиться до своїх і чужих речей, зокрема цифрових пристроїв [2 ІФО 4-3.2-2].

Зміни впродовж літа

Мета

Сприяти готовності учнів до початку навчального року, систематизувати уявлення про способи проведення дозвілля влітку.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

•  розповідають про те, як вони провели літо;

•  наводять приклади змін, які відбулися з ними впродовж літніх канікул.

Обладнання і матеріали

•  Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

•  Комп'ютер, колонки, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

•  Аркуші паперу формату А3 (у кількості учів класу) та матеріали для малювання.

Що підготувати заздалегідь

•  Роздрукувати додатки 1-2 у кількості половини від учнів класу.

Рекомендації щодо організації освітнього простору

•  Ранкове коло, підсумкові завдання виконують у загальному колі: всі сидять на стільчиках, на килимку або стоять.

•  Решту вправ теж можна проводити в колі або за столами (на розсуд учителя).

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ

Ранкове коло

6 хв

Вправа «Літній кросворд»

7 хв

Робота з підручником «Як минуло літо»

6 хв

Руханка «Струмочок»

2 хв

Робота в парах «Що ми робили влітку»

5 хв

Практична робота «Мої очі бачили...»

8 хв

Підсумкові завдання

6 хв

Усього тривалість

40 хв

Ранкове коло (зворотний зв'язок, вступ до теми, знайомство)

1. Привітання «Я всміхаюсь сонечку». Слово вчителя: «Доброго ранку! Сподіваюсь, ви всі добре відпочили влітку, отримали нові враження. Також всі ви стали старшими, адже тепер ви — другокласники! Мабуть, за літо ви познайомилися з багатьма людьми, але і скучили за своїми друзями-однокласниками. Тому запрошую всіх до нашого дружнього ранкового кола, щоб скоріше привітатися один з одним. Я буду читати віршик, а ви повторюйте рухи і слова за мною».

Я всміхаюсь сонечку:

— Здрастуй, золоте! —

(піднімаємо голову і руки вгору, махаємо уявному сонечку)

Я всміхаюсь квітоньці —

Хай вона цвіте!

(присідаємо, поступово піднімаючись, імітуємо зростання квітки)

Я всміхаюсь дощику: —

Лийся, мов з відра!

(легельно стукаємо пальчиками однієї руки по долоньці іншої, як дощик)

Друзям усміхаюся —

Зичу їм добра!

(усміхаємося один одному)

Марія Познанська

Підсумуйте: «Тож усміхніться один одному, побажайте добра та здоров'я на шляху до знань та нових відкриттів».

2. Вправа на знайомство. Запропонуйте кожному по черзі вийти в центр кола та назвати своє ім'я, а всі інші разом повторюють ім'я дитини й кажуть: «Вітаю у другому класі!».

3. Вступне слово: «Закінчилися літні канікули. Ми знову зустрілись у школі, щоб разом досліджувати світ».

4. Запропонуйте учням поміркувати, про що б вони хотіли дізнатися, що навчитися робити цього навчального року по черзі продовжити фрази «Я хочу дізнатися...», «Я хочу навчитися...».

Підсумуйте: «Цього року на вас, як на справжніх дослідників і шукачів пригод, чекає багато нових відкриттів. А сьогодні на уроці ми дізнаємося, які зміни відбулися з вами впродовж літа».

Вправа «Літній кросворд»

Запропонуйте учням створити кросворд слів, пов'язаних з літом. Для цього напишіть на дошці великими літерами слово «Л І Т О», обведіть кожну літеру окремою клітинкою, як у кросворді. По черзі запрошуйте кожну дитину додавати по одному слову до кросворда, допоки всі учні не долучаться до цієї справи.

Підсумовуючи роботу над кросвордом, прочитайте слова, які назвали учні. За наявності часу, попросіть дітей пояснювати значення цих слів, не називаючи їх (як у поясненнях до слів кросворду).

Робота з підручником «Як минуло літо»

Запропонуйте учням розглянути малюнки у підручнику на с. 7.

Запитання для обговорення:

•  Де відпочивали діти? (у заміському будинку, на морі, у горах, за кордоном)

•  Що вони робили? (каталися на велосипеді, гралися на свіжому повітрі у м'яч, з піском та ін.)

•  Що спільного між малюнками дітей? (всі вони яскраві, у цих місцях можна весело і з користю провести час)

•  Що відмінного між цими малюнками? (на деяких зображені діти з дорослими, а десь — лише діти і т.д.)

•  Чим були корисні літні канікули для цих дітей? (вони відпочили, отримали нові враження).

Підсумуйте: «Літо — чудова пора року, яка залишає безліч цікавих спогадів»

Руханка «Струмочок»

1. Запропонуйте дітям стати у пари (пара за парою), взятися за руки і підняти їх догори.

2. Той, хто залишився сам, стає ведучим і проходить під руками, обираючи собі когось до пари.

3. Той, хто залишився, робить те саме.

4. Через 2-3 хвилини зупиніть гру і запропонуйте учням працювати в утворених парах.

Робота в парах «Що ми робили влітку»

Роздайте кожній парі учнів зображення з додатку 1 і попросіть заповнити його, написавши, що вони робили влітку у відповідному колі (які справи були спільними для них, а які — відмінними).

Запитання для обговорення:

•  Де ви відпочивали? (у заміському будинку, на морі, у горах, за кордоном)

•  Хто з вас відпочивав у схожих місцях?

•  У кого місця відпочинку були різними?

•  Які літні справи були для вас спільними?

•  Які ваші справи були пов'язані не лише з відпочинком, а з, наприклад, допомогою рідним?

Підсумуйте: «Є безліч можливостей весело і корисно провести час влітку».

Практична робота «Мої очі бачили...»

1. Запропонуйте учням виконати свій автопортрет у сонцезахисних окулярах, намалювавши у їх відображенні, що вони бачили влітку.

2. Роздайте кожному учню аркуш паперу формату А3 та шаблон окулярів з додатку 2 (вирізається з аркушу формату А4).

3. Після завершення роботи над малюнками запропонуйте дітям за бажанням показати свій малюнок іншим учням, розказати, що на ньому зображено.

Підсумкові завдання (зворотний зв'язок, рефлексія, релаксація)

1. Вправа «Крісло автора». Запропонуйте учням за бажанням сісти до Крісла автора і поділитися враженнями від свого літнього відпочинку. Стимулюйте інших задавати питання, наприклад:

•  Розкажіть, де ви відпочивали.

•  Що найбільше запам'яталося?

•  Які книжки ви прочитали?

•  Чим були корисними для тебе літні канікули?

•  Які зміни відбулися з тобою впродовж літніх канікул?

•  Як описати твоє літо трьома словами?

Примітка: якщо у вашому класі багато учнів чи не вистачає часу на уроці, можете запропонувати учням назвати одну річ, яку їхні очі бачили влітку, та одну зміну, яка з ними трапилася впродовж літніх канікул.

2. Запропонуйте дітям стати в коло та разом вигукнути: «Ми — другокласники, ми — молодці!».

Додаток 1

Додаток 2

 

Рекомендована тематика

Тривалість

1. Зміни впродовж літа

1 год

2. Зміни у нашому житті

1 год

3. Правила дружнього класу

1 год

4. Безпечна евакуація

1 год

5. Помічники у навчанні

1 год

6. Комп'ютерні пристрої

1 год

7. Працюємо самостійно: вправи з математики та мови

2 год

Орієнтовні / проблемні запитання:

•  Які зміни відбулися впродовж літніх канікул?

•  Що змінилося, а що лишилося незмінним у школі/класі?

•  Чому між учнями класу мають бути доброзичливі стосунки?

•  Які речі допомагають мені вчитися?

•  Як комп'ютер та інші технічні пристрої допомагають сучасній людині?

Цілі тижня:

1. Формувати уявлення учнів про зміни як невід'ємний елемент існування світу.

2. Вчити учнів вирізняти речі, які змінилися, та зміни, на які вони можуть вплинути.

3. Продовжувати формувати уявлення про сезонні зміни у природі та пов'язані з ними зміни у житті людини, тварин і рослин.

4. Стимулювати учнів до створення та прийняття правил поведінки у різних приміщеннях школи та навчальних ситуаціях.

5. Продовжувати розвивати навички співпраці, роботи у команді, взаємодопомоги.

6. Формувати навички роботи з комп'ютером, дослідницькі вміння.

Очікувані результати тижня:

Наприкінці тижня учні:

•  розповідають, чому вони хотіли б навчитися у цьому навчальному році;

•  називають зміни, які відбулиси з ними та їх оточенням впродовж літа;

•  класифікують зміни за ознакою того, чи можуть вони на їх вплинути;

•  пояснюють, що зміни є частиною життя людини, природи, існування світу;

•  формулюють правила поведінки у їдальні, класі, на шкільному майданчику;

•  демонструють вміння знаходити план евакуації, слідувати йому;

•  демонструють вміння вмикати, вимикати та перезавантажувати комп'ютер;

•  розпізнають комп'ютерні пристрої введення/виведення та обробки інформації.

Освітня галузь

Очікувані результати

ПРО

Я пізнаю природу

- співвідносить об'єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [2 ПРО 1-4.1-1];

- вирізняє істотну інформацію про природу [2 ПРО 1-4.1-2].

Я у природі

- спостерігає за сезонними змінами у природі [2 ПРО 2-3.1-4];

- називає пори року та відповідні їм місяці [2 ПРО 2-3.1-5];

- описує поведінку тварин у різні пори року [2 ПРО 2-3.1-6];

- описує життєвий цикл рослин у різні пори року [2 ПРО 2-3.1-7];

- описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року [2 ПРО 2-3.1-10];

- дотримується правил поведінки в довкіллі і пояснює ці правила іншим [2 ПРО 2-3.2-1].

ГІО

Я серед людей

- розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля [2 ГІО 2-5.1-1];

- описує узвичаєні правила життя своєї сім'ї / класу, пояснює їхнє значення для себе [2 ГІО 2-7.1-2];

- описує й обмірковує свої права й обов'язки в сім'ї, класі [2 ГІО 2-7.1-3]; - дотримується встановлених в освоєному громадському просторі (у школі, парку, на дитячому майданчику тощо) правил [2 ГІО 2-2.3-1];

- пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил [2 ГІО 2-2.3-2].

СЗО

Безпека

- розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях [2 СЗО 1-2.1-1];

- пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі, зокрема вдома, у школі [2 СЗО 1-2.2-2];

- пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі [2 СЗО 1-3.3-2];

- дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях [2 СЗО 1-2.4-2].

МОВ

Взаємодіємо усно

- обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила [2 МОВ 1-1.3-3];

- підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення [2 МОВ 1-1.6-1];

- розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова [2 МОВ 1-1.6-4];

- розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1-1.8-1].

Читаємо

- добирає потрібну інформацію із графічного тексту (таблиці, графіки, схеми) [2 МОВ 2-2.1-6];

- знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2-2.1-5];

- визначає послідовність подій у художньому тексті [2 МОВ 2-2.2-1];

- розповідає про вчинки улюблених персонажів [2 МОВ 2-2.2-2];

- словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів [2 МОВ 2-2.2-3].

Взаємодіємо письмово

- створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.13];

- удосконалює з допомогою вчителя / вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова) [2 МОВ 3-3.3-3].

МАО

Лічба

- уживає в мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об'єкта відносно іншого [2 МАО 1-1.1-1];

- визначає істотні, спільні та відмінні ознаки об'єктів навколишнього світу [2 МАО 1-4.1-1];

- порівнює і впорядковує об'єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками [2 МАО 1-4.1-2];

- об'єднує об'єкти у групу за спільною ознакою [2 МАО 1-4.1-3];

- розбиває об'єкти на групи за спільною ознакою [2 МАО 1-4.1-4].

Числа. Дії з числами

- співвідносить кількість об'єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом і навпаки [2 МАО 2-4.2-7];

- описує (коментує) послідовність дій стосовно розв'язання проблемного завдання (в тому числі сюжетної задачі) за допомогою дорослого або самостійно [2 МАО 2-2.2-2].

ІФО

Я і цифрові пристрої

- самостійно добирає необхідні цифрові пристрої для навчання [2 ІФО 4-3.1-1];

- вмикає / вимикає, перезавантажує доступні пристрої [2 ІФО 4-3.1-6];

- бережливо ставиться до своїх і чужих речей, зокрема цифрових пристроїв [2 ІФО 4-3.2-2].

Зміни впродовж літа

Мета

Сприяти готовності учнів до початку навчального року, систематизувати уявлення про способи проведення дозвілля влітку.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

•  розповідають про те, як вони провели літо;

•  наводять приклади змін, які відбулися з ними впродовж літніх канікул.

Обладнання і матеріали

•  Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

•  Комп'ютер, колонки, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

•  Аркуші паперу формату А3 (у кількості учів класу) та матеріали для малювання.

Що підготувати заздалегідь

•  Роздрукувати додатки 1-2 у кількості половини від учнів класу.

Рекомендації щодо організації освітнього простору

•  Ранкове коло, підсумкові завдання виконують у загальному колі: всі сидять на стільчиках, на килимку або стоять.

•  Решту вправ теж можна проводити в колі або за столами (на розсуд учителя).

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ

Ранкове коло

6 хв

Вправа «Літній кросворд»

7 хв

Робота з підручником «Як минуло літо»

6 хв

Руханка «Струмочок»

2 хв

Робота в парах «Що ми робили влітку»

5 хв

Практична робота «Мої очі бачили...»

8 хв

Підсумкові завдання

6 хв

Усього тривалість

40 хв

Ранкове коло (зворотний зв'язок, вступ до теми, знайомство)

1. Привітання «Я всміхаюсь сонечку». Слово вчителя: «Доброго ранку! Сподіваюсь, ви всі добре відпочили влітку, отримали нові враження. Також всі ви стали старшими, адже тепер ви — другокласники! Мабуть, за літо ви познайомилися з багатьма людьми, але і скучили за своїми друзями-однокласниками. Тому запрошую всіх до нашого дружнього ранкового кола, щоб скоріше привітатися один з одним. Я буду читати віршик, а ви повторюйте рухи і слова за мною».

Я всміхаюсь сонечку:

— Здрастуй, золоте! —

(піднімаємо голову і руки вгору, махаємо уявному сонечку)

Я всміхаюсь квітоньці —

Хай вона цвіте!

(присідаємо, поступово піднімаючись, імітуємо зростання квітки)

Я всміхаюсь дощику: —

Лийся, мов з відра!

(легельно стукаємо пальчиками однієї руки по долоньці іншої, як дощик)

Друзям усміхаюся —

Зичу їм добра!

(усміхаємося один одному)

Марія Познанська

Підсумуйте: «Тож усміхніться один одному, побажайте добра та здоров'я на шляху до знань та нових відкриттів».

2. Вправа на знайомство. Запропонуйте кожному по черзі вийти в центр кола та назвати своє ім'я, а всі інші разом повторюють ім'я дитини й кажуть: «Вітаю у другому класі!».

3. Вступне слово: «Закінчилися літні канікули. Ми знову зустрілись у школі, щоб разом досліджувати світ».

4. Запропонуйте учням поміркувати, про що б вони хотіли дізнатися, що навчитися робити цього навчального року по черзі продовжити фрази «Я хочу дізнатися...», «Я хочу навчитися...».

Підсумуйте: «Цього року на вас, як на справжніх дослідників і шукачів пригод, чекає багато нових відкриттів. А сьогодні на уроці ми дізнаємося, які зміни відбулися з вами впродовж літа».

Вправа «Літній кросворд»

Запропонуйте учням створити кросворд слів, пов'язаних з літом. Для цього напишіть на дошці великими літерами слово «Л І Т О», обведіть кожну літеру окремою клітинкою, як у кросворді. По черзі запрошуйте кожну дитину додавати по одному слову до кросворда, допоки всі учні не долучаться до цієї справи.

Підсумовуючи роботу над кросвордом, прочитайте слова, які назвали учні. За наявності часу, попросіть дітей пояснювати значення цих слів, не називаючи їх (як у поясненнях до слів кросворду).

Робота з підручником «Як минуло літо»

Запропонуйте учням розглянути малюнки у підручнику на с. 7.

Запитання для обговорення:

•  Де відпочивали діти? (у заміському будинку, на морі, у горах, за кордоном)

•  Що вони робили? (каталися на велосипеді, гралися на свіжому повітрі у м'яч, з піском та ін.)

•  Що спільного між малюнками дітей? (всі вони яскраві, у цих місцях можна весело і з користю провести час)

•  Що відмінного між цими малюнками? (на деяких зображені діти з дорослими, а десь — лише діти і т.д.)

•  Чим були корисні літні канікули для цих дітей? (вони відпочили, отримали нові враження).

Підсумуйте: «Літо — чудова пора року, яка залишає безліч цікавих спогадів»

Руханка «Струмочок»

1. Запропонуйте дітям стати у пари (пара за парою), взятися за руки і підняти їх догори.

2. Той, хто залишився сам, стає ведучим і проходить під руками, обираючи собі когось до пари.

3. Той, хто залишився, робить те саме.

4. Через 2-3 хвилини зупиніть гру і запропонуйте учням працювати в утворених парах.

Робота в парах «Що ми робили влітку»

Роздайте кожній парі учнів зображення з додатку 1 і попросіть заповнити його, написавши, що вони робили влітку у відповідному колі (які справи були спільними для них, а які — відмінними).

Запитання для обговорення:

•  Де ви відпочивали? (у заміському будинку, на морі, у горах, за кордоном)

•  Хто з вас відпочивав у схожих місцях?

•  У кого місця відпочинку були різними?

•  Які літні справи були для вас спільними?

•  Які ваші справи були пов'язані не лише з відпочинком, а з, наприклад, допомогою рідним?

Підсумуйте: «Є безліч можливостей весело і корисно провести час влітку».

Практична робота «Мої очі бачили...»

1. Запропонуйте учням виконати свій автопортрет у сонцезахисних окулярах, намалювавши у їх відображенні, що вони бачили влітку.

2. Роздайте кожному учню аркуш паперу формату А3 та шаблон окулярів з додатку 2 (вирізається з аркушу формату А4).

3. Після завершення роботи над малюнками запропонуйте дітям за бажанням показати свій малюнок іншим учням, розказати, що на ньому зображено.

Підсумкові завдання (зворотний зв'язок, рефлексія, релаксація)

1. Вправа «Крісло автора». Запропонуйте учням за бажанням сісти до Крісла автора і поділитися враженнями від свого літнього відпочинку. Стимулюйте інших задавати питання, наприклад:

•  Розкажіть, де ви відпочивали.

•  Що найбільше запам'яталося?

•  Які книжки ви прочитали?

•  Чим були корисними для тебе літні канікули?

•  Які зміни відбулися з тобою впродовж літніх канікул?

•  Як описати твоє літо трьома словами?

Примітка: якщо у вашому класі багато учнів чи не вистачає часу на уроці, можете запропонувати учням назвати одну річ, яку їхні очі бачили влітку, та одну зміну, яка з ними трапилася впродовж літніх канікул.

2. Запропонуйте дітям стати в коло та разом вигукнути: «Ми — другокласники, ми — молодці!».

Додаток 1

Додаток 2

 

Категорія: НУШ Українська мова 2 клас - Розробки уроків | Додав: uthitel
Переглядів: 309 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: