Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Файли » Нова українська школа (НУШ) » НУШ Українська мова 1 клас - Розробки уроків 2 семестр

Урок 3. Вправи на вимову слів зі звуком [ш]. Опрацювання тексту «Друзі пізнаються в біді» Букварний період (читання)
11.12.2019, 20:58

Урок 3. Вправи на вимову слів зі звуком [ш]. Опрацювання тексту «Друзі пізнаються в біді»
Букварний період (читання)

Мета. Навчальна: продовжити роботу над засвоєнням літературної вимови звука [ш]; розвивати вміння читати; навчати висловлювати своє ставлення до прочитаного. Розвивальна: розвивати та прищеплювати навички доброти, ввічливості спілкування з однолітками та дорослими. Виховна: виховувати вміння слухати, приходити на допомогу друзям.

Засоби навчання. Сюжетні малюнки (снігур, шишкар), ромашки на рефлексію, конструктор LEGO, картки для гри «Коло на воді», маркери.

Інтеграція. Соціальна, природнича, здоров'язбережувальна галузі.

Тип уроку. Комбінований.

Перебіг уроку

I. Вступна частина.

1. Організація класу. Вправа «Знаю — хочу дізнатися — дізнався».

Діти, працюючи за таблицею, можуть чітко уявити інформацію, яку їм потрібно дізнатися, і з'ясувати, чи справдяться їхні очікування наприкінці уроку.

Знаю про букву «ша»

Хочу дізнатися на уроці

Дізнався / Дізналася

     

2. Закріплення навичок читання складів та слів.

·    Гра «Склади слово». Робота з конструктором LEGO. Робота в парах.

На цеглинках записані склади шип, шка, ши, Ду, ма, на, по, шко, ла. З розсипаних складів скласти і прочитати слова.

·    Гра «Коло на воді». Робота в групах.

Учні отримують картку зі словом ліс, аркуші, маркери. Записують слово на аркуші стопчиком. На кожну букву усно добирають слово, до слова — речення. На основі отриманих результатів складають казку, розповідь, вірш.

Наприклад:

Л — листок — дуже сумно листочкові, який залишився сам на дереві.

І — Іринка — побачила це Іринка і заспокоїла його.

С — сосна — ось подивись: сосна теж має свої листочки-голочки. Ти не сам.

— Отже, ви склали казочку.

·    Гра «Пеньочок». Робота в парах.

— У кожному рядку слів є «зайве» слово — пеньочок. Прочитайте слова без «зайвого» слова. Поясніть, чому саме це слово вилучено.

Шпак, шишкар, пташка      

Волошка, мішок, ромашка

Сашко, Мишко, товариші    

Насіння, каштан, шишка

II. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності.

2. Оголошення теми та завдань уроку.

— Сьогодні на уроці ми закріпимо навички читання літери «ша». Навчимося працювати над казкою.

3. Робота за підручником (с. 6-7).

·    Відгадування загадки.

Взимку в гості прилітають —

І на вітті спочивають.

Їхні груди червоніють —

Дітки з красоти радіють.

На мерзлій сніговій корі

Збирають крихти ... (снігурі).

Джерело: https://web.archive.org/save/http://megaznaika.com.ua/zagadku/zahadky-pro-ptahiv-holomozyj-ihor/

— Які ще птахи прилітають до нас узимку? (Шишкарі.)

·    Читання скоромовки на с. 6.

— Розгляньте зображення шишкаря. Опишіть його. Чим він вам подобається?

— Прочитайте скоромовку («Читання для себе»). Чітко вимовляйте звук [ш].

— Чи здогадалися ви, чому пташку назвали шишкарем?

·    Використання стратегії «Діаграма Венна».

Учні розглядають зображення шишкаря і снігура, визначають, що спільне і відмінне.

Спільне: це птахи, які прилітають у наші краї взимку.

Відмінне: снігур має червону грудку, любить горобину. Шишкар коричневий, живиться насінням шишок.

·    Гра «Відшукай слова».

У ряду букв відшукують слова шипшина, ромашка, волошка. Кожне слово ділять на склади.

— Діти, чим корисні ці рослини? (Усе це лікарські рослини. Вони від застуди. З них готують смачні чаї.)

·    Робота над текстом «Друзі пізнаються в біді».

Стратегія «Кероване читання з передбаченням». Алгоритм роботи:

Ø Після ознайомлення з назвою тексту перед читанням учитель ставить дітям запитання, які дозволяють зробити припущення, про що йтиметься в тексті (робота в парах чи групах).

Ø Текст розподіляється на частини. Учні читають частинами. Зупинки потрібно роботи на найбільш цікавих місцях (створити ситуацію очікування, що інтригує).

Ø Після читання кожної частини учитель ставить учням запитання. Пропонує зробити передбачення стосовно того, що буде далі. А після читання наступної частини це передбачення аналізують разом.

·    Збагачення словникового запасу.

— Зробіть комплімент Вітру. Назвіть слова, які його характеризують.

·    Гра «Я — літературний герой».

Учитель пропонує виконати завдання за вибором:

— Уявіть себе Шипшиною (Ромашкою, Волошкою) і від її імені складіть розповідь.

·    Робота в групі «Спілкуюся з товаришем».

— Пригадайте, які добрі справи ви зробили для інших. Розкажіть про свої добрі вчинки товаришам.

— Сплануйте добрі справи на наступний тиждень. Упорядкуйте щоденник своїх добрих учинків.

4. Гра «Персонажі з казок».

— Хто в списках не є казковим персонажем?

Ø Лисичка Сестричка, Сашко, Кабан Іклан, Коза-Дереза. (Сашко)

Ø Дід Андрушка, баба Марушка, Ольга Ігорівна, онучка Мінка. (Ольга Ігорівна)

Ø Білосніжка, Червона Шапочка, Попелюшка, Анжела Жук. (Анжела Жук)

Ø Кай, кіт Базиліо, Остап, Вовчик Братик. (Остап)

ІІІ. Заключна частина.

Рефлексійна вправа «Ромашка».

Перед кожним учнем на парті — велика і маленька квіточки (ромашки). Оберіть собі таку квітку, яка відповідатиме вашій активності на уроці, вашій старанності й уважності. А тепер домалюйте квіточці ротик, піднесіть угору і покажіть мені: усмішка — подобається урок; куточки ротика вниз — не сподобався урок; пряма лінія — не визначився.

Категорія: НУШ Українська мова 1 клас - Розробки уроків 2 семестр | Додав: uthitel
Переглядів: 314 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: