Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Файли » Нова українська школа (НУШ) » НУШ Українська мова 1 клас - Розробки уроків 1 семестр

УРОК 3. Я ВЧУСЯ ЗНАЙОМИТИСЯ, СПІЛКУВАТИСЯ
07.12.2019, 18:40

УРОК 3. Я ВЧУСЯ ЗНАЙОМИТИСЯ, СПІЛКУВАТИСЯ

Мета: познайомитися з учнями/ученицями класу; вчити їх знайомитися, відрекомендуватися; ознайомити дітей з поняттям «спілкування», з метою і результатом мовленнєвого спілкування, з мовленнєвим етикетом у різ-них ситуаціях навчальної взаємодії; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: набори сюжетних малюнків із зображеннями ситуацій спілкування, конструктор LEGO.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.

Хід уроку

. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

2. Вправа «Знайомство»

Учні утворюють коло. Промовляють: «Мене звати Назар. Я дуже люблю читати. Я щасливий тому, що...».— Діти, намалюйте кистю руки у повітрі смайлик, що відповідає вашому настрою.

3. Очікування— Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?— Яким, на вашу думку, він має бути?— А якими маєте бути ви?— Отже, сподіваюся, ми проведемо цікавий, творчий, корисний урок, на якому кожен із вас дізнається для себе багато нового.

ІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Мотивація навчальної діяльності

1) Гра «Сумний чи веселий». Робота з конструктором LEGO в малих групах.

Діти утворюють коло на килимку.— Оберіть цеглинку, що, на вашу думку, видається найвеселішою. Поясніть свій вибір.— Оберіть цеглинку, що, на вашу думку, видається найсумнішою. Чому ви взяли саме таку це-глинку?— Діти, додайте щось до сумної цеглинки, щоб якось розвеселити її.— Пригадайте ситуації, коли вам було сумно.— А коли — весело?— Що може засмутити людину?— Як можна розвеселити сумну людину?— Нумо побудуємо вежу різного кольору, що допоможе поліпшити настрій.

Наприклад: вежа червоного кольору символізує подарунки (морозиво, квіти, цукерки тощо); вежа зеленого кольору символізує певну дію для поліпшення настрою (посміхнутися, обійняти тощо); вежа жовтого кольору символізує компліменти (гарний, добрий тощо).Діти по черзі називають подарунок або дію чи комплімент і ставлять цеглинку відповідного ко-льору на вежу.

2) Вправа «Асоціативний кущ».Спілкування(Учитель, однокласники, тато, мама, дід, баба, сестра, брат, телефон, Інтернет...)

2. Повідомлення теми та завдань уроку— Сьогодні учні 1-го класу розпочнуть пізнавати світ школяра.16

3. Вивчення нового матеріалу

1) Робота за підручником (с. 6).

Завдання 1. Слухання розповіді за посиланням (QR-кодом)— Чого ви хочете навчитися у школі?

Завдання 2.

Проблемне питання «Навіщо люди знайомляться?»

Дискусійна сітка Елвермена, або «павутинка» дискусії

Стратегія спрямована на організацію дискусії в класі й формування в учнів чіткої позиції щодо об-говорення проблем на рівні дібраних ними аргументів.

ТАК

ПРОБЛЕМА

НІ

Так, бо чим ти більше маєш друзів, тим веселіше жити.Так... Чи потрібно людям знайомитися?Ні, бо ти не знаєш, він справжній товариш чи ні.Ні...Учні мають аркуші з клейкою основою, на яких записано їхні імена та прізвища. Діти виходять до дошки та наклеюють їх відповідно до власних переконань. Учитель об’єднує їх у групи й організовує диспут із цього питання. Учні вільно висловлюються та відстоюють свою думку, зважаючи на певні факти; можуть під час диспуту змінити думку й перейти до іншої групи.

Завдання 3— Діти, коли ми користуємося усним мовленням?— А коли писемним?— Розгляньте малюнки.— Хто з дітей користується писемним мовленням, а хто — усним?

Гра «Долоньки»— З-поміж поданих висловлювань знайдіть усні.yЛисичка запросила на гостини Журавля.yКоза-Дереза всім розповідала, що вона голодна.yВорона надіслала електронною поштою вітання Сороці з Днем народження.yВовк написав замітку в газету про гарного господаря лісу Ведмедя.yПівник Голосисте Горлечко глузував з мишенят.

Фізкультхвилинка

У КОЛІ

У колі ми зібралися:(Рукою обводять коло.)Ось — ти, ось — я!(Показують на того, хто навпроти, іна себе.)Праворуч, ліворуч — велика сім’я.(Показують на сусідів праворуч та ліворуч.)А хто тут із нами?(Рукою обводять коло.)Яке твоє ім’я?(Діти одне за одним називають свої імена.)Привіт! Привіт!(Махають рукою чи обирають інший жест для вітання.)Ось — ти, ось — я!(Показують на того, хто навпроти, іна себе.)Нам добре, нам весело:(Рукою обводять коло.)Ось — ти, ось — я!(Показують на того, хто навпроти, іна себе.)Ми в колі усі разом, як дружна сім’я.(Вигадують разом жести дружби.)А хто тут із нами? Як твоє ім’я?(Рукою обводять коло.)Привіт! Привіт!(Махають рукою чи обирають інший жест для вітання.)Ось — ти, ось — я!Т. Мельник

2) Робота за підручником (с. 7).

Вправа «Квест-цікавинка»

Один із найвідоміших жестів — рукостискання. Походить воно від руху рук, які показували, що в них немає зброї. Оскільки більшість людей на землі правші, то подавали здебільшого ту руку, у якій могла бути зброя,— праву. Із тієї самої причини і рукавичку знімали перед вітанням. А оскільки зброю носили чоловіки, вони і почали так вітатися.17

У давні часи китайці, вітаючись, потискали руки самі собі. У наші дні таким жестом одна людина вітає публіку. Ескімоси, вітаючись, легенько б’ють одне одного кулаком по голові та плечах. А мешканці Лап-ландії — труться носами. Жителі одного із племен Папуа-Нової Гвінеї на знак привітання лоскочуть одне одного підбо-ріддям.Ось таке розмаїття вітань оточує нас на сьогодні. Таким чином, за манерою вітати людей можна сміливо визначити, звідки родом людина, тому що різні традиції та звичаї відкладають відбиток на те, як вітаються люди в різних країнах.

Завдання 1. Робота в парах. Складання діалогу

— Як люди можуть вітатися?— Розіграйте сценки вітання.Завдання за вибором:— Як вітаються українці?— Як вітаються китайці?— Як вітаються ескімоси?— Як вітаються лапландці?— Як вітаються гвінейці?

Завдання 2— Що означають жести?— Замість усних висловлювань багато людей користуються жестами.— Якими жестами користуєтеся ви?— Що означає виставлений уперед великий палець? (Задоволення.)— Якими жестами ви скористуєтеся, аби промовити слово «проходьте»?

Завдання 3— Замість яких слів використано ці жести?

3) Вправа «Кластер».

Завдання: складіть «Кластер» до слова спілкування.

Доберіть ключові слова до слова спілкування.

Зазначте поняття, що глибше розкривають зміст.культура мовленняповідомленнярезультатперервадзвінокдіядзвіноктоваришувічливі словашколателефондопомога, послугаСпілкуванняправила спілкуванняефективнерозповідьцікавауміння слухатине пере-биватиуживати ввіч-ливі словау мага-зиніна вулиціу метроу музеїдовго не розмовлятиВисновок. Отже, слово спілкування охоплює чималу кількість інших слів.1

— Назвіть основні правила спілкування

ОСНОВНІ ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ

1. Будьте завжди ввічливими, привітними й доброзичливими у спілкуванні, з повагою ставтеся до співрозмовника.2. Умійте слухати, не перебивайте співрозмовника.3. Не викрикуйте.4. Говоріть про те, що може бути цікавим і корисним для слухачів.5. Не ображайте людей словом.6. Використовуйте у спілкуванні звертання і ввічливі слова, дотримуйте культури мовлення.7. Умійте підтримати людину словом і справою у будь-якій ситуації.

4) Практична робота «Як попросити про послугу чи допомогу». Робота в парах.— Розіграйте діалог «Прохання товариша про допомогу».Учні в парах розігрують діалог «Прохання товариша про послугу чи допомогу».Діалог 1— Тарасику, у мене зламався олівець. Дай мені, будь ласка, підстругачку.— Візьми, будь ласка!— Дякую тобі. Ти справжній товариш.— Я знаю, ти вчинив би так само.Діалог 2— Оксанко, ти йдеш додому?— Ні. Мені потрібно полити квіти у класі. Алінко, допоможи мені, будь ласка!— Авжеж. Давай поливальницю. Разом працювати веселіше і швидше.— Дякую тобі за допомогу!— Коли знадобляться ці знання у житті?

5) Робота з конструктором LEGO.

Руханка-тренінг «Вежа добрих учинків»

— Діти, перед вами багато цеглинок. Ви берете цеглинки і розпочинаєте будувати вежу. Я розпо-чинаю першою. Підходжу до Олексія, беру його за руку і дякую йому за допомогу: «Я обираю Олексія, тому що він мені допоміг нести зошити, коли я його попросила, і кладу червону цеглинку». (Хлопчик продовжує гру, обираючи іншого учня з класу. Гра триває доти, поки не будуть обрані всі учасники тренінгу. Останній учасник кладе цеглинку, а всі діти, піднявши руки догори, промовляють: «Ми вміємо робити добрі вчинки!».)

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

Зворотний зв’язок. Вправа «Відкритий мікрофон»— Розкажіть про свої враження від уроку.— Висловіть побажання однокласникам.— Коли вам було весело, радісно?— А коли ви сумували?— Чому?— Де знадобляться здобуті на уроці знання у житті?

Категорія: НУШ Українська мова 1 клас - Розробки уроків 1 семестр | Додав: uthitel
Переглядів: 1299 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: