Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Файли » Нова українська школа (НУШ) » НУШ Українська мова 1 клас - Розробки уроків 1 семестр

УРОК 2. ПИСЬМОВЕ ПРИЛАДДЯ
07.12.2019, 18:40

УРОК 2. ПИСЬМОВЕ ПРИЛАДДЯ

Мета: ознайомити учнів з письмовим приладдям (зошитом, ручкою, олівцем), гігієнічними правилами письма; звернути увагу на обкладинку зошита (зміст малюнка); вправляти у правильному розміщенні олівця учнів, які пишуть правою/лівою рукою; розвивати дрібні м’язи руки та м’язову пам’ять дітей, увагу, логічне мислення; виховувати охайність, уважність.Обладнання: плакат «Правильно сиди під час письма», кольорові олівці, малюнок із зображенням Буратіно.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, технологічна.

Хід уроку.

ВСТУПНА ЧАСТИНА

Організація класу— Діти, чи готові ваші очі до уроку? (Так!) Підморгніть мені.— Чи готові ваші вушка мене слухати? (Так!) Покажіть, як ви ними слухаєте.— Чи готові ваші ручки писати у зошиті? (Так!) Поплескайте.— Чи готові ваші ніжки вас слухати? (Так!) Потупайте.

ІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Мотивація навчальної діяльності— А навіщо людині вміти писати?— Діти, до нас сьогодні на урок завітав Буратіно.— Буратіно, які ти знаєш предмети, якими можна писати та малювати? Діти, спробуйте відгадати загадки — і ви дізнаєтеся, чим може писати Буратіно.
  2. Загадки

Маленьке, біленьке,

По чорному полю плигає і слід залишає. (Крейда.)

У коробці спочиваютьСпритні хлопці молодці,

Убрання барвисте маютьІ загострені кінці.На папері слід лишають,А зовуться... (олівці).

  1. Повідомлення теми та мети уроку

— Діти, сьогодні ви ознайомитесь із письмовим приладдям, гігієнічними правилами письма.

3. Вивчення нового матеріалу

1) Ознайомлення з письмовим приладдям.

Вправа «Відкритий мікрофон»

— А ще чим можна залишати слід на папері? (Ручкою, фломастерами, фарбами.)— Перед вами на парті є кольорові олівці. Знайдіть у коробці олівець такого кольору, що вам най-більше подобається малювати. Візьміть його у праву руку (лівші— уліву руку). Покажіть, де у вас права рука. Підніміть її, поставте на парту. Подивіться уважно, як я тримаю. Сьогодні будемо пра-цювати з олівцями. Подружіться з ними, правильно тримайте у пальчиках. Хто знає, як слід тримати олівець? Нумо разом пригадаємо, скільки пальців на руці.Нумо пальці рахувать:Один, два, три, чотири, п’ять.Один, два, три, чотири, п’ять —Десять пальців, дві руки —Це твої помічники.За Ю. Соколовою— А тепер пригадаймо, як звуться пальці на руці: найменший — мізинець, потім — безіменний (без імені), середній (він посередині), вказівний (ним указують на щось), нарешті,— великий, він завжди виконує велику роботу. Наприклад, візьміть книжку в руки. Скількома пальцями ви її три-маєте? (Чотири пальці її тримають зодного боку, авеликий тримає її всю.)— Візьміть олівець у руку. Які пальці його тримають? (Олівець тримаємо тільки трьома паль-цями— великим, вказівним ісереднім. Він більше спирається на середній палець, притримується ве-ликим ізверху вказівним. Усі три пальці знаходяться приблизно на відстані 2см від кінця олівця.)Учитель обходить клас і кожному з учнів показує, як правильно тримати олівець.— Діти, покажіть Буратінові, як ви вмієте тримати олівець. Навчіть його!

Пальчикова гімнастика. Гра «Піаніно»

— Поставте всі пальці на парту і на рахунок піднімайте по одному, починаючи з мізинця.

2) Ознайомлення із зошитом (Вашуленко О. В. Зошит для письма і розвитку мовлення No 1. 1 клас / О. В. Вашуленко, О. Ю. Прищепа.— К. : Видавничий дім «Освіта», 2018)

.— Що потрібно мати для уроків письма? Ну, звісно, зошит із друкованою основою, прості та ко-льорові олівці. Згодом ви будете писати ручкою. Роздивіться зошит та визначте, де обкладинка, а де — сторінки.— Що зображено на обкладинці?— Нумо ознайомимося з умовними позначками. (Учитель зачитує, що означає кожна позначка.)

3) Ознайомлення з правилами посадки за партою під час письма.— Розгляньте плакат та навчіть Буратіно сидіти правильно за партою. Сядьте так, як показано на плакаті: ноги поставте повною ступнею на підлогу, спину тримайте прямо, голову нахиліть униз так, щоб бачити, що позначено у зошиті, лікті покладіть на парту так, аби не звисали. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. Плечі мають бути на одному рівні. Зіпріться ліктем на парту й торкніться пальчиками скроні. Так перевіряють відстань від очей до зошита.

4) Виконання завдань у зошиті.

Зошит свій я розгортаю, Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи я берусь.— Діти, як правильно покласти зошит на парту?— Розгляньте сторінки у своїх зошитах.— Прикладіть на сторінку зошита свою руку долонькою вниз і обведіть її.— Назвіть ім’я кожного пальчика.

Фізкультхвилинка

Я малюю зайчика для вас.Раз. (Роблять колові рухи руками над головою.)Це у нього, бачте, голова.Два. (Руки кладуть на голову.)Це у нього вухо до гори.Три. (Піднімають руки вгору, до вух.)Це стирчить у нього хвостик сірий.Чотири. (Повертають тулуб ліворуч, праворуч.)Це очиці весело горять.П’ять. (Прикладають руки до очей «біноклем».)Ротик, зубки — хай морквинку їсть.Шість. (Наслідують жування моркви зайцем.)Шубка тепла, хутряна на нім.Сім. (Погладжують руки, боки, плечі, нагинаються.)Ніжки довгі, щоб гасав він лісом.Вісім. (Підскакують на місці.)Ще навколо посаджу дерева я.Дев’ять. («Садять дерева» і«притоптують ямки».)І хай сонце сяє з піднебесся.Десять. (Піднімаються на носках, руки вгору.)П. Ребров

5) Гра «Творча майстерня».— Наш Буратіно разом з вами мріє побувати у творчій майстерні. Для Мальвіни він хоче вигото-вити букет із квітів, а ми йому допоможемо.— А що для цього потрібно? Нам потрібні матеріали: кольоровий папір, олівець, клей, ножиці.— Але спочатку ми пригадаємо правила користування ножицями.

ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ НОЖИЦЯМИ

Користуйся ножицями лише із заокругленими кінцями.

Клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.

У процесі різання уважно стеж за розміткою.

Не розмахуй ножицями, не наближайся до товариша під час різання.

Не залишай ножиці після роботи у розкритому вигляді.

Передавай ножиці кільцями вперед.— Виберіть квітку, що вам подобається.— З яких деталей складається квітка?— Якого кольору пелюстки?— А листочки і стовбурець?Учитель надає допомогу учням.

6) Вправа «Асоціативний кущ».Квіти(Ваза, клумба, метелики, бджоли...)

7) Робота з конструктором LEGO.

Робота в групах.

Діти працюють на килимку.— Діти, уявіть, що вам потрібно створити букет для учнів іншого першого класу. Спробуйте ство-рити цю квітку. Перед вами багато цеглинок. Ви берете їх і розпочинаєте створювати букет.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Зворотний зв’язок. Вправа «Відкритий мікрофон»

— Хто може сказати і показати, як правильно сидіти за партою?— Як правильно тримати олівець?— Що ви вчилися робити на уроці?

  1. Відгадування загадок

Чорний Іван,Дерев’яний каптан.Де носом поведе,Там помітку кладе. (Олівець.)

У портфелі є хатинка —Ручки там живуть, резинка,Клей, лінійка, кутники —Школярів помічники. (Пенал.)— Запам’ятайте, що зошити завжди потрібно класти у спеціальну папку, тоді вони будуть охай-ними. Олівці та ручку потрібно класти у пенал, аби вони не ламалися і не губилися.

Категорія: НУШ Українська мова 1 клас - Розробки уроків 1 семестр | Додав: uthitel
Переглядів: 390 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: