Головна » Файли » Нова українська школа (НУШ) » НУШ Матеріали уроків “Я досліджую світ" (2 клас)

Зміни у нашому житті Тиждень 1. Знову разом
11.12.2019, 21:52

Зміни у нашому житті
Тиждень 1. Знову разом

Мета

Ознайомити зі змінами у житті людини; формувати вміння спостерігати за змінами у зовнішності, розвивати вміння вимірювати зріст, масу тіла.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

•  називають про зміни у своїй зовнішності;

•  пояснюють, що вони хотіли б змінити у своїй школі та як це зробити спільно.

Обладнання і матеріали

•  Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

•  Комп'ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

•  Ваги для вимірювання маси тіла і ростомір (або завчасно залучити учнів до вимірювання цих показників вдома чи у шкільному медичному кабінеті).

Що підготувати заздалегідь

•  Роздрукувати додаток 1 за кількістю учнів у класі.

Рекомендації щодо організації освітнього простору

•  Ранкове коло, підсумкові завдання виконують у загальному колі: всі сидять на стільчиках, на килимку або стоять.

•  Решту вправ теж можна проводити в колі або за столами (на розсуд учителя).

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ

Ранкове коло

8 хв

Робота з підручником «Як ми змінилися»

6 хв

Рухлива вправа «Карусель змін»

5 хв

Вправа «Що змінилося у школі?»

5 хв

Бесіда «Змінюємо школу»

6 хв

Підсумкові завдання

10 хв

Усього тривалість

40 хв

Ранкове коло (зворотний зв'язок, вступ до теми, знайомство)

1. Привітання «Сонечко».

Слово вчителя: «Діти, подивіться у віконце. Яка сьогодні погода? Якщо на вулиці світить ясне сонечко, то й у всіх навколо чудовий настрій. А якщо погода похмура, то й на душі якось сумно. А давайте зараз ми створимо в нашому класі своє тепле сонечко! Для цього ми повинні стати в коло й міцно взятися за руки. Яке гарне сонечко у нас вийшло! А щоб воно нас зігріло своїм теплом, давайте подивимося один на одного й подаруємо всім свою усмішку».

2. Зворотний зв'язок із минулим заняттям. Запитайте дітей: «Про що ми робили на минулому уроці?» Вислухайте їхні відповіді, підсумуйте сказане: «Ми дізналися про те, як наші однокласники провели літо, змінилися за час літніх канікул».

3. Актуалізація нової теми: «Сьогодні ми дізнаємося про зміни, які відбуваються у нашому житті, навчимося визначати деякі з них, наприклад, вимірювати зріст і масу тіла».

4. Вправа на знайомство. Запропонуйте учням по черзі назвати своє захоплення, коли вони були у дитячому садочку і зараз, продовживши речення: «У дитячому садку я цікавився/лася..., а тепер...»

Примітка: за наявності часу або якщо у вашому класі невелика кількість учнів (до 25) можете запропонувати дітям показати свої захоплення жестами і мімікою, а інші — вгадують.

Запитання для обговорення:

•  Як змінилися ваші захоплення?

•  Чому захоплення, які були дуже цікавими, можуть замінються іншими?

•  Що ще може легко змінюватися?

Підсумуйте: «У природі й житті людини постійно відбуваються зміни. Змінюється також і сама людина. Наприклад, наші захоплення, смаки, вподобання можуть легко змінюватися з часом. Це може відбуватися під впливом нашого досвіду, спілкування з друзями та інших чинників».

Робота з підручником «Як ми змінилися»

Запропонуйте учням прочитати текст та розглянути малюнок у підручнику на с. 8.


Запитання для обговорення:

•  Які зміни досліджували діти? (зріст і масу тіла)

•  Які прилади вони використовували для цього? (ростомір і ваги)

•  Хто з дітей найвищий за зростом? (Богдан) А серед дівчат? (Оленка)

•  Хто з дітей має найбільшу масу тіла? (Богдан) А найменшу? (Олесь)

Підсумуйте: «Зріст і маса тіла у дітей швидко змінюються».

Рухлива вправа «Карусель змін»

1. Запропонуйте учням виміряти та запам'ятати свій зріст та масу тіла, використавши ваги та ростомір (якщо у класі неможливо організувати вимірювання, можна завчасно виміряти дітей у медичному кабінеті).

2. Після того, як всі учні дізналися свою вагу та зріст, запропонуйте учням дослідити їх зміни у порівнянні з однокласниками.

3. Запропонуйте дітям утворити два кола з однаковою кількістю учасників (зовнішнє і внутрішнє), повернувшись обличчям одне до одного, при чому внутрішнє коло є нерухомим, а зовнішнє рухається на одну людину вправо через рівні проміжки часу.

4. Орієнтовні завдання для роботи в парах між учасниками зовнішнього і внутрішнього кола:

•  виміряйте, хто з вас вищий за зростом (якщо є час, обчисліть, на скільки);

•  порахуйте, скільки ви важите разом;

•  обговоріть, що у вас змінилося за літні канікули;

•  скажіть, що ви вмієте робити зараз, чого не вміли раніше.

Підсумуйте: «Ви дізналися, які зміни відбулися з вами і однокласниками».

Вправа «Що змінилося у школі?»

1. Роздайте кожному учню додаток 1.

2. Запропонуйте дітям самостійно дати відповіді на запитання, а потім обговорити їх з однокласниками.

3. Якщо на якесь із запитань жоден з учнів не знає відповіді, вчитель може допомогти з відповіддю.

Бесіда «Змінюємо школу»

1. Запропонуйте дітям поміркувати, що вони хотіли б змінити у своїй школі та як це можна зробити.

2. Для того, щоб учням було простіше, можете розказати їм про телепроект каналу 1+1 «Зміни свою школу», учасники якого власними силами змінювали свою школу на краще:

https://tinyurl.com/y2h7dfw3

3. Також можете продемонструвати учням одне з відео учасників проекту (плейліст наводимо за посиланням):

https://tinyurl.com/y3oqgr9g

4. Запропонуйте учням обговорити, яка ідея їм сподобалася найбільше. Крім того, у вільний від навчання час можете організувати екскурсію до найближчої школи, яка брала участь у проекті, щоб дізнатися більше про їх досвід змін.

Підсумкові завдання (зворотний зв'язок, рефлексія, релаксація)

1. Вправа «Крісло автора». Запропонуйте учням за бажанням сісти до Крісла автора і розказати про зміни у своєму житті, наприклад:

•  У мій перший день у школі мій настрій був... А зараз, у другому класі я...

•  Раніше моєю мрією було... А зараз...

•  Я вже вмію і можу навчити інших...

Підсумуйте: «Всі ви змінюєтеся і можете впливати на зміни».

2. Запропонуйте дітям стати в коло та беручись за руки тричі промовити слова: «Змінюємося ми — змінюється світ» Перший раз — стоячи на місці, другий — підійшли ближче і обнялися, третій — стаємо ще ближче.

Додаток 1

 

Категорія: НУШ Матеріали уроків “Я досліджую світ" (2 клас) | Додав: uthitel
Переглядів: 289 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: