Головна » Файли » Нова українська школа (НУШ) » НУШ Матеріали уроків “Я досліджую світ" (2 клас)

Водії та пішоходи Тиждень 2. Безпека на дорогах
11.12.2019, 21:52

Водії та пішоходи
Тиждень 2. Безпека на дорогах

Мета

Тренувати вміння безпечно переходити дорогу, в тому числі й на перехресті; виховувати відповідальність за своє життя і здоров'я, а також життя та здоров'я оточуючих людей.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

•  наводять приклади перехресть свого населеного пункту;

•  демонструють вміння безпечно переходити нерегульоване перехрестя (на прикладі схематичного макету).

Обладнання і матеріали

•  Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

•  Комп'ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

Що підготувати заздалегідь

•  Роздрукувати та розрізати на картки додаток 1 (а також за потреби додаток 2).

•  Попросити дітей принести іграшкові фігурки людей, підготувати макети автомобілів з попереднього уроку.

•  Малюнки чи схематичні зображення з карти населеного пункту нерегульованих перехресть поблизу школи (у трьох екземплярах).

Рекомендації щодо організації освітнього простору

•  Ранкове коло, підсумкові завдання виконують у загальному колі: всі сидять на стільчиках, на килимку або стоять.

•  Місце під час рольової гри на килимку для кожного учня.

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ

Ранкове коло

6 хв

Перегляд мультфільму «Як переходити дорогу»

7 хв

Руханка

3 хв

Робота с підручником «Переходимо дорогу на перехресті»

5 хв

Рольова гра «На перехресті»

15 хв

Підсумкові завдання

4 хв

Усього тривалість

40 хв

Ранкове коло (зворотний зв'язок, вступ до теми, знайомство)

1. Привітання «У школу»:

Дзвонить дзвіночок:

— Дзелень, дзелень!

(імітація руху дзвіночка)

Сміється сонце, Збудився день.

(стаємо навшпиньки, тягнемося руками вгору)

...Щастя в науці

Бажає нам

(показуємо, як ми читаємо, пишемо)

Добрий дзвіночок: —

Бім-бам, бім-бам!

(плескаємо в долоні сусідів зліва, справа)

Леся Храплива-Щур

2. Зворотний зв'язок із минулим заняттям. Запитайте дітей: «Що ми робили на минулому уроці, чого навчилися нового?» Вислухайте їхні відповіді, підсумуйте сказане: «Під час минулого уроку ми навчилися визначати напрямок руху транспорту, а також виготовили макети автомобіля».

3. Вправа на знайомство. Попросіть дітей по черзі назвати своє ім'я та розказати, які пішохідні переходи зустрічаються на їх шляху до школи, як вони по них переходять дорогу.

4. Зачитайте учням вірш:

«Зебрик та корисне відкриття»

Зебреня прийшло до тата

Про важливе запитати —

Каже, в книжці прочитало,

Як дорогу перейти:

«Там написано, що дітям,

Навпростець щоб не ходити

Й на той бік переміститись,

Треба по мені іти!»

Зебра-тато засміявся:

«Ти даремно налякався!

ЗЕБРА - то такі смугасті

Пішоходам вказівки.

ЗЕБРА вкаже, де безпечно

Переходити. Й доречі,

Тут авто беззаперечно

Враз притихшують ходи.

Та дорога — не для жартів! —

Схмурно глянув Зебра-тато. —

Завжди маєш пам'ятати,

Що цінніше за все життя!»

Зебрик посміхнувсь до тата

Й правила майнув вивчати,

Аби друзям розказати

Про корисне відкриття.

Вікторія Давиденко

Запитання для обговорення:

•  До кого звертався Зебрик на початку вірша?

•  Яке корисне відкриття зробив Зебрик?

•  Кому він захотів про це розказати?

•  Про яке правило дорожнього руху ви хотіли б розказати своїм друзям?

Підсумуйте: «Необхідно дотримуватися правил дорожнього руху, вчити цього інших».

5. Оголосіть тему уроку: «Сьогодні на уроці ви відчуєте себе водіями та пішоходами, вчитиметеся переходити дорогу на нерегульованому перехресті».

Перегляд мультфільму «Як переходити дорогу»

https://tinyurl.com/yxpkffa4

Запитання для обговорення:

•  Де головний герой мультфільму спочатку хотів перейти дорогу?

•  Як ви ставитеся до цього вчинку?

•  Що порадив йому водій червоного автомобіля?

•  У цьому мультфільмі зображено знак пішоходного переходу в США. Який вигляд має цей дорожній знак в Україні?

•  Як хлопчик переходив дорогу через нерегульований пішохідний перехід?

•  Як це потрібно робити правильно?

•  Про яке правило безпечного переходу вулиці не було сказано у цьому мульфільмі?

Підсумуйте: «Перш ніж переходити вулицю на нерегульованому пішохідному переході, необхідно подивитися наліво, потім направо, дійшовши до середини вулиці — ще раз направо. А рухатися переходом потрібно швидко, але спокійно, не заважаючи водіям й іншим пішоходам».

Руханка

Попросіть дітей стати в коло, послухати вірш і повторювати за вами рухи:

Я іду по тротуару

(крокуємо на місці)

Чи гуляю по бульвару

(розводимо руками в сторони)

Де перехід на вулиці, якщо не видно знак?

(знизуємо плечима)

Треба нам зробити так: при дорозі зупинись

(зупинились)

і ліворуч подивись.

(дивимося ліворуч)

Бачиш — транспорту немає

(підносимо руку до лоба, ніби придивляючись вдалечінь)

до середини рушай.

(знову крокуємо)

Там негайно зупинись

(зупинились)

І праворуч подивись.

(дивимося праворуч)

Всі машини пропусти, після цього можеш йти

(знову крокуємо)

В. Паронова

Примітка: за бажанням дітей та наявності часу можете повторити цю руханку декілька разів — спочатку у колі, дивлячись один на одного, а потім крокуючи по колу.

Робота з підручником «Переходимо дорогу на перехресті»

Запропонуйте учням прочитати текст та розглянути малюнок у підручнику на с. 19.

Запитання для обговорення:

•  Як безпечно перейти дорогу на регульованому перехресті?

•  Як потрібно переходити дорогу на нерегульованому перехресті?

Підсумуйте: «На вулицях і дорогах, де рух регулюється, треба уважно стежити за сигналами світлофора чи регулювальника. Якщо рух не регулюється, перетинати проїзну частину треба особливо обережно, переконавшись, що поблизу немає автомобілів, які рухаються».

Рольова гра «На перехресті»

1. Завчасно підготуйте картки з ролями водіїв та пішоходів за кількістю учнів у класі (Додаток 1).

2. На початку гри об'єднайте учнів у 3 групи відповідно до кольору картки.

3. Учні, які отримали картки з роллю водія, використовують макети автомобілів з попереднього уроку, а учні-«пішоходи» — іграшкові фігурки людей, які діти мали принести з собою на урок. Якщо іграшкових фігурок для всіх учнів не вистачає, можете використати зображення силуетів пішоходів (Додаток 2).

4. Намалюйте три нерегульовані перехрестя, які є у вашому населеному пункті (можете зробити це завчасно або ж залучити до цього дітей).

5. Відпрацюйте правила дорожнього руху на цьому нерегульованому перехресті.

6. За наявності часу можете розіграти з дітьми перехід вулиці на перехресті, де є світлофор, а також уявної ситуації, коли загорілось червоне світло світлофора, машин немає, а друг пропонує: «Ми встигнемо перебігти».

Підсумуйте: «Транспорт вулицями рухається з великою швидкістю, пішоходи також часто кудись поспішають. Ситуація на дорозі може змінюватись блискавично, і тому під час переходу вулиці необхідно постійно й уважно за нею спостерігати, переходити дорогу лише через пішохідний перехід».

Підсумкові завдання (зворотний зв'язок, релаксація)

Вправа на завершення «Ти - молодець!». Запропонуйте учням по черзі розказати, яке правило безпечної поведінки на дорозі вони запам'ятали. Після того, як одна дитина розкаже правило безпеки дорожнього руху, всі інші учні кажуть «Ти - молодець!» та показують великий палець вгору. По завершенні відповідей учнів скажіть всі разом: «Ми - молодці!».

Додаток 1

Додаток 2

 

Категорія: НУШ Матеріали уроків “Я досліджую світ" (2 клас) | Додав: uthitel
Переглядів: 324 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: