Головна » Файли » Нова українська школа (НУШ) » НУШ Матеріали уроків “Я досліджую світ" (2 клас)

Дороги: тоді й зараз Тиждень 2. Безпека на дорогах
11.12.2019, 21:52

Дороги: тоді й зараз
Тиждень 2. Безпека на дорогах

Рекомендована тематика

Тривалість

1. Дороги: тоді й зараз

1 год

2. На перехресті

1 год

3. Увага! Автомобіль!

1 год

4. Водії та пішоходи

1 год

5. Комп'ютерна мишка і клавіатура

1 год

6. Як знайти дорогу

1 год

7. Працюємо самостійно: вправи з математики та мови

2 год

Орієнтовні / проблемні запитання:

•  Якими бувають дороги?

•  Якими дороги і транспорт були у минулому? Які будуть у майбутньому?

•  Які бувають перехрестя?

•  Як безпечно переходити дорогу?

•  Що допомагає керувати дорожнім рухом?

•  Навіщо потрібні дорожні знаки?

•  Як користуватися навігатором?

•  Чому я маю дотримуватися правил безпеки на дорогах?

Цілі тижня:

1. Розширювати уявлення про види доріг у сільській та міській місцевості.

2. Систематизувати знання дітей про дорожні знаки для пішоходів;

3. Сформувати в учнів уявлення про регульоване та нерегульоване перехрестя, вчити правилам їх безпечного переходу;

4. Тренувати навички розпізнавання напрямку руху транспорту, безпечного переходу вулиці на перехресті.

5. Формувати вміння прокладати пішохідні маршрути за допомогою навігатора, працювати з мишкою та клавіатурою.

Очікувані результати тижня:

Наприкінці тижня учні:

•  називають види доріг за матеріалом покриття;

•  розпізнають регульовані та нерегульовані перехрестя;

•  демонтструють вміння безпечного переходу проїзної частини дороги через регульовані та нерегульовані пішохідні переходи;

•  пояснюють, чому потрібно дотримуватися правил безпеки на дорогах;

•  демонтструють вміння прокладати маршрут за допомогою навігатора.

Освітня галузь

Очікувані результати

СЗО

Безпека

- обирає безпечну дорогу, розробляє безпечний маршрут до/зі школи з урахуванням правил дорожнього руху [2 СЗО 1-2.3-1];

- обирає свої дії як учасник дорожнього руху з найменшим ризиком [2 СЗО 1-2.3-2];

- дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях [2 СЗО 1-2.4-2];

- розрізняє основні знаки та символи дорожнього руху [2 СЗО 1-2.4-3];

- розрізняє найважливіші попереджувальні знаки та символи, пояснює, що вони означають [2 СЗО 1-4.2-1].

ГІО

Я серед людей

- дотримується встановлених в освоєному громадському просторі (у школі, парку, на дитячому майданчику тощо) правил [2 ГІО 2-2.3-1];

- пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил [2 ГІО 2-2.3-2];

- пояснює, що життя кожного покоління відрізняється від життя іншого [2 ГІО 2-1.3-3].

ТЕО

Технічна творчість та техніка

- добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев'яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування) [2 ТЕО 1-1.3-2]

МОВ

Взаємодіємо усно

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1];

- перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації [2 МОВ 1-1.1-2];

- сприймає монологічне висловлення (казки, розповіді, вірші, інструкції до виконання завдань тощо) з конкретною метою [2 МОВ 1-1.1-3].

Читаємо

- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];

- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння [2 МОВ 2-2.1-3];

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4].

МАО

Лічба

- лічить за правилами лічби об'єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично; двійками, п'ятірками, десятками) [2 МАО 1-4.2-1];

- порівнює і впорядковує об'єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками [2 МАО 1-4.1-2];

- об'єднує об'єкти у групу за спільною ознакою [2 МАО 1-4.1-3];

- розбиває об'єкти на групи за спільною ознакою [2 МАО 1-4.1-4].

Числа. Дії з числами

- читає і записує натуральні числа (мінімум до 100) та нуль - словами і цифрами [2 МАО 2-4.2-3];

- знаходить потрібну інформацію, використовуючи зокрема й засоби ІКТ [2 МАО 2-2.1-1].

ІФО

Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)

- формулює прості інформаційні запити [2 ІФО 1-1.1-3];

- читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування [2 ІФО 1-1.2-5].

Моя цифрова творчість

- оцінює ризик порушення послідовності дій (наприклад, під час переходу дороги на перехресті) [2 ІФО 2-2.1-3];

- укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для досягнення мети у повсякденній діяльності [2 ІФО 2-2.2-2].

Я і цифрові пристрої

- досліджує можливості пристроїв [2 ІФО 4-3.1-2];

- експериментує з їхніми функціями [2 ІФО 4-3.1-3];

- визначає переваги цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних [2 ІФО 4-3.1-4];

- описує призначення доступних цифрових пристроїв [2 ІФО 4-3.1-5];

- використовує програмні середовища для навчальної діяльності та в побутових ситуаціях [2 ІФО 4-3.2-3];

- використовує цифрові пристрої для пошуку інформації, творчості та співпраці [2 ІФО 4-3.3-3].

Дороги: тоді й зараз

Мета

Формувати уявлення учнів про необхідність дотримання правил дорожнього руху, історію їх виникнення.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

•  описують дороги свого населеного пункту, їх покриття;

•  розповідають про історію виникнення правил дорожнього руху.

Обладнання і матеріали

•  Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

•  Комп'ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

Що підготувати заздалегідь

•  Організувати підключення комп'ютера до сервісу Карти Google (Google Maps) або використати фотографії місцевості, де розташована школа, так щоб на зображенні були присутні дорожні знаки та/чи світлофор (зразок у додатку 1).

Рекомендації щодо організації освітнього простору

•  Ранкове коло, підсумкові завдання виконують у загальному колі: всі сидять на стільчиках, на килимку або стоять.

•  Решту вправ теж можна проводити в колі або за столами (на розсуд учителя).

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ

Ранкове коло

7 хв

Бесіда «Правила дорожнього руху»

10 хв

Руханка «Не плутай сторони»

2 хв

Обговорення вірша «Еволюція транспорту»

4 хв

Бесіда «Сучасні дороги»

10 хв

Підсумкові завдання

7 хв

Усього тривалість

40 хв

Ранкове коло (зворотний зв'язок, вступ до теми, знайомство)

1. Привітання «Раз, два, три!»

Раз — зарядку залюбки

вранці роблять малюки.

Два — водички не цурались,

умивались, гартувались.

Три — сніданок смакували,

та до школи поспішали.

Доброго ранку, друзі!

Леся Вознюк

2. Зворотний зв'язок з минулими заняттями. Запитайте дітей: «Про що ми говорили протягом минулого тижня?» Вислухайте їхні відповіді, підсумуйте: «На минулому тижні ми з вами говорили про те, які зміни відбуваються у нашому житті, а також житті школи, класу, вчилися поводити себе безпечно під час евакуації, а також знайомилися з нашими помічниками у навчанні — книгами та комп'ютерними пристоями, вчилися їх вмикати та вимикати і перезавантажувати».

3. Вправа на знайомство. Попросіть дітей по черзі назвати своє ім'я та розказати, як вони зазвичай добираються до школи (відвозять батьки, громадським транспортом, йдуть пішки).

Примітка: якщо ви працюєте вчителем у опорній школі і знаєте, що більшість дітей класу привіз до школи шкільний автобус, доречніше провести інший варіант вправи на знайомство: попросіть дітей по черзі назвати своє ім'я та один вид транспорту, який вони бачили останніми днями.

4. Актуалізація теми тижня: «Цього тижня ми дізнаємося більше про безпеку на дорогах».

Бесіда «Правила дорожнього руху»

1. Запропонуйте учням продовжити речення і пригадати всіх учасників дорожнього руху:

•  Якщо люди йдуть пішки, то вони ... (пішоходи).

•  Якщо люди їдуть у громадському транспорті, то вони ... (пасажири).

•  Якщо люди сидять за кермом, то вони ... (водії).

Запитання для обговорення:

•  Де рухаються пішоходи? (по тротуару чи узбіччю дороги);

•  Де їздить транспорт? (на проїздній частині дороги);

•  Кому потрібно знати правила дорожнього руху? (всім його учасникам — водіям, пасажирам, пішоходам);

•  Навіщо потрібні правила дорожнього руху? (їх дотримання робить рух на дорогах безпечнішим).

Підсумуйте: «Для всіх учасників дорожнього руху, щоб вони були у безпеці, створено правила, яких всі повинні дотримуватися».

2. Запропонуйте учням переглянути уривок із мультфільму «Абетка безпеки на дорозі — Історія правил дорожнього руху» (з 01:28 до 03:42):

https://tinyurl.com/y6qkqfuu

Запитання для обговорення:

•  У якій країні вперше було запроваджено правила дорожнього руху? (у Давньому Римі).

•  Рух з якого боку було запроваджено у Давньому Римі? (лівосторонній).

•  А рух з якого боку набув поширення пізніше? (правосторонній).

•  Яке правило з минулого видалося вам смішним? (щоб попереду автомобіля біжав хлопчик, який попереджав про рух авто).

•  А яке правило дорожнього руху запровадили б ви?

Підсумуйте: «У давні часи дороги були єдиними і для тих, хто їхав, і для тих, хто йшов. Це часто призводило до нещасних випадків. Тому люди зрозуміли необхідність створення правил дорожнього руху».

Рухлива гра «Не плутай сторони»

1. Запропонуйте дітям стати колом і пограти в гру «Не плутай сторони».

2. Ведучий гри (першого разу ним може бути вчитель) подає дітям команди, наприклад, «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)» та ін.

3. Хто з учнів помиляється, сідає на місце. Перемагають ті, хто не зробив помилок і залишився стояти.

4. За наявності часу можете повторити гру 2-3 рази, залучаючи у якості ведучих кого-небудь з дітей.

5. Коли діти добре засвоять гру, можете її ускладнити, показуючи неправильне виконання рухів.

Обговорення вірша «Еволюція транспорту» (уривок)

У минулому столітті,

Не було такої миті:

Щоб не спілкувались люди,

Щоб не побували всюди.

Щоб дістатися кудись,

Був потрібен транспорт скрізь.

Тоді коней запрягали

І в дорогу вирушали.

Коні добру силу мали

І як транспорт виручали.

Карета й четверо коліс,

А пасажирів кучер віз.

Карети мчали швидкі, веселі.

Тягнули їх коні в міста і села

Розкішні пані кучерів хвалять,

Що ні до кого вони не сигналять.

Пройшли роки, змінився транспорт.

Немає вже коней на трасі

Машини мчать швидкі, грузові,

І легкові — не віз гужовий.

Тепер, щоб безпечно людям йти,

І щоб не трапилось з ними біди,

Дорожні знаки треба знати.

І правила безпеки вивчати...

Ірина Гаврилюк

Запитання для обговорення:

•  Який транспорт використовувався до винайдення автомобілів? (колісниці, вози, карети та ін.).

•  А який транспорт їздить дорогами зараз? (громадський та спеціальний транспорт, а також приватні автомобілі).

•  Що потрібно знати, щоб відчувати себе у безпеці на дорозі? (правила дорожнього руху)

Підсумуйте: «Без знання правил дорожнього руху ми можемо наражатися на небезпеку».

Бесіда «Сучасні дороги»

1. Організуйте продовження перегляду мультфільму (з 03:42 до 04:40):

https://tinyurl.com/y6qkqfuu

Запитання для обговорення:

•  Яку назву має частина дороги, призначена для руху пішоходів? (тротуар).

•  А як називається крайня частина тротуару, яка відділяє його від проїзної частини дороги? (бордюр).

•  Який матеріал використовують для твердого покриття доріг? (бруківка, асфальт).

•  Якими символами зображують правила дорожнього руху на сучасних дорогах? (дорожня розмітка, знаки, жести регулювальника, світлофор).

Підсумуйте: «Дороги складаються з проїзної частини, призначеної для руху транспорту, та тротуару для пішоходів. Також підтримувати безпеку на дорогах допомагають дорожня розмітка, дорожні знаки, світлофор, а у разі його поломки — поліцейський-регулювальник».

2. Запропонуйте учням прочитати текст та розглянути малюнок у підручнику на с. 15.

Запитання для обговорення:

•  Яке покриття мають дороги, зображені на малюнку? (ґрунтове й асфальтоване).

•  А яке тверде покриття доріг було поширеним у минулому? (бруківка).

•  Які дороги є у нашому населеному пункті?

•  На якій вулиці розташована наша школа? Яке покриття має її дорога?

•  Як називаються вулиці біля нашої школи? Яке їх дорожнє покриття?

•  Який дорожній знак зображено на малюнку? (Надземний пішохідний перехід).

•  Де цей знак можна побачити? (встановлюється для позначення надземних пішохідних переходів, наприклад, біля пішохідних мостів).

Підсумуйте: «Для водіїв та пішоходів на дорогах встановлюють дорожні знаки».

3. За наявності у класі підключення до інтернету можете продемонструвати учням декілька дорожних знаків та світлофорів, які розташовані біля школи, використовуючи сервіс «Карти Гугл» (Google Maps). Для цього перейдіть за наступним посиланням, введіть у поле пошуку адресу школи та натисніть внизу справа на символ жовтого чоловічка, щоб увімкнути режим панорамного перегляду вулиць:

https://www.google.com.ua/maps

Якщо у класі відсутній доступ до мережі Інтернет, можете завчасно підготувати фотографії місцевості навколо школи (зразок наводимо у додатку 1).

Підсумкові завдання

1. Покажіть учням мультимедійну презентацію для закріплення навчального матеріалу (автор — Маргарита Компанієць):

https://tinyurl.com/y6qkqfuu

2. Запропонуйте учням завершити перегляд мультфільму (з 4:40):

https://tinyurl.com/y6qkqfuu

Запитання для обговорення:

•  Як Неслуха уявляє собі дорогу й транспорт майбутнього? (пішохідний переліт, космічний лазерний світлофор, ракети)

•  Як ви уявляєте майбутнє дорожнього руху, дороги і транспорт майбутнього?

•  Які у майбутньому будуть правила дорожнього руху?

Підсумуйте: «У майбутньому також існуватимуть правила дорожнього руху, хоча вони й дещо зміняться».

3. Попросіть учнів вдома намалювати малюнок чи підготувати розповідь «Майбутнє дорожнього руху» для наступного уроку.

4. Запропонуйте дітям почергово розказати, що вони дізналися нового сьогодні на уроці. Завершіть урок оплесками один одному за активну роботу під час заняття.

Додаток 1


 

Категорія: НУШ Матеріали уроків “Я досліджую світ" (2 клас) | Додав: uthitel
Переглядів: 325 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: