Головна » Файли » Нова українська школа (НУШ) » МАТЕМАТИКА 1 клас - Розробки уроків до підручника О. П. Корчевська - 2018

Урок 2. Спільні і відмінні ознаки об'єктів
25.07.2019, 16:43

Урок 2. Спільні і відмінні ознаки об'єктів (с. 4)

Мета. Навчальна. Учити порівнювати об’єкти за розміром, кольором, формою, матеріалом, визначати ознаку, за якою об’єкти об’єднані у групу та поділені на підгрупи.

Розвивальна. Розвивати вміння порівнювати.

Виховна. Виховувати уважність.

Засоби навчання. Підручник, набірне полотно, лічильний демонстраційний матеріал, малюнки предметів зі спільними і відмінними ознаками.

Перебіг уроку

I. Усна лічба.

1. На мультимедійній дошці 8 грибів. Учитель показує указкою кожний гриб, а учні вголос лічать. Далі вчитель показує гриби в іншому порядку, а учні знову лічать, отримуючи те саме число. Після цього вчитель забирає один з грибів і учні знову кілька разів лічать решту грибів, отримуючи щоразу число 7. Учитель ставить гриб на місце, а виймає інший гриб, і лічба триває. Учитель навмисне допускає помилку: доторкуючись указкою до грибів, він один гриб пропускає або торкається до нього двічі. Учні виправляють помилку.

2. Лічба навколишніх предметів. Учні лічать парти, вікна, світильники, стільці тощо.

3. Лічба кубиків за вправою 3 підручника.

II. Вивчення нового матеріалу.

Підготовча робота.

На дошці заздалегідь зображено 3 пари ґудзиків: у першій парі два великі круглі ґудзики різних кольорів, у другій — великий і малий круглі ґудзики одного кольору, у третій — круглий і квадратний ґудзики одного кольору й розміру. Учні дають відповіді на запитання вчителя, які ознаки однакові і які — різні у кожній парі. Учитель підсумовує: у першій парі ґудзики відрізняються один від одного кольором, у другій — розміром, у третій — формою.

Пояснення нового матеріалу.

Робота з підручником.

1. Вправа 1. Учитель чітко перелічує спільні і відмінні ознаки м’ячів. Далі він запитує учнів, чим схожі яблука (формою і кольором) та чим вони відрізняються (розміром). Перші дві ознаки є спільними для всіх яблук, а третя — відмінна. Аналогічно відбувається бесіда і про сніжинки.

2. Вправа 2. Учитель пропонує одному учневі розповісти про всі ознаки першого намиста, іншому — про друге намисто і т. д.

3. Учні за чергою розповідають, які ознаки змінилися при переході від однієї фігури до іншої (вправа 4).

4. Учні повинні вказати дві причини, чому круг зайвий (форма і колір).

5. Письмова робота в зошитах за зразком учителя. Учитель показує на розлінованій дошці, як проводити лінії, як лічити клітинки; ходить поміж партами і допомагає учням.

Підсумок уроку.

Учитель нагадує, за якими ознаками учні розрізняли об’єкти і проводить гру «Визнач на дотик». Учні по черзі виходять до столу вчителя, їм зав’язують очі і дають у руки по два предмети (паперові і картонні кружечки, металева і пластикова кульки, великий і малий кубики тощо). Учень на дотик описує спільні і відмінні ознаки предметів. У результаті доходять висновку, що на дотик можна розрізнити величину, форму, матеріал, з якого зроблені речі, масу, а не можна розрізнити їх за кольором.

Категорія: МАТЕМАТИКА 1 клас - Розробки уроків до підручника О. П. Корчевська - 2018 | Додав: uthitel
Переглядів: 431 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: