Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 37 Тема: О. Грін. Основні факти життя і творчості митця. Літературний музей О. Гріна (Феодосія). Пам’ятники письменнику в У країні й за кордоном . «Пурпурові вітрила» Мета: ознайомити учнів з основними фактами життя та творчості митця, історією створення повісті «Пурпурові вітрила», літературними музеями О. Гріна та пам’ятниками письменнику в Україні й за кордоном; розвивати вміння працювати в команді, логічне, аналітичне та образне мислення, творчу уяву, мовлення учнів; виховувати високі моральні якості, оптимізм, уміння долати перешкоди на шляху до своєї мети. Очікувані результати: учні знають і розповідають про основні факти життя та творчості О. Гріна, його зв’язки з Україною, увічнення його пам’яті в літературних музеях, пам’ятниках; уміють відбирати, систематизувати та переробляти інформацію, створювати в команді творчий продукт та коментувати його зміст. Обладнання: чотири набори матеріалів для роботи (тексти, маркери), розрізаний на 4 час- тини плакат із зображенням корабля з пурпуровими вітрилами, портрети О. Гріна, зображення пам’ятників письменнику, фотографії з видами музеїв О. Гріна та міст, де він жив, виставка книг письменника. Ключові поняття: біографія, літературний музей. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Вид уроку: практична робота над створенням малюнка-аплікації «Пурпурові вітрила Олександра Гріна». Епіграф до уроку Олександр Грін — письменник соняч- ний і, незважаючи на важку долю, щасливий, тому що крізь усі його твори переможно проходить гли- бока й світла віра в людину, у добрі начала людської душі, віра в любов, дружбу, вірність і здійсненність мрії. В. Кетлинська Перебіг уроку I. Організаційний етап II. Ет ап підготов ки учнів до активного та свідомого засво єння нового матеріалу ;; Повідомлення теми нового матеріалу ;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу Отже, сьогодні на уроці ми повиннік: 99повторити… 99зрозуміти… 99дізнатися… 99розвинути… ;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація навчальної діяльності ;; Робота з епіграфом 1. Чи сподобалась вам повість Олександра Гріна? Яким ви уяв- ляєте її автора, його життя? 2. Прочитайте епіграф до уроку. Чи згодні ви з наданою в ньому характеристикою творчості Олександра Гріна? Віра Кетлинська також говорить про важку долю письменника. Сьогодні на уроці ми дізнаємось, у яких життєвих обставинах він писав свої сонячні твори. ;; Постановка перед учнями навчальної проблеми Я пропоную вам не просто вивчити біографію письменника, а створити колективний малюнок-аплікацію «Пурпурові вітрила Олександра Гріна», що відображатиме життєвий шлях митця, уві- чнення його пам’яті та історію створення повісті «Пурпурові ві- трила». III. Ет ап засво єння нових знань ;; Практична робота над створенням колективного малюнка-аплікації Учні об’єднуються в 4 команди, отримують набори текстів, фотографій О. Гріна, зображень пам’ятників письменнику та міст, де він жив. Крім того, команда отримує одну з 4 частин плаката із намальованим на ньому кораблем з пурпуровими вітрилами. На цій частині команда й створює свій символічний малюнок-аплі- кацію, робить необхідні (дуже короткі) написи за тією темою, яку вона отримала. У процесі роботи учні повинні самостійно дібрати матеріал, який вони будуть озвучувати в класі, відобразити його графічно на плакаті або наклеїти відповідну фотографію, продумати текст своєї розповіді про факти життя письменника, увічнення його пам’яті, історію створення повісті «Пурпурові вітрила», роз- поділити між собою, хто яку частину матеріалу буде розповідати. Залежно від рівня підготовки класу учитель може скоротити по- дані матеріали або учні мають вирішити, яку частину матеріалу вони доповідають докладно, а яку скорочено. Залежно від кількості учнів у класі кількість команд можна збільшити. ;; Доповідь груп про виконану роботу, складання малюнка-аплікації в одне ціле (див. електронний додаток) IV. З акріплення нового матеріалу ;; Бесіда Як ви розумієте назву нашого малюнка? ;; Рефлексія. Прийом «Незакінчене речення» 99Сьогодні на уроці мене вразило… 99Сьогодні на уроці мені було цікаво… 99Сьогодні на уроці мені було важко… 99Після сьогоднішнього уроку я замислився над… 99Після сьогоднішнього уроку я вважаю за потрібне… V. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання ;; Завдання для всього класу 1. Вивчити біографію О. Гріна. 2. Дібрати цитати (зробити закладки) до характеристики Лонгрена, Ассоль, мешканців Каперни. | |
Переглядів: 975 | Коментарі: 2 | |
Всього коментарів: 0 | |