Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) |
Урок № 29 Прислів’я та приказки. Виразне читання напам’ять Мета: дати учням поняття про виразне читання; розвивати навички виразного читання прислів’їв, доречного їх використання при спілкуванні Очікувані результати: учні знають напам’ять прислів’я та приказки, уміють пояснювати їхній зміст та художні особливості, називати ситуації, в яких вони застосовуються. Теорія літератури: темп, інтонація, пауза, логічний наголос. Обладнання: підручник, дидактичний матеріал Тип уроку: виразне читання напам’ять.
Вступне слово вчителя. «Розумне слово приємно й слухать»,— говорить народне прислів’я. Знання багатьох прислів’їв на різні теми, уміння виразно і вдумливо їх використовувати у відповідних ситуаціях — дуже корисна навичка. Але прислів’ями та приказками не слід зловживати. Важливо також пам’ятати, що підбір прислів’їв має бути не образливим, а тактовним по відношенню до слухачів та співрозмовників.
(Можна провести конкурс «Хто знає найбільше прислів’їв та приказок».)
Людина невдячна, скільки добра їй не роби, вона все одно чинить шкоду іншому. (Гадюку як не грій, вона все одно вкусить. Йому палець у рот не клади. Згода будує, а незгода руйнує.) Дуже скупа людина. (У нього не розживешся і серед зими льоду. Хто сміється, тому не минеться. Святий та тихий, а сумління злодійське.) Про бездіяльну людину, яка не робить справи. (Не брудни криниці, бо схочеш води напиться. Під лежачий камінь і вода не тече. Тіло в злоті, а душа в болоті.) Якщо багато господарів і розпорядників у якійсь справі, то порядку не буде. (Де сім господинь, там хата не метена. Хто сміється, тому не минеться. Не всякі жарти бувають чогось варті.)
Підготувати усний твір за улюбленим прислів’ям чи приказкою.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — На мою думку, найкращим знавцем прислів’їв та приказок був (була)… | |
Переглядів: 721 | |
Всього коментарів: 0 | |