Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) |
Урок № 27 Загадки. Художні засоби в загадках Мета: допомогти учням навчитися відгадувати загадки, пояснювати логіку їх відгадування, особливості будови та художні засоби; розвивати логічне, асоціативне та образне мислення Очікувані результати: учні відгадують загадки, пояснюють особливості їхньої будови, роль у них метафор та інших художніх засобів. Теорія літератури: загадка, види та особливості загадок, художні засоби в загадках, метафора. Обладнання: підручник, дидактичний матеріал Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.
Вступне слово вчителя. Українські народні загадки цікаві не тільки пошуком відгадки, а ще й несподіваним поетичним баченням світу, художніми образами, часто римованими. Отже, загадки можуть задовольнити не лише допитливість, а й естетичні смаки.
Конкурс загадок. (Можна визначити найкращого оповідача загадок, відгадувача загадок, найкращі ілюстрації до загадок.)
— Для чого складалися загадки? — Чому вони користувалися і користуються популярністю в народі?
Випишіть із поданих загадок художні засоби, розподіливши їх за видами. Ой за лісом, за пралісом золота діжа горить. У нас зимою білим цвітом сад зацвів, неначе літом. Махнула птиця крилом — закрила півсвіту чорним рядном. Круглий, та не місяць, зелен, та не діброва, з хвостом, а не миша. Біле, як сніг, чорне, як жук, вертиться, як біс, і повертає в ліс. У зеленім кожушку, кістяній сорочечці, я росту собі в ліску,— всім зірвати хочеться. Сидить Пахом на коні верхом, книги читає, а грамоти не знає. Лежить Гася, простяглася, як устане — неба дістане.
Самостійно складіть загадки на довільну тематику. Наприклад, можна скласти загадку про Інтернет, порівнявши його з павучком, який весь час мандрує в просторі й часі, не зрушуючи з місця. (Я маленький павучок, по світах мандрую, про все розкажу я — хоч і з місця при цьому не зійду я.)
Літературна гра.
… баранець пасе тисячі овець. (Місяць.) Під одним козирком … козаки. (Стіл.) Загородив дід хлівець для … овець. (Рукавиця.) Хто вранці на … ногах, удень на …, а ввечері на …? (Людина.) … братів віком рівні, іменами різні. (Дні тижня.)
(Жито, пшениця.)
(Птахи і гніздо.)
(Ріка, струмок у мороз.)
(День.)
(Кавун.)
Уміти пояснювати художні особливості загадок, способи їх відгадування.
Скласти одну-дві загадки на шкільну тематику.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Найбільше мені сподобалася загадка…, тому що… | |
Переглядів: 1214 | |
Всього коментарів: 0 | |