Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 38 Нестатеве розмноження рослин. Вегетативне розмноження рослин

Урок № 38

Нестатеве розмноження рослин. Вегетативне розмноження рослин

Мета: розширити знання учнів про розмноження рослин, ознайомити з типами розмноження; дати поняття про те, як передається спадкова інформація від дорослого організму до молодої рослини; з’ясувати значення нестатевого та вегетативного розмноження у природі; розвивати вміння порівнювати життєві процеси рослин; уміння визначати вид нестатевого розмноження; уміння логічно мислити та робити висновки; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, любов до рідного краю.

Очікувані результати: учні називають форми розмноження рослин (статеве, нестатеве); наводять приклади способів вегетативного розмноження рослин; уміють розмножувати рослини одним зі способів вегетативного розмноження.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

«Асоціативний кущ»

Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «розмноження». Усі відповіді записуються до «асоціативного куща», який зображений на дошці.

Можливі варіанти відповідей учнів: збільшення кількості, подібність, сперматозоїди, яйцеклітини, спеціальні органи, батьківські організми, нащадки тощо.

Узагальнення відповідей учнів учителем.

  1. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Не може не дивувати те величезне розмаїття рослин і тварин, які нас оточують! Щойно прийде весна і ласкаве сонечко зігріє землю, як усе навкруги зазеленіє, заквітне, дзвінко защебечуть пташки, заметушаться комахи. Пізніше на рослинах з’явиться насіння, а у тварин — малеча. А тепер уявіть собі, що раптом з якихось причин усе живе втратить здатність до розмноження. З кожним роком природа ставатиме все біднішою, аж поки Земля не перетвориться на мертву пустелю.

Отже, здатність розмножуватися, тобто давати потомство, що з дивовижною точністю повторює будову, спосіб життя, пристосування батьківських форм, є запорукою продовження життя на нашій планеті. Сьогодні на уроці ми почнемо вивчати типи розмноження рослин.

Повідомлення теми, формулювання разом з учнями мети та завдань уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Типи розмноження рослин. (Розповідь учителя, бесіда, робота з термінами, складання опорної схеми.)
  2. Нестатеве розмноження рослин. (Розповідь учителя, бесіда, самостійна робота учнів з підручником.)
  3. Поняття про вегетативне розмноження як збільшення кількості особин унаслідок їхнього розвитку з вегетативних органів. Здатність рослин до регенерації. (Робота в групах, бесіда.)

«Ажурна пилка»

Учні в групах самостійно опрацьовують теми:

I група — вегетативне розмноження рослин підземними видозміненими пагонами;

II група — вегетативне розмноження коренем;

III група — вегетативне розмноження листком;

IV група — вегетативне розмноження надземними пагонами;

V група — вегетативне розмноження щепленням.

  1. Природне та штучне вегетативне розмноження. (Бесіда, самостійна робота учнів з підручником, складання опорної схеми, словникова робота.)
  2. Значення вегетативного розмноження в рослинництві. (Розповідь учителя, повідомлення учня.)
  3. Узагальнення та систематизація знань
  4. «Закінчи речення».
  5. Фронтальна бесіда.
  6. Які особливості розмноження рослин?
  7. У чому полягає суть статевого розмноження?
  8. Що таке нестатеве розмноження?
  9. За допомогою чого відбувається нестатеве розмноження?
  10. Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

 

 

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.
  2. Провести домашнє спостереження і встановити, які способи вегетативного розмноження рослин ви застосовуєте на присадибній ділянці або під час вирощування кімнатних рослин. Заповніть таблицю.

Назва рослини

Спосіб вегетативного розмноження

 

 

  1. Підготувати легенди та міфи про квіткові рослини.
Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (15.01.2018)
Переглядів: 1325 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: