Головна » Статті » Конспекти уроків для початкових класів » Конспекти уроків читання 4 клас |
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ „У КРАЇНІ ДИТИНСТВА“. ЖАНРИ ПРОЗИ - Жанри прози - У КРАЇНІ ДИТИНСТВАМета: почати ознайомлення учнів з новим розділом „У країні дитинства“; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб, визначати головну думку твору; розвивати зв'язне мовлення, творчу уяву; виховувати працелюбність, наполегливість. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Нумо, діти, підведіться! Всі приємно посміхніться. Пролунав уже дзвінок, Починаємо урок! II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Артикуляційна гімнастика • „Кицька“. Губи в посмішці, рот відкритий, кінчик язика упирається в нижні зуби; вигнути язик гіркою, упираючись кінчиком язика в нижні зуби. • „Піймати мишку“. Губи в посмішці, відкрити рот, вимовити „а-а“ і прикусити широкий кінчик язика (зловили мишку за хвостик). • „Конячка“. Витягнути губи, відкрити рот, поцокати „вузьким“ язиком (як цокають копитами конячки). 2. Гра „Нумо, прочитай“ — Складіть слова, переставивши букви.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Гра „Ти — мені, я — тобі“. Робота в групах Учні в групах ставлять одне одному запитання за змістом розділу „Пейзаж у прозових творах“. Оцінюють роботу одне одного. IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ. — Прочитайте його назву. — Як ви вважаєте, про що йтиметься у творах цього розділу? — Які за жанром твори ми будемо вивчати? — Твори яких авторів будемо читати? — З ким із них ми вже знайомі? — А з ким познайомимося? V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Читання вступної статті до розділу учнями в парах — Якою темою об'єднані твори розділу? — Чому дитинство називають найцікавішою порою? — Доберіть синонім до слова кортить. (Хочеться) 2. Опрацювання тексту Івана Сенченка „Скажіть, будь ласка, чи є у вас молодша сестра...?“ 1) Виразне читання тексту вчителем. — Чи сподобалось вам оповідання? — Які почуття воно у вас викликало? — Які картини ви уявляли, слухаючи його? 2) Словникова робота. Читання слів „луною“ за вчителем, а потім — мовчки
— У якій колонці всі слова є іменниками? — До якої частини мови належать слова другої колонки? — Доберіть синоніми до слова клопоту. (Мороки, турботи) 3) Фізкультхвилинка. 4) Гра „Бджілки“. Самостійне напівголосне читання оповідання учнями 5) Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання. — Яке питання ставить нам автор? — Які почуття він передає в цьому запитанні? — Як звати головного героя? — Як звати його сестру? — Як він ставиться до запитань молодшої сестрички? — Як ви розумієте слова „урвався терпець“? — Якими словами автор передає щирість, безпосередність маленької дівчинки? — З якою інтонацією слід читати слова автора? А з якою — слова Ніни? 6) Робота в парах. Розігрування діалогу між Олегом і Ніною. VI. ПІДСУМОК УРОКУ Гра „Закінчи речення“ • Сьогодні на уроці я вчився... • Я зрозумів... • Мені найбільше сподобалося... • Хотів би ще дізнатися... VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Підготувати розповідь про своїх молодших братиків і сестричок. | |||||||||||||||||
Переглядів: 428 | |
Всього коментарів: 0 | |