Заняття 4. Як ми сприймаємо оточуючих - Тренінги - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Тренінги

Заняття 4. Як ми сприймаємо оточуючих

Мета: розвивати в підлітків навички спілкування, згуртованість, прагнення усвідомлювати та виражати свої почуття, приймати й розуміти почуття інших людей, вміння знаходити в людях позитивні якості, допомогти усвідомити залежність між емоційним та фізичним станом; створити умови для саморозкриття підлітків, розвивати вміння приймати людей такими, якими вони є; підвищувати рівень інтеграції класного колективу, залучати в групову роботу відторгнутих учнів та підлітків «групи ризику», налагоджувати особистий контакт між дітьми, які мало спілкуються між собою.

Обладнання: магнітофон, касета з класичною музикою, чотири аркуші паперу, ручки й аркуші паперу для кожного учасника групи.

 

Зміст

Час (хв)

Форма роботи

1

1.1.

 

1.2.

Духовно-естетичний модуль

Привітання

 

Вправа «Зараз мені дуже хочеться...»

Мета: зосередитися на своїх особистих бажаннях, створити домашню, теплу атмосферу для спілкування

 

2

 

3

 

Індивідуально-групова

Індивідуально-групова

2

2.1.

 

Настановчо-мотиваційний

Вправа «Пізнай мене»

Коли нам потрібно зустрітися з незнайомою нам людиною, ми намагаємося заздалегідь під час розмови описати себе так, щоб він упізнав нас в людському натовпі завдяки певним винятковим ознакам: «буду тримати газету», «мій зріст — метр дев’яносто», «у мене фіолетове волосся»,«буду в червоній короткій куртці».

Ваше завдання — описати себе не завдяки вказуванню об’єктивних ознак (ріст, вага, одяг), а через набір особистісних характеристик: життєвий досвід, спосіб проведення дозвілля тощо.

Один з учасників виходить з класу, а інший отримує завдання в декількох реченнях описати одного з присутніх (домовляємося кого).

Після вправи учасник, який відгадав, сідає на місце того, хто описував.

Мета: ведучий вивчає ступінь інтеграції учасників групи, дізнається, що учні мають спільного.

Обговорення

— Що потрібно, щоб виконати вправу?

— Легше описувати чи відгадувати?

— Чи добре мати яскраві індивідуальні якості?

— Чи хотіли б ви мати багато яскравих якостей особистості?

 

7–10

 

 

Індивідуально-групова

 

2.2.

 

Вправа «Мій сусід справа»

Мета: учитися знаходити в собі гарні риси, розвивати вміння ділитися своїми успіхами, покращувати самооцінку завдяки презентації своїх особливостей, розвивати вміння ділитися найкращим з іншими людьми.

Ведучий пропонує учасникам уважно подивитися на сусіда праворуч і подарувати йому свою найкращу якість або рису характеру. Той, хто приймає подарунок, повинен подумки «приміряти» на себе цю рису (наприклад, я хочу подарувати тобі частинку моєї любові до музики).

Обговорення

— Сподобалися чи ні подарунки?

— Яку якість ви хотіли б отримати в подарунок?

— Як змінюється «вага», коли отримуєш приємні подарунки?

7–10

Індивідуально-групова

3

 

Змістово-пошуковий модуль

Вправа «Говорю про те, що бачу»

Мета: розвивати вміння приймати інших людей без оцінювання.

Сидячи в колі, учасники по черзі говорять, що вони бачать, спостерігаючи за будь-ким з присутніх.

Ведучий контролює, щоб не використовувалися оціночні судження та умовиводи. Важливо говорити тільки те, що бачиш.

Обговорення

Необхідно обговорити, чи часто хотілося оцінити тих, за ким спостерігали?

— Чи було складно утриматися від оцінювання?

— Що відчуваєш, коли говорять про тебе та коли доводиться говорити про інших?

— Чи потрібно вміти дивитися на людину без оцінювання? (Можна обговорити випадки, коли стороння оцінка впливає на ставлення до людини; ти можеш заздалегідь отримати негативну інформацію про незнайому людину, що вплине на твоє ставлення до неї.)

— Що відчуває людина в такій ситуації?

 

10

 

Групова

4

4.1.

4.2.

Оцінно-змістовий модуль

Сформувати чотири групи: «Північ», «Південь», «Схід» і «Захід».

Вправа «Зустріч у новому колективі»

Мета: розвивати вміння правильно себе поводити під час зустрічі з новими людьми та формувати власну думку про нову людину.

Кожна група повинна обдумати й озвучити відповідь на питання «Як би ви хотіли, щоб вас зустріли в новому колективі?»

 

1–2

5

 

 

Робота в мікрогрупах

 

Обговорення

Об’єднання результатів роботи груп в єдині рекомендації.

— Чи всі згодні з пропозиціями?

— Наскільки реально їх втілити в життя?

Проводиться інтерактивне голосування «Вибери дві-три пропозиції, які для тебе найбільш значущі». Отримані дані обговорюються, на основі чого визначається, як ми повинні ставитися до нової людини

5–7

Групова

5

5.1.

 

 

 

 

 

 

 

5.2.

Рефлексія

Вправа «За що я ціную цю долоньку»

Мета: підняти самооцінки дітей через аналіз поглядів оточуючих на них, розвивати впевненість у собі, почуття власної значущості.

На аркуші паперу кожен обводить свою долоньку, підписує її і всередині пише, яку якість він вважає в собі найціннішою. Потім аркуш передається по колу, і всі учасники дописують якості, за які вони цінують цю людину. Після цього «долонька» повертається до «господаря». Якщо хтось бажає, то зачитує написане на ній.

Вправа «Покричіть так, як кричить...»

Мета: зняти емоційну напругу.

Покричіть так, як кричить:

 

 

8–10

 

 

 

 

 

 

2

 

Індивідуально-групова

 

 

 

 

 

 

Групова

6

Духовно-естетичний модуль

На всі запитання відповідайте «Це я, це я, і, звичайно, 7-А».

— Хто зараз сміявся голосно?

— Хто в гарному настрої скаже мамі компліменти?

— Хто мені скаже на прощання «до побачення»?

2

Групова

 

Категорія: Тренінги | Додав: uthitel (30.11.2013)
Переглядів: 355 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: