Заняття 3. Створи себе сам - Тренінги - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Тренінги

Заняття 3. Створи себе сам

Мета: розвивати в дітей навички спілкування, згуртованість, прагнення усвідомлювати та виражати свої почуття, приймати й розуміти почуття інших людей, уміння прощати; допомогти усвідомити залежність між емоційним та фізичним станом; підвищувати рівень інтеграції класного колективу, залучати в групову роботу відторгнутих учнів і підлітків «групи ризику».

Обладнання: магнітофон, касета з класичною музикою, три аркуші паперу, ручки й аркуші паперу для кожного учасника.

 

Зміст

Час (хв)

Форма роботи

1

1.1.

1.2.

Духовно-естетичний модуль

Привітання

Вправа «Привітання групи іноземців, а може, інопланетян...»

Мета: за допомогою жестів і міміки привітати групу й висловити свій позитивний настрій, прекрасне ставлення до учасників

 

 

3

 

 

Індивідуально-групова

2

2.1.

 

 

 

 

2.2.

Настановчо-мотиваційний модуль

Вправа «Запитай»

Ведучий визначає пари, учасники яких про будь-що запитують одне одного, після чого діти міняються місцями.

Мета: ведучий ненав’язливо розсаджує учасників так, як йому необхідно, і вивчає інтереси учнів.

Вправа «Мій сусід зліва»

Мета: розвивати вміння знаходити позитивні якості в інших людях.

Ведучий пропонує учасникам уважно подивитися на сусіда зліва й назвати те, що в того добре виходить. Коло повинно замкнутися.

— Чи можна щось додати від інших членів групи?

— Як змінюється «вага», коли чуєш від інших позитивні оцінки?

 

5

 

 

 

 

7–10

 

 

 

Робота в парах

 

 

 

 

Члени групи

3

 

Змістово-пошуковий модуль

Вправа «Уявлення героїв»

Мета: розвивати вміння розуміти себе та інших людей з огляду на їх поведінку.

Учасникам запропоновано згадати героїв казки про Вінні-Пуха.

Обираємо Паця, Кролика, ослика Іа-Іа.

 

7

 

Групова

 

Пропонуємо охарактеризувати цих героїв і згадати епізоди з казки, які підтверджують висловлені думки. Характеристики записуємо на дошці:

Паць залежний і невпевнений у собі, не вміє протистояти впливу.

Кролик активно нав’язує іншим свою точку зору, уважає, що він усе знає, вимагає підпорядкування.

Ослик Іа-Іа не вірить у власні сили, чекає невдачі, песимістично дивиться на світ

 

 

4

 

 

4.1.

 

 

 

 

 

4.2.

Оцінно-змістовий модуль

Сформувати три групи. Кого з композиторів ви знаєте? Вибрати три прізвища й попросити вимовити прізвища по черзі.

Вправа «Проблеми героїв»

Мета: розвивати вміння корегувати свою поведінку.

Кожна група повинна подумати про те, що потрібно змінити в собі Пацю, Кролику та Іа-Іа. Які б поради ви їм дали? Під час роботи грає класична мелодія (керівник спостерігає за роботою в групі, активністю учасників).

Обговорення

— Чи всі згодні з пропозиціями?

— Наскільки реально їх втілити в життя?

 

 

 

2–3

 

 

 

 

 

5–7

 

 

 

 

Групова

 

 

 

 

 

Групова

5

5.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2.

Рефлексія

Вправа «Порада в долоньці»

Мета: вчити підлітка знаходити можливості для розвитку особистості, формувати позитивні риси в інших людях і в собі.

На аркуші паперу кожен обводить свою долоньку, підписує її, усередині пише, що б він хотів у собі скоригувати, змінити, позбутися, розвинути. Потім долонька передається по колу, інші учасники записують, що рекомендують змінити цій людині, підправити, розвинути, придбати, щоб стати гарною людиною. Коли «долонька» повертається до господаря, він читає побажання, які йому адресовані. Якщо хтось бажає, то зачитує рекомендації та коментує їх.

Вправа «Посидьте так, як сидить...»

Мета: зняти емоційну напругу.

Ведучий пропонує учасникам посидіти на своїх стільцях так, як сиділи б:

 

8–10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

Індивідуально-групова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Групова

6

Духовно-естетичний модуль

На всі запитання відповідаєте «Це я, це я, і, звичайно, 7-А».

— Хто зараз трудився чесно?

— Хто зараз сміявся голосно?

— Хто в гарному настрої буде вдома їсти печиво?

— Хто мені скаже на прощання «до побачення»?

2

Групова

Категорія: Тренінги | Додав: uthitel (30.11.2013)
Переглядів: 892 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: