Заняття 2. Я в круговерті життя - Тренінги - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Тренінги

Заняття 2. Я в круговерті життя

Мета: розвивати в дітей навички спілкування, згуртованість, прагнення усвідомлювати та виражати свої почуття, приймати й розуміти почуття інших людей, уміння прощати; допомогти усвідомити залежність між емоційним та фізичним станом; підвищити рівень інтеграції класного колективу, залучити в групову роботу відторгнутих учнів та підлітків «групи ризику».

Обладнання: аркуш паперу для кожного члена групи, олівці, ручки, шість або дев’ять розворотів газети.

 

Зміст

Час (хв)

Форма роботи

1

1.1.

1.2.

Духовно-естетичний модуль

Привітання

Вправа «Поміняйтеся місцями ті, хто...»

 

 

3

 

 

Індивідуально-групова

2

2.1.

 

2.2.

Настановчо-мотиваційний модуль

Повторити правила, які обов’язково повинні виконувати члени групи.

Вправа «Оголошення»

Мета: заявити про себе.

Учасникам групи запропоновано дати оголошення про себе в газету. Воно повинно бути коротким, але інформативним. Потім учасники зачитують свої оголошення, які обговорюються в групі. Необхідно звернути увагу на особливості інформації: хтось пропонує щось, хтось може допомогти, хтось розповідає про свої здібності.

Головне, що ВИ ЗАЯВИЛИ ПРО СЕБЕ!

Протягом вправи можна вказувати членам групи на їх позитивні риси, особливу увагу необхідно звернути на ізольованих дітей

 

3

 

10

 

 

 

 

 

Групова

 

Індивідуально-групова

3

3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.

Змістово-пошуковий модуль

Вправа «Скільки ти важиш?»

Мета: виявлення залежності фізичного стану від емоційного настрою.

Учасники уявляють, що вони опинилися в певних ситуаціях, і прагнуть емоційно зануритися в них:

·         отримав погану оцінку;

·         похвалили за якісну роботу;

·         зробили подарунок;

·         посварився з другом;

·         батьки не пускають гуляти;

·         ось-ось відбудеться довгоочікувана зустріч;

·         ти десь поклав і не знайдеш дуже потрібний на завтра документ;

·         відбулася поїздка з друзями;

·         загубив ключі.

Емоції можна висловлювати мімікою, жестами, окриками, ходінням.

Обговорення

Відчуття своєї ваги під час невдачі, поганого самопочуття, за умови зіпсованого настрою тощо.

Радість і щастя дають відчуття польоту, невагомості

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

Індивідуально-групова

4

4.1.

Оцінно-змістовий модуль

Вправа «Острів»

Мета: розвиток відповідальності за всіх членів групи незалежно від їх статусу.

На підлозі простелено старі газети, це наш острів. Починається приплив, і потихеньку затоплює острів, але ми ПОВИННІ протриматися, рятувальники в дорозі. Острів зменшується і зменшується, навколо плавають акули, очікуючи їжу, можливо, знадобиться допомога дельфінів. Нарешті прибули рятувальники й виконали свою роботу.

 

2–4

 

Групова

 

4.2.

Обговорення

Цікаво дізнатися, чого більше хотілося: врятуватися самому чи утриматися всім. Необхідно обговорити позицію кожного, адже правильні обидві точки зору. (У першому випадку спрацьовує інстинкт самозбереження, закладений природою. Але в деяких випадках людина не може вижити одна. Тому потрібно частіше піклуватися не тільки про себе, а й про тих, хто знаходиться поруч. Якщо в групі є ізгой, то необхідно допомогти йому висловити свою думку)

 

3

 

5

Рефлексія

Вправа «Долонька»

Мета: сприяти підвищенню самооцінки, учити підлітка знаходити позитивні риси в інших людях. На аркуші паперу кожен обводить свою долоньку, підписує її і всередині пише якість, яка йому подобається в собі. Аркуші передаються по колу, інші учасники дописують на них ті позитивні якості, які їм подобаються в господаря «долоньки». Коли вона повертається, господар читає записи і дякує всім.

Якщо комусь не хочуть вказувати гарні якості, то треба сказати, що спостережлива людина навіть у стороннього може знайти позитивні риси

 

8–10

 

Індивідуально-групова

6

Духовно-естетичний модуль

На всі запитання відповідаєте «Це я, це я, і, звичайно, 7-А».

— Хто сьогодні прийшов у школу?

— Хто сьогодні на уроках отримав десяток гору?

— Хто сьогодні був у буфеті?

— Хто валявся на паркеті?

— Хто рятував друзів на морі?

— Хто в гарному настрої буде вдома їсти варення?

— Хто скаже на прощання мені «До побачення»?

 

3

 

Групова

Категорія: Тренінги | Додав: uthitel (30.11.2013)
Переглядів: 333 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: