ВЗАЄМОВІДНОСИНИ В НАШОМУ КЛАСІ Тренінг - Тренінги - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Тренінги

ВЗАЄМОВІДНОСИНИ В НАШОМУ КЛАСІ Тренінг

 

Тренінг

 

Мета: визначення вихідних даних, прийняття учнями правил, налаштування на роботу щодо взаємовідносин у колективі.

Перебіг заходу

  1. Вступне слово. Мотивація

Ніщо не ціниться так високо в житті, як справжня дружба, єдність групи і почуття належності до неї — групи своїх товаришів, однодумців. Це — частина тебе, твого іміджу. Чи потрібно докладати зусиль для побудови справжнього колективу, чи він складеться сам собою? Хто відповідальний за згуртування класу? Хто створює його обличчя? Хто «робить погоду» у колективі? Для чого він потрібен? Чи залежить щось від мене самого? Як ми можемо назвати свій клас? Що треба робити для того, щоб називати його дружним, рідним, найкращим?

На ці та інші питання нам треба разом дати відповіді. Наш клас — це світ у мініатюрі, в якому ви навчаєтеся і водночас проживаєте спілкування, вирішення проблем, досягнення мети, як кожен своєї, так і колективної. Це — модель вашого співіснування з людьми в подальшому житті. Отже, мета наших занять — усвідомити, який наш колектив, дізнатися про нього багато нового; дізнатися, наскільки ми згуртовані, визначити, що залежить від кожного особисто в розвитку і створенні позитивного іміджу класу, обмінятися думками про цінність дружби, звернути увагу на свої почуття, відносини з оточуючими, поставити себе на місце іншого, а може, декому провести переоцінку цінностей, зробити відкриття в собі та у своїх товаришах; побачити величезні ресурси свої і колективу, в якому живемо і навчаємося.

На дошці записана тема «Взаємовідносини в нашому класі». Про що ми будемо говорити? Чи подобається вам, як звучить тема?

Завдання: до останнього заняття змінити тему так, щоб зміст залишився тим самим, а звучання стало благозвучнішим для вас, не таким офіційним.

Про що ми будемо говорити? Чи потрібно це обговорювати саме у вашому класі? Чи потрібно це вам, чи хвилює це вас? Чи будете ви в житті пишатися, що навчалися в найкращому класі, серед найкращих однолітків?

Не потрібен мені друг, який видозмінюється зі мною, який повторює кожен мій рух. Це робить набагато краще моя тінь.

Плутарх

  1. Встановлення правил

Для проведення занять з елементами тренінгу необхідно виробити й узгодити правила, за якими відбуватиметься наша робота.

1. Щирість і відвертість. Виражати почуття. Не брехати — краще відмовитися від відповіді, ніж вести групу до хибної думки й переінакшувати дійсність.

2. Відповідальність під час обговорення. Починати висловлювання зі слова «Я». Дотримуватися правил. Не відволікатися.

3. Конфіденційність. Не обговорювати те, що відбулося в групі, а також її учасників за межами групи.

4. Повага до іншого. Не перебивати, не ображати, не заподіювати фізичного збитку. Не оцінювати інших, не говорити про присутніх у третій особі, а звертатися безпосередньо до них.

5. «Тут і зараз». У групі обговорюються тільки події, що відбулися в цей час. Це дуже важливо.

6. Брати активну участь у роботі групи. Виражати свою думку. Повідомляти про труднощі участі в групі.

Після того як правила зачитано, надаємо можливість піти тим, хто не може чи не хоче їх виконувати.

  1. Вправа «Знайомство»

Кожному учасникові групи пропонують назвати себе власним або вигаданим іменем, записати його на бейджі і прикріпити до одягу. Тільки назване ім’я фігуруватиме у спілкуванні. Вибір імені говорить про те, як підліток сприймає своє «Я».

  1. Вправа «Комплімент»

Кожен учень по черзі говорить комплімент сусідові по парті.

Обговорення:

·         Чи приємно було почути комплімент?

·         Якими були ваші відчуття, коли ви говорили компліменти, коли чули приємні слова про себе?

·         Що легше — дарувати компліменти чи приймати? Чи почув хтось про себе щось нове?

·         Чи часто в житті ви помічаєте щось гарне в людині і кажете їй про це?

  1. Діагностика

Мета: одержати вихідні дані для порівняння на початку і в кінці занять.

Існує думка, що на формування колективу впливають певною мірою різні люди: батьки, вчителі, класний керівник, актив класу, психолог, організатор позакласної роботи, самі учні. Отже, ми зараз проголосуємо щодо ролі кожного з них у формуванні і впливі на згуртованість колективу.

Хто впливає найбільше на формування колективу, його згуртованість

Кількість голосів на початку занять

Кількість
голосів у кінці занять

Класний керівник

 

 

Організатор позакласної роботи

 

 

Батьки

 

 

Психолог

 

 

Актив класу

 

 

Кожен з нас

 

 

 

Учні голосують, ведучий записує дані в таблицю.

А в кінці занять психолог відкриє вам деякі секрети щодо згуртованості нашого класу та психологічного комфорту в ньому (маються на увазі дані соціометричних вимірів — КГЗ, Кспк — коефіцієнти групової згуртованості і сприятливості психологічного клімату, їх норми).

  1. Вправа «Мозкова атака»

Клас ділиться на дві частини. Одна доводить, що у класі є колектив, інша — що колективу немає. Продукуються факти, які свідчать про це. На виконання завдання обом групам дається 10 хвилин, після чого вибраний спікер зачитує думки, продиктовані групою і записані вибраним секретарем.

  1. Релаксація «Дихання»

Мета: опанування методів релаксації.

Психолог розповідає про значення ритмічного дихання, про зняття напруження за допомогою дихання. Потім пропонуються різні способи використання дихання: наприклад, робити видих удвічі довшим, ніж вдих; у випадку сильного напруження зробити глибокий видих і затримати дихання на 20–30 секунд.

8.      Рефлексія

 

Категорія: Тренінги | Додав: uthitel (19.06.2014)
Переглядів: 2646 | Рейтинг: 3.6/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: