ЩАСТЯ В НАШИХ РУКАХ - Тренінги - Виховна робота - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Виховна робота » Тренінги

ЩАСТЯ В НАШИХ РУКАХ
Л.Т.Дідук
вчитель-методист
Мокрокалигірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Катеринопільського району Черкаської області

ТРЕНІНГ
ЩАСТЯ В НАШИХ РУКАХ
Для учнів старших класів

Що досконаліше виховання,
то щасливіші народи. (О.Герцен)
Як мені даровано багато,
Скільки в мене щастя, чорт візьми! —
На землі сміятись і страждати,
Жити і любить поміж людьми!
(В. Симоненко).
Мета: розкрити дітям розуміння по¬няття щастя, допомогти глибше засвоїти поняття «щастя», сприяти розвитку вміння во¬лодіти ним, бути успішним, впевненим в собі та вмінням приносити щастя іншим людям, прагнення стати активним будівничим особистого та вселюдського щастя: розвивати почуття дружби, товариськості, впевненості у собі, в світлому майбутньому житті, яке залежить від кожного особисто.
Вчитель.
Щастя — як мить, єдина мить,
Махне крилом — і пролетить...
Але в цю мить, коротку мить,
Було і сонце, і блакить.
Я, поки серцем не зачах,
Вкарбую їх в своїх очах.
Бо щастя мить — це для життя,
А вічність — це для забуття.

Сьогодні ми з вами проведемо мову про щастя. Тема нашого тренінгу — « ЩАСТЯ В НАШИХ РУКАХ»
Перш ніж розпочати наше за¬няття, нам потрібно пригада¬ти правила роботи під час тренінгу:
• Не будь байдужим.
• Принцип «тут і тепер».
• Поважай виступаючих. Слухай уважно співбесідників.
• Щирість у спілкуванні.
• Не перебивай.
• Не критикуй виступаючого. Обговорюй ідею його виступу.
• Працюють всі!
• Дотримуйся правила піднятої руки.
• Не смійся з виступаючого. Всім властиво помилятися в своїх судженнях та доведеннях.

Вправа «Коло рук»
Мета: Спонукати учнів налаштуватися на спільну розмову, виховувати взаємоповагу та любов один до одного.
Вчитель: Візьміться за руки, уявіть у своїх грудях вогник добра, ніжності, любові; уявіть, як він збільшується, його сила пере¬ходить у праву руку і вливається у долоню того, хто біля вас праворуч, насичується його любов'ю та рухається далі по колу. Потім любов повертається, збагачена від сердець інших учасників групи.

Вправа «В твоїх руках щастя»
Мета: викликати відчуття особистого щастя, потребу в ньому та залежність щастя від самої особистості.
Вчитель: Де знаходиться щастя ? Чи можемо його побачити? Чи можемо на всі легені вигукнуть: «Я щасливий!» Давайте попробуємо відповідати на ці запитання. Почнемо з мене. Ось моє щастя - воно в моїх руках. Таке гарненьке та кудлатеньке. Я щаслива. І щастя моє в моїх батьках, чоловікові, дітях, в любимій роботі і у вас, моїх вихованцях. Я передаю його ніжно вам, а ви до мого щастя додайте свого частиночку щоб вийшло одне велике щастя нашого колективу. (Передають з рук в руки уявне «щастя» та називають свої аргументи щасливої дитини.
Вправа «Асоціації»

Вправа «Щастя — це...»
Мета: усвідомлення, що розуміння щастя у кожного своє , яке є частиною вселюдського; розкрити глиби¬ну розуміння поняття щас¬тя учасників та в процесі обговорення спри¬яти розвитку унікального вміння володіти ним та робити все можливе для утвердження на Землі вселюдського щастя..
Матеріали: ватман та кольорові маркери, або просто дошка з крейдою.

Колективна робота «Щастя — це...»
Чи може буди однаково щасливим кожен? Звичайно, ні. Адже в кожного різна і мірка щастя, і його відчуття. На дошці ви бачите два безпроменевих сонечка: «Щастя особистісне» та «Щастя вселюдське». Кожен з вас повинен намалювати промінчика та відповідно зробити на ньому запис, що пояснить вашу уяву щодо особистісного та вселюдського щастя..

Вправа «Намалюю щастя»
Мета: Створити малюнок щастя. Усвідомити, що кожен має право на щастя і воно завжди реальне.
1. Поділ на групи по кольорах.
2. Намалювати картину щастя.
3. Презентація робіт.

Вправа «Ви¬датні люди про щастя»
Мета: за допомогою висловів видатних людей розкрити поняття «щастя».
Матеріали: аркуші паперу з висловами про щастя.
Вчитель. Я пропоную вам познайомитися з висловами видатних людей про щастя. Вдум¬ливо їх прочитайте їх та дайте обґрунтовану відповідь: як ви розумієте поняття щастя в інтерпретації видатної особи, і чи погоджує-теся ви з нею.
• Як мені даровано багато,
Скільки в мене щастя, чорт візьми! —
На землі сміятись і страждати,
Жити і любить поміж людьми!
(В. Симоненко).
• Оце і є бути щасливим — знайти са¬мого себе (Г. Сковорода).
• Одна справа — знати витоки ріки Нілу і план лабіринту, а інша — розуміти суть щастя (Г. Сковорода).
• Життя дається нам ненадовго, воно, саме по собі, і є найбільше щастя (С. Сергєєв-Ценський).
• Людину створено для щастя, як птаха для польоту (В. Короленко).
• Щастя подібне до нічного неба: немає такого кутка, в якому б око, яке видивляєть¬ся невпинно, не відкрило б зрештою якоїсь зірки (О. Фельє).
• 3 тобою жити на одній землі —
Яке велике щастя! (О. Олесь).
• Щасливим є не той, кого таким вва¬жають інші, а той, хто сам себе щасливим вважає (Публілій Сір).
• У щастя людського два рівних є крила:
Троянди й виноград — красиве і корисне
(М. Рильський).
• Щастя полягає в тому, щоб займа¬тися тим, до чого людина має покликання (Л. Толстой).
• Є два бажання, здійснення яких може бути для людини правдивим щастям, — бути корисним і мати спокійну совість (Л. Толстой)
Щасливий той, хто бути сам собою може (Ф. Гагедорн).

Вправа «Рецепти щастя. Все в твоїх руках.»
Мета: дати можливість учням відчути власні сили у побудові свого життя та створенні щастя.
Вчитель: Перед тим, як приступити до виконання наступної вправи пропоную вам послухати притчу.

Притча «Все в твоїх руках»
(Після розповіді притчі)
Перед вами чисті аркуші паперу. Кожен з вас запише рецепт свого щастя та загнете частинку аркушу із записом, щоб не було видно ваш запис іншому учаснику тренінгу. Після того, як закінчите всі писати – ми відкриємо і прочитаємо кожну вашу пораду.
(Після завершення, розгинаючи папір, обраний старший групи зачитує зібраний рецепт щастя для майбутнього успішного життя.

Вправа « Я тобі бажаю…»
Мета: вчити дітей людяності, доброти, щирості, уміння робити приємне іншим людям.
Передаємо квітку по колу кож¬ному учасникові, своєму сусідові праворуч, уголос говоримо якесь побажання.
Вчитель. Підсумок роботи учасників тренінгу.

Не плач, коли життя жорстоке
Тобі стежину шле лиху,
Ще знайдеш щастя синьооке
На вкритім тернами шляху.
І не сумуй, коли яскраве
Для тебе сонце вмить зайде,
Ще прийде час — і зірка слави
Смарагдом в душу упаде.
Життя — це поле щастя й муки,
Тому до труднощів звикай,
Та головне — безсило руки
Ніколи ти не опускай!

Джерело: http://авторський текст
Категорія: Тренінги | Додав: dsdukl (18.02.2016) | Автор: Людмила E
Переглядів: 239 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: